Stiinta & Tehnologie

KIA invită familiştii la Carnival

Carnival este disponibil la vanzare în Europa începand din această vară. Avand în vedere că este vorba de o maşină a cărei principală caracteristică trebuie să fie aspectul practic, coreenii s-au concentrat mult în această direcţie. Avand o lungime de 4,8 metri, noul Carnival a fost conceput special pentru piaţa europeană. Obiectivul producătorului a fost să construiască o maşină cu un interior cat mai spaţios şi mai flexibil (din punct de vedere al posibilităţilor de aranjare a scaunelor), cu motoare puternice şi frane bune, cu un echipament de siguranţă de înalt nivel şi cu o ţinută de drum rafinată. Cate dintre aceste calităţi au fost bifate de Kia, vom vedea în continuare. Acces bun la locurile din spate "Cu noul Carnival încercăm să oferim clienţilor noştri un MPV spaţios, de bună calitate şi cu un aspect revigorat", a precizat Jung-Moon Park, vicepreşedinte executiv al Kia Motors. Pentru Europa sunt disponibile doar şapte locuri, scaunele fiind montate pe un layout 2-3-2. Accesul la locurile din spate este foarte bun, uşile fiind glisante şi acţionate electric. În plus, spaţiul pe cel de-al treilea rand de scaune este decent, aşa că o familie numeroasă poate încăpea fără probleme în noul Carnival. Ca aspect practic, acum toate scaunele se pot scoate fără probleme, obţinandu-se un spaţiu uriaş de depozitare, caracteristic de obicei unei dube utilitare. Cu toate cele şapte scaune, portbagajul are 172 de litri, dar se poate obţine un maxim de 2.840 de litri. Pe langă acestea, şi materialele folosite la finisările interioare sunt acum de o mult mai bună calitate, spre deosebire de plasticul care se regăsea la vechea generaţie. În funcţie de modelul pe care şi-l doresc, clienţii pot alege dintre două niveluri de echipare (LX şi EX), respectiv două versiuni de motorizare, 2,7 litri pe benzină şi 2,9 litri diesel, ambele putand fi conectate atat la o transmisie manuală (5 trepte), cat şi la una automată (4 sau 5 trepte, opţional). Ambele propulsoare sunt noi, concepute special pentru Carnival. Versiunea diesel, asupra căreia îmi voi concentra atenţia în acest test, are 185 CP şi un cuplu de 343 Nm, în timp ce unitatea pe benzină dezvoltă 189 CP şi un moment motor maxim de 249 Nm. Legat de transmisii, ambele versiuni automate au şi sistemul Kia Sport Mode, care îi permite şoferului să ruleze atat pe modul automat, cat şi să schimbe vitezele în mod secvenţial. Puterea maximă a propulsorului diesel se obţine la 3.800 rpm, în timp ce cuplul maxim este disponibil încă de la 1.750 rpm, dar cel mai bine se simte în jur de 2.500 rpm, pană atunci efectul fiind parcă uşor întarziat. Per total, motorul, trage bine şi cand maşina este mai încărcată, însă, la testul efectuat în Luxemburg, nu am apucat să văd cum se comportă cu şapte pasageri şi cu bagajele aferente, adică în sarcină maximă. Oricum, Kia dă acceleraţia 0-100 km/h în 12,9 secunde pentru versiunea echipată cu cutie manuală - cum a fost cea pe care am condus-o -, ceea ce nu este rău deloc pentru o maşină atat de mare şi care nu are niciun fel de veleitate sportivă. Pe drumurile virajate din munţii Ardeni am observat că motorul se comportă bine pană pe la 4.100 rpm, trăgand bine maşina chiar şi cand urci o pantă. Feedback-ul pe care ţi-l dă direcţia nu este unul foarte precis, dar în schimb nu se simte aproape nicio vibraţie în volan şi îţi creează un sentiment de siguranţă. În plus, se observă uşor un progres al răspunsului direcţiei, datorat în mare parte sistemului variabil cu pinioane. În plus, Kia oferă - opţional - şi sistemul Variable Rack Stroke, care scade raza de bracare, modificand unghiul de bracare al roţilor. Activarea acestuia se face printr-o simplă apăsare a unui buton aflat langă coloana de direcţie. Carnival are o nouă suspensie pe puntea spate, tip multibraţ, iar pe puntea faţă are suspensii MacPherson, care sunt montate pe un subansamblu menit să reducă zgomotul şi vibraţiile. Acesta chiar îşi face datoria, controland zgomotul, iar suspensia şi amortizoarele îşi fac treaba mult mai bine decat eram noi obişnuiţi cu suspensiile produse de coreeni. Protecţie de cinci stele În 2003, vechiul Kia Carnival obţinea la Euro-NCAP doar două stele din cinci la protecţia ocupanţilor şi o singură stea la protecţia pietonilor. Noul model a obţinut cinci stele la testele NHTSA – care de obicei sunt mai drastice decat cele din Europa – ceea ce spune mult despre progresul înregistrat de producătorul coreean. Mai mult decat atat, el a obţinut cinci stele la impactul frontal şi impactul lateral, cotaţia fiind valabilă atat pentru ocupanţii locurilor din faţă, cat şi pentru pasagerii de pe randurile de scaune din spate. În SUA, Carnival este primul minivan care a fost distins cu titlul de "Gold Top Safety Pick". Pentru a primi acest trofeu, un vehicul trebuie să primească distincţia "Gold" la toate cele trei categorii de testare: impact frontal, impact lateral şi impact din spate. "Sedona – n.r. numele sub care se comercializează Carnival în SUA – este cel mai bun minivan pe care l-am testat", a declarat preşedintele comisiei de testare, Adrian Lund. "Şi alte MPV-uri au avut rezultate bune la impactul frontal şi lateral, dar niciunul nu s-a prezentat atat de bine la impactul din spate". Concluzie Noul Kia Carnival este, per total, o evoluţie clară a acestui model. Principala problemă este faptul că mulţi rivali ai săi sunt superiori la capitolul dinamic şi că îşi păstrează mai bine valoarea la revanzare.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea