Stiinta & Tehnologie

Loganul iranian, criticat de oficialii de la Teheran

"Nu
e un fenomen extraordinar, nu indeplineste toate cerintele internationale, iar presa iraniana i-a exagerat mult importanta", a spus, despre viitorul Logan fabricat in Iran , ministrul iranian al minelor si industriei, Alireza Tahmasbi, citat de Agentia iraniana Mehr News. Iranul va deveni al doilea centru de productie al Logan ca marime, dupa Romania. Varianta de Logan pe care grupul Renault o va construi impreuna cu doi parteneri locali in Iran va avea preturi ce pornesc de la 6.750 de euro. Renault a incheiat parteneriate cu doi producatori iranieni de automobile, Pars si Iran Khodro, care vor construi, in perioada martie 2007-februarie 2008, aproximativ 190.000 de masini Logan in tara asiatica. Berlina va intra pe piata din Iran cu doua versiuni de motorizare, de 1,6 litri, respectiv doi litri. Modelul va fi, se pare, comercializat sub numele Tondar, cuvant care in iraniana inseamna "Fulger". Productia de serie a modelului Logan trebuia sa inceapa in Iran din primavara anului trecut, insa momentul a fost amanat, deoarece era necesara imbunatatirea calitatii componentelor, din moment ce 65% din ele vor fi produse in Iran, cel mai mare procent dintre toate tarile unde grupul Renault fabrica Logan. Autoritatile iraniene au insistat ca procentul componentelor produse local sa fie mare, iar la un moment dat acest subiect a pus chiar in pericol viitorul proiectului Logan in Iran. In plus, Renault a fost de acord ca, incepand cu 2008, sa permita furnizorilor locali producerea componentelor pentru motoare si a cutiilor de viteze ce urmeaza a fi folosite la versiunea iraniana a Loganului.
  •   2007-01-27
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului