Stiinta & Tehnologie

Masinile sport din Romania

Ne-a
m propus sa prezentam pentru pasionatii de masini sport sau cu caracter sportiv cateva modele pe care si le pot achizitiona pe piata auto romaneasca cu un buget rezonabil. Astfel am trecut prin show-room-urile dealerilor si am ales anumite modele care verificau cerintele pentru acest segment si urmeaza sa le prezentam in cele ce urmeaza: Volkswagean Polo GTI Noul model Volkswagen GTI Cup Edition este o masina de curse adaptata pentru sosea. Motorul turbo in patru cilindri a primit din partea inginerilor de la Volkswagen un plus de performanta, versiunea de 1.8 litri furnizand 180 CP. Acest lucru il propulseaza in topul masinilor din clasa din care face parte, fiind totodata cel mai puternic Polo construit vreodata. Cel mai puternic motor din istoria modelului Polo propulseaza acest model special pana la 100 km/h in 7.5 secunde, GTI atingand o viteza maxima de 225 km/h. Masina este dotata cu jante din aliaj de 17 inci si cu un nou sistem de franare foarte performant. Jantele sunt imbracate de un set de cauciucuri cu dimensiunea de 205/40 ZR17. Interiorul versiunii standard GTI, care contine printre altele scaune sport de lux “Interlagos”, precum si pachetul de securitate, avand sistemul ESP ca dotare standard. Pret: 13.998 euro fara TVA. Mitsubishi Colt CZT Colt CZT Turbo, nu este doar un simplu urmas al modelului Mitshibishi Colt, el are menirea de a-l face pe sofer sa redescopere placerea de a conduce intr-un stil sportiv, in care reprizele de accelerare sint de-a dreptul superbe. Diamantul ascuns in acest Mitsubishi CZT este propulsorul MIVEC, supraalimentat cu turbocompresor si intercooler, dotat cu injectie electronica multipunct, cu 4 cilindri in linie si 16 valve. Cu o capacitate de doar 1500 de centimetri cubi, motorul reuseste performanta notabila de a genera 150 de cai putere la 6000 de rotatii pe minut, avind un cuplu maxim de 210 nm la 3500 de rotatii pe minut. Astfel, se poate obtine o viteza maxima de rulare de 210 km la ora, in conditiile in care masina atinge 100 de kilometri la ora in doar 8 secunde. Pentru ca avem de-a face cu o masina rapida, constructorul japonez a apelat la tehnologii de ultima generatie in ceea ce priveste sistemele de siguranta activa si pasiva. Mitsubishi CZT Turbo vine din serie cu servodirectie electrica, sistem de frinare cu discuri pe toate rotile cu ABS si EBD, sistem de control activ al tractiunii si stabilitatii, denumit pe scurt MASC, airbaguri frontale pentru sofer si pasager cu dezactivare si airbaguri laterale. Pret: 14.990 euro fara TVA. Opel Corsa OPC Modelul Opel Corsa OPC reprezinta esenta caracterului dinamic a noului vehicul si agilitate de top, promitand o placere pura a condusului. Motorul sau turbo de 1.6 litri ce dezvolta 192 CP ii permite accelerarea de la 0-100 km/h in 7,2 secunde (pentru varianta cu trei usi), viteza maxima fiind de 225 km/h. Cuplul maxim de 230 Nm, ce poate fi temporar crescut la peste 260 Nm prin functia „overboost”, este oferit rotilor din fata prin transmisia standard cu sase rapoarte. Acest nivel de performanta este oferit celui mai nou model din familia OPC cu o putere de propulsie superba, in toate conditiile de condus. De exemplu, acceleratia de la 80 la 120 km/h se realizeaza in doar 6,7 secunde, in treapta a cincea de viteza. In privinta consumului de carburant, noul Opel Corsa OPC are nevoie de 7,9 litri/100 km, o cifra moderata in raport cu performantele sale. Pret: 17.143 euro fata TVA. Opel Tigra Twin-top Cu noul Tigra TwinTop , Opel debuteaza pe piata din Romania cu un coupe - cabrio sportiv, cu acoperis electro-hidraulic retractabil care transforma Tigra din coupe in cabrio, doar la atingerea unui buton, in 18 secunde. Pe langa cele 2 motorizari ECOTEC pe benzina de 1.4 litri (90 cp) si 1.8 litri (125 cp), clientii pot opta si pentru o motorizare turbo-diesel common-rail de 1.3 litri (70 cp). Echiparea standard include: airbag-uri frontale si laterale, ABS, servodirectie, inchidere centralizata cu telecomanda, geamuri electrice, oglinzi reglabile electric si incalzite, scaune sport cu reglare pe inaltime si radio cu CD-player. Pret: 13.588 euro fara TVA. Honda Civic Type-R Type-R ascunde sub capota un propulsor aspirat de 2 litri, cu tehnologie i-VTEC, ce dezvolta 200 CP (la fel ca generatia precedenta) si 193 Nm. In alb, Leon Cupra aduce un propulsor TFSI tot de 2 litri, care produce 240 CP si 300 Nm. Acceleratia de la 0 la 100 de km/h este de 6.6 secunde. Viteza maxima de 235 km/h propulseaza Type R undeva in varful piramidei masinilor sport din clasa C. Laudat pentru stabilitate si manevrabilitate, sasiul de Civic in 5 usi sta la baza modelelor in 3 usi, fiind o platforma ideala si pentru alte derivate cu performante inalte. Suspensia de pe Type S a fost adaptata pentru un sasiu mai ascutit si pentru un profil sportiv. Fata de sora sa mai „cuminte”, Type R dispune de o directie mai ferma, reprize mai scurte ale transmisiei, acestea datorate caracterului sportiv al masinii. Pret: 21.480 euro fara TVA. Renault Clio RS Renault Clio RS, versiunea sport a cunosutului modul de clasa mica a constructorului francez, este ultima intrare in categoria hatchback-urilor europene “nervoase”. Noul Clio dispune de ultimele inovatii in materie de aerodinamica, cel mai vizibil amanunt fiind despartitorul de aer de sub podeaua masinii, care prelungeste prizele dinamice din fata si fantele laterale, informeaza AutoMarket. Responsabila cu puterea este o versiune revizuita a motorului Renault de 2.0 litri, a carei zona rosie incepe la 7500 rpm si care produce 197 CP si 215 Nm. Din colaborarea acestui motor cu o cutie de vitreze manuala cu sase rapoarte rezulta o acceleratie de 6.9 secunde pentru 0-100 km/h. Pret: 16.338 fara TVA Seat Leon Cupra Dar pentru a te bucura de senzatiile la bordul unei masini sport adevarate, trebuie sa iei loc in postul de pilotaj. Scaunele ultra sport sunt prima caracteristica care capteaza privirea. In fapt, acestea sunt atat de bine profilate incat pot fi considerate precum cele sport de curse. Se ofera un excelent sprijin lateral, iar tetierele sunt incluse in corpul scaunului. A doua caracteristica care delimiteza Cupra de alte versiuni Leon este interiorul negru. Montantii caroseriei si plafonul sunt negre in loc de culoarea obisnuita crem-gri. Combinatia de culori pentru interior corespunde perfect caracteristicilor masinii: frapanta piele perforata de pe volan contrasteaza cu un background rosu, panoul instrumentelor de bord este alb si pedalierul sport este din metal. Fiecare din aceste componente, ca si levierul schimbatorului de viteze, au incrustate logo-ul Cupra. Seat Leon Cupra este dotat cu un spectaculosul motor 2.0 TFSI de 240 CP. Cu acest motor, Leon Cupra atinge performante apropiate de o masina de circuit din WTCC cu o viteza maxima de 247 km/h. Cupra accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 6,4 secunde. Mai mult, ea acopera primii 1000 metri in doar 26,4 secunde. Pret: 25.459 euro fara TVA. Ford Focus ST Noul ST va fi disponibil, ca si predecesorul sau, in doua variante de caroserie: cea in 3 si cea in 5 usi. Spre deosebire de ultima varianta a modelului, noul Focus ST are o grila mult mai sportiva, farurile de ceata integrate in spoiler si jante din aliaj, de 18 toli. Partea din spate se remarca prin eleronul redesenat si spoilerul care integreaza intr-o perfecta armonie difuzorul si evacuarea reconstruita. Partea de interior este total modificata: tapiteria este schimbata iar plansa centrala total reconstruita. de pe plansa nu lipseste is butonul pentru pornirea motorului. La motorizare, noua versiune preia motorul folosit si pe vechiul Focus ST. Este vorba despre un motor turbo cu 5 cilindrii de 2.5 litri ce dezvolta 225 CP. Potrivit datelor oferite de producator acceleratia de la 0-100 km/h se realizeaza in 6.5 secunde. Pret: 19.990 euro fara TVA. Mazda 3 MPS La interior, elementele ce o particularizeaza sunt ceva mai multe: scaune sport, in care te poti adanci in siguranta pentru a simti mai bine bolidul, pedale de aluminiu, schimbator de viteza, covorase inscriptionate MPS. Aceeasi inscriptie (MPS = Mazda Performance Series) se regaseste si pe portbagaj, permitand posesorilor sa-si expuna achizitia. Dar toate aceste maruntisuri legate de aspect sunt veritabile meschinarii. Pentru ca Mazda 3 MPS nu se bizuie pe look si nici nu ar avea nevoie sa o faca. Mazda 3 are sub poale un motor genial, imperecheat cu o transmisie pe masura si suspensii bine alese. Propulsorul este unul utilizat de producatorul japonez si pe alte modele, unul de 2.260 cm cubi, in patru cilindri, dopat cu ajutorul unui turbocompresor pentru a atinge valori de performanta mari pentru un astfel de motor: 260 CP, la 5.500 rotatii pe minut, respectiv, un cuplu maxim de 380 Nm, la 3.000 de rotatii pe minut, adica o valoare comparabila cu a unui diesel. Din punct de vedere al manifestarilor, puterea si cuplul sunt capabile sa contribuie la o acceleratie 0-100 km/h de 6,1 secunde, care produce reactii exclamative nu doar la citirea sa, ci mai ales in clipa in care simti masina cum porneste furioasa. Singura problema, aceeasi pe care o au toate masinile sport cu tractiune pe fata, este cea legata de influenta serioasa a cuplului asupra directiei. Pret: 21.124 euro fara TVA. Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro Autor: Alex Oancea
  •   2008-02-04
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare