Stiinta & Tehnologie

#test #vito #mercedes-benz

Mercedes-Benz Vito, performante la temperaturi scazute

ong>Temperaturi extrem de scazute de pana la minus 30 de grade atat  ziua, cat si noaptea, teste intensive pe gheata neteda, zapada compacta si drumuri publice: acestea au fost conditiile cu care s-a confruntat recent prototipul Mercedes-Benz Vito cu actionare pe baterie electrica in timpul unei serii de teste riguroase in apropierea Cercului Polar.

In ciuda limitarii de viteza la maxim 80km/h, modelul Vito cu actionare electrica trebuie, cu toate acestea, sa treaca toate testele la care trebuie supus un model cu motor pe baza de combustie. Trasee de dexteritate, declivitati extreme, viraje in condittii critice sau masuratori pentru franare.

Acestea sunt doar cateva dintre testele pe care trebuie sa le depaseasca, cu succes, sistemele de siguranta, actionarea, suspensiile si toate celelalte componente ale unui autovehicul comercial usor, chiar si la temperaturi extrem de scazute, cu zapada si gheata. In plus, proprietatile sistemului electric de actionare, cum ar fi franarea prin intermediul motorului electric in scopul recuperarii de energie, trebuie, de asemenea, sa fie integrate in sistemele de operare.

In ceea ce priveste calitatea echipamentului de siguranta, modelul Vito cu actionare electrica nu face exceptie. Toate modelele vor fi echipate cu EPS ca dotare standard, ce combina functiile ABS si ASR. Numarul si tipul airbag-urilor vor fi aceleasi pe care le intalnim la gama Vito in prezent.

Modelul Vito electric este primul autovehicul comercial usor din lume dotat cu sistem de actionare electrica din fabrica. Sistemul a fost proiectat pentru a functiona cu energie electrica si, de aceea, se dispenseaza de propulsia specifica motoarelor cu combustie.

O baterie prevazuta cu o tehnologie litiu-ion alimenteaza Vito cu energie. Cu un voltaj de operare de 400 V, 16 A si o capacitate disponibila de 32 kWh, distanta medie parcursa de modelul Vito este de aproximativ 130 km, dar poate fi considerabil mai mare daca se adopta un stil de condus adecvat. De asemenea, nu exista nicio pierdere in ceea ce priveste sarcina utila sau volumul de incarcare, comparativ cu un model Vito conventional.
  •   2010-04-13
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

D.A.

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului