Stiinta & Tehnologie

Kia Sorento - lux la jumătate de preţ

Sta
iunea Govora a fost gazda lansării noului , un SUV de categorie medie produs în Coreea şi importat de KIARom Auto. După ce lansarea lui Sorento de la sfarşitul lui 2002 a marcat debutul companiei Kia pe piaţa SUV-urilor varf de gamă din Europa, pentru 2006, Kia a făcut un facelift acestui popular model. Sorento aduce cateva îmbunătăţiri la capitolele imagine, performanţe şi echipare. Designul exterior îndrăzneţ al modelului 4X4 Sorento, cu linii puternice, aerodinamice, a fost transformat într-unul mai actual. Noile bare faţă şi spate adaugă 2 cm la lungimea totală a vehiculului, iar noile faruri se combină armonios cu pasajele redesenate ale roţilor, mai elegante acum, pentru a recrea imaginea acestui vehicul ce măsoară deja 4,6 metri lungime. În 2006, pentru clientela din Europa, Kia Sorento oferă posibilitatea de a alege între două motoare mai puternice, conforme cu normele Euro 4. Motorul diesel CRDi de 2,5 litri cu 4 cilindri, singurul disponibil deocamdată în Romania, este dotat cu turbocompresor cu geometrie variabilă de ultimă generaţie, acţionat electric (VGT). În urma modificărilor puterea maximă a crescut de la 140 CP la 170 CP / 3800 rpm, iar cuplul a crescut cu 78 Nm, atingand acum 392 Nm la 2000 rpm. S-a ajuns astfel atat la creşterea economiei de combustibil, cat şi a performanţelor. Pentru clienţii care preferă motoarele pe benzină, Sorento va fi disponibil şi cu un nou motor de 3,3 litri V6 care atinge o putere de 241 CP, cu 49 CP în plus faţă de motorul de 3,5 litri anterior. Cu acest propulsor cu patru arbori cu came , 24 de supape şi 3297 cmc, timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h atins de Sorento este de doar 9,2 secunde, cu transmisia automată oferită standard cu cinci trepte de viteze. La fel ca versiunea diesel, modelul pe benzină asigură o economie superioară de combustibil. Atat la modelele diesel, cat şi la cele pe benzină echipate cu versiunea automată, transmisia lui Kia Sorento dispune de sistemul Sport Mode Kia, care oferă posibilitatea selectării integral automate a treptelor (ideal pentru conducerea în oraş) sau secvenţial, în modul manual. Transmisia este completată de sistemul 4 x 4 permanent, ce oferă în plus posibilitatea selectării reductorului pentru parcurgerea unor obstacole dificile. Selectarea modului 4 x 4 sau 4 x 4 „greu” se face simplu, prin rotirea unui comutator aflat pe planşa de bord. Desigur, odată cu facelift-ul exterior şi noile motorizări, Sorento a caştigat şi la capitolul echipare interioră. Materialele utilizate pentru bord, tapiţerie şi finisări sunt mai bine alese şi mai de calitate, iar finisarea este ireproşabilă. Consola centrală şi consola de podea au fost revizuite, avand acum un design mai cochet. În plus, consola centrală găzduieşte acum sistemul de aer condiţionat cu controlul climatizării pe două zone, computerul de bord şi sistemul audio cu CD player şi compatibilitate MP3, în funcţie de model. Majoritatea modelelor dispun de sistem audio cu patru difuzoare (cate unul în fiecare uşă) şi de difuzoare de înalte, montate pe partea interioară a suporturilor oglinzilor retrovizoare laterale. La drum, surprinde plăcut ţinuta de drum, chiar şi la viteze mari Sorento fiind uşor de manevrat şi docil la comenzile şoferului. Confortul este bun chiar şi în off-road, unde suspensiile amortizează eficient trecerea peste denivelările pronunţate. Tracţiunea integrală permanentă cu comandă electronică, distribuie automat puterea motorului şi cuplul între roţile din faţă şi spate, asigurand tracţiune maximă, indiferent de starea suprafeţei de rulare – fie pe şosea, fie în teren accidentat. La modelul 2006, au fost îmbunătăţite, de asemenea, sistemele de siguranţă. Pe langă farurile elegante cu mai mare putere de proiecţie, noul Sorento este disponibil standard cu sistem de control al stabilitatii ESP, două airbaguri frontale şi airbaguri cortină, de dimensiune mare, asistenţă la parcare (opţional pentru versiunea Classic) plus tetiere „Active” şi dispozitive de pretensionare a centurilor de siguranţă pentru scaunele din faţă. Sorento este o maşină spaţioasă, confortabilă şi practică, iar cu noua motorizare diesel este chiar performantă pentru această categorie de vehicule. Desigur, ar fi fost, poate, indicată o cutie de viteze manuală cu şase trepte în locul celei cu cinci, dar cam atat le poate fi reproşat coreenilor. Şi nici nişte scaune cu un mai bun sprijin lateral n-ar fi stricat. Totuşi, nu uităm că încă de cand ne-am urcat în această maşină ne-am întrebat de ce să dai aproape dublu pe un SUV european cu blazon, cand Sorento îţi poate oferi cam aceleaşi lucruri la jumătate de preţ? Fişa tehnică model CRDi Capacitate cilindrică 2,5 l Putere maximă 170 CP (125 kW) la 3800 rpm Cuplu maxim 392 Nm (40,0 kgm) la 2000 rpm DIMENSIUNI L X l X Î 4.590 mm X 1.863 mm X 1.730 mm Ampatament 2.710 mm Acceleraţie 0 -100 km/oră în 12,0 / 12,3 sec Viteză maximă / km/oră 182 km / h Preţ 23.739 euro (CIP)
  •   2006-08-01
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului