Stiinta & Tehnologie

Marele jeep chinezesc

Chin
ezii de la GWM arunca manusa si scot la inaintare un off-road de 13.000 de euro, intr-un efort de a cistiga teren pe un segment de piata dominat de coreeni. Producatorul chinez de autovehicule Great Wall Motor (GWM) a intrat pe piata romaneasca in urma cu trei saptamini, o data cu lansarea modelului Hover. Noul off-road face parte din categoria Crossover Utility Vehicles (CUV). Potrivit informatiilor publicate pe site-ul RoChin Motors, importatorul oficial al marcii chineze Hover este dipsonibil in trei variante de echipare pentru versiunea cu tractiune fata (Basic, Luxury si Super Luxury) si in doua variante pentru versiunea care dispune de tractiune integrala. Pretul de start pentru achizitionarea modelului de baza este de 13.090 de euro, fara taxe (CIP). Pentru varianta de echipare Luxury in sistemul de tractiune fata, pretul minim creste cu 1.200 de euro, pentru ca in cazul variantei Super Luxury sa ajunga la 15.600 de euro, excluzind taxele. In ceea ce priveste modelul echipat cu tractiune 4X4, suma minima de achizitie urca la 16.690 de euro CIP pentru echiparea Luxury si atinge un nivel maxim de 17.940 de euro CIP pentru Super Luxury. „Desi este foarte aproape ca pret de un , eu nu cred ca va face multi clienti, cel putin in prima faza. Chiar si asa pretul mi se pare prea mare de la o masina chinezeasca fara nici un fel de recunoastere internationala. Tocmai de aceea nu vad un viitor prea stralucit pentru acest model pe piata auto romaneasca“, sustine redactorul-sef al revistei „ProMotor“, Edwin Keleti. In prezent, importatorul detine un punct de service in Bucuresti. „Pina la sfirsitul anului vom lansa alte 12 puncte de vinzari si service in tara“, a declarat directorul tehnic din cadrul RoChin Motors, Radu Popovici. Oferta in stil propriu Sistemul ABS este disponibil la toate variantele de echipare, cu exceptia celei de baza. In privinta dotarilor optionale, pretul include TVA pentru cutia de viteze automata, care costa 3.300 de euro. Pentru vopseaua metalizata producatorul cere inca 300 de euro. Potrivit lui Keleti, calitatea este subiectul cel mai sensibil pentru noul model. „Acum, nivelul lor calitativ este undeva unde se aflau coreenii in urma cu zece ani. Chinezii reprezinta insa o forta la nivel mondial tocmai pentru ca au costuri extrem de mici. Evident, se inspira cu lejeritate de la alti constructori, a se citi copia“, spune Keleti despre Hover. In ceea ce priveste gama de motorizare, potentialii clienti vor avea o singura optiune, intrucit Hover este echipat cu un motor pe benzina de 2,4 litri, sub licenta Mitsubishi. Porpulsorul genereaza 125 de cai-putere la 5.250 de turatii pe minut si dispune de un cuplu motor maxim de 190 de Newton-metri la 2.500 de turatii pe minut. Concurenta coreeana Pe segmentul SUV-urilor, piata auto romaneasca este dominata autoritar de marcile coreene Hyundai si Kia, care controleaza o treime din acest sector. Hyundai a consemnat aproape o dublare a vinzarilor in prima jumatate a acestui an, comparativ cu 2005. Numarul total de clienti pentru modelele Tucson si Santa Fe a crescut de la 548 la 1.020. Preturile fara taxe pentru un Tucson incep de la 20.000 de euro, in timp ce Santa Fe este mai ieftin cu aproximativ 1.000 de euro. Kia a comercializat 388 de unitati din modelele Sportage si Sorento in primul semestru din 2006. Sportage are un pret de pornire de 17.383 de euro fara taxe, iar pentru modelul Sorento suma se ridica la 19.600 de euro CIP. Cele doua marci coreene, Hyundai si Kia, au comercializat cu cele patru modele 1.408 SUV-uri in Romania in intervalul ianuarie-iunie 2006. Numarul posesorilor de SUV-uri din Romania s-a majorat de la 3.284 in 2005 la 4.475 de clienti in prima jumatate a acestui an. Cine este GWM Compania Great Wall Motors este listata la bursa din Hong Kong. La nivel international, GWM are mai mult de zece filiale si 8.000 de angajati. Autovehiculele produse de GWM sint exportate in 50 de tari, cel mai mare numar de vinzari fiind inregistrat in statele din Orientul Mijlociu, America de Sud si Africa de Nord. Gama de produse include autovehicule de tip Pik-up, autoturisme de teren 4X4 (SUV, CUV), autovehicule recreationale si de camping. Compania intentioneaza sa construiasca o unitate de productie de 1,8 milioane de metri patrati, uzina din care vor iesi 400.000 de unitati anual.
  •   2006-08-24
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu: Tot ce trebuie sa stii despre asigurarea obligatorie a locuintelor

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu, consultant de asigurari

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu: Tot ce trebuie sa stii despre asigurarea obligatorie a locuintelor

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu, consultant de asigurari

Pune o intrebare