Stiinta & Tehnologie

#scadere productie #mercedes-benz #vanzari

Mercedes reduce productia

Mercedes-Benz va reduce productia de autoturisme pentru a face fata scaderii vanzarilor. Uzina din Daimler va produce cu 45.000 de masini mai putin.

Mercedes-Benz , producatorul german de automobile apartinand Daimler AG , pare a fi intrat intr-o perioada mai putin fasta, in ciuda vanzarii diviziei Chrysler, aducatoare de mari pierderi. Potrivit analistilor din industria auto, vanzarile de automobile nu merg bine deloc, iar productia ar putea fi incetinita, pentru a se adapta noii situatii.

Ultimele comentarii si analize referitoare la evolutia brandului Mercedes-Benz arata ca lucrurile nu sunt tocmai roz pentru compania din Stuttgart, ca urmare a scaderii intense a cererii pe multe dintre pietele pe care „steaua cu trei colturi“ este prezenta. Reuters a publicat o informatie potrivit careia productia de automobile Mercedes va fi mai mica cu aproximativ 45.000 de unitati fata de planurile initiale, aceasta decizie implicand si negocieri cu sindicatele din uzinele Daimler. Primele discutii, finalizate, confirmate de un reprezentant al companiei, au vizat fabrica din Unterturkheim (Stuttgart), cea in care sunt produse motoare pentru toate modelele si toate facilitatile in care se construiesc masini Mercedes, logica sugerand reduceri si la celelalte niveluri ale productiei. Mai exact, reducerea cu aproximativ 45.000 a numarului de propulsoare fabricate a fost decisa deja pentru anul 2008, acest lucru implicand eliminarea unui schimb in procesul de fabricatie, pana la finele anului, cumulat cu oprirea productiei pentru o saptamana in octombrie si cu extinderea vacantei de Craciun cu cateva zile in plus.

Europa, in scadere

Evolutia vanzarilor Mercedes-Benz in cele 7 luni ale acestui an a cunoscut scaderi importante pe multe dintre pietele europene, doar Germania, piata principala a marcii, ramanand solida. Ultimele date oficiale , furnizate de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile, corespunzatoare primei jumatati a anului 2008, arata ca, la nivelul continentului (UE plus tarile EFTA), Mercedes a pierdut 6,8 procente in iunie, fata de aceeasi luna a anului trecut, respectiv 0,1% pentru toate cele 6 luni, in conditiile in care Germania, principala piata de desfacere a marcii, a consemnat cresteri. La nivelul Europei vestice (UE 15) scaderea a fost chiar mai mare in iunie, de 7 procente. Comparativ, Audi a scazut si mai mult, 3,3% pe 6 luni, insa principalul competitor, BMW, a inregistrat o crestere de 6,2 procente.

Singura consolare a concernului Daimler ramane Smart, automobilul de oras cunoscand un reviriment puternic (+30% crestere pe 6 luni) dupa innoirea modelului si eliminarea versiunilor in 4 locuri. Celelalte piete unde au fost consemnate cresteri sunt SUA si Asia, insa si aici doar pe anumite segmente.

S Klasse, in pericol

Unul dintre cele mai importante modele produse de Mercedes-Benz, S Klasse, considerat, pe buna dreptate, nava-amiral a marcii, a adus motive serioase de ingrijorare in staff-ul Daimler AG, ca urmare a scaderii vanzarilor pe cele mai mari piete. „ Automotive News “, principala publicatie destinata industriei auto mondiale, citeaza un „insider“ care sustine ca „scaderea este critica, in special in SUA“. Iar cand cel mai profitabil produs al unei afaceri scade, atunci lucrurile sunt intr-adevar serioase. De altfel, analistii citati de „Automotive News“ considera ca modelul S Klasse contribuie cu 20-25% la profiturile Daimler AG. La nivel mondial, cifrele de vanzari arata o scadere de 11,8% pentru S Klasse, pentru primele 6 luni, comparativ cu perioada similara din 2007. Iar in SUA, piata pe care modelul de lux s-a bucurat dintotdeauna de o atentie sporita din partea clientilor, acelasi S Klasse a pierdut 23%, in acelasi interval.

Si celelalte modele ale marcii au cunoscut o perioada mai putin fasta, singura exceptie fiind C Klasse, cel mai vandut, de altfel, din gama Mercedes. Acesta a crescut cu 38,4% fata de anul trecut (pe prima jumatate a anului), in timp ce restul modelelor au scazut cu diferite procente.
Cei de la Daimler au declarat ca sunt optimisti, in ciuda conditiilor nefavorabile, si se asteapta ca anul sa se incheie cu plus, atat la nivelul vanzarilor, cat si la cel al profiturilor. Prima decizie luata pentru a echilibra lucrurile a fost aceea de a redirija productia in surplus de pe unele piete catre Rusia si China, acolo unde cererea ramane ridicata.

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

  •   2008-08-18
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Criteriile de alegere a unui laptop

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului