Stiinta & Tehnologie

Limita de viteza pe autobahn

Grup
uruile independente care militau pentru introducerea unei limite de viteza pe autostrazile din Germania au castigat. Exista semnale puternice conform carora autoritatile de la Bohn sunt pe cale sa legifereze limita de 120 de km/h pentru toata reteaua de autostrazi . Cei mai influenti activisti care au sustinut introducerea acestei prevederi au fost ecologistii din Greenpeace. Motivul principal pe care l-au invocat acestia tine de consumul exagerat de combustibil care este generat de rularea masinilor la viteze ridicate. Greenpeace a comunicat ca limitarea vitezei la 120 de km/h pe intreaga retea de autostrazi din Germania, care masoara aproximativ 10 mii de km, ar reduce emisiile de CO2 anuale cu 9 procente. In prezent, soferii indragostiti de viteza pot merge cu pedala de acceleratie calcata la maxim pe mai mult de o treime din autostrazile Germane. Dupa ce legea va intra in vigoare, posesorii de masini sport si supersport vor putea sa isi lase caii putere sa alerge doar pe circuite de viteza construite in acest sens. Germania a ramas, de ani buni, ultimul bastion european al vitezistilor. Autoritatile germane au ramas ferme pe pozitie, chiar si in urma insistentelor forurilor europene de a reduce limita de viteza pana la nivelul acceptat in celelalte state ale uniunii. Ecologistii au sugerat ca principalul opozant al limitei de 120 de km/h sunt constructorii auto germani care fac lobby pe langa oamenii politici ai tarii. In lipsa unei pozitii oficiale, pana acum, constructorii auto germani si-au autoimpus o limita de viteza, prin"cipareaā€¯ motoarelor la 250 km/h; limita care poate fi anulata printr-o simpla vizita la service.
  •   2007-05-11
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului