Stiinta & Tehnologie

Jucaria chinezeasca 4 x 4 = 16.390 euro

Prod
usele fabricate în China, de la electronice la îmbrăcăminte şi jucării, fac parte de multă vreme din viaţa noastră. Ce lipsea de pe lista de „chinezării” sunt automobilele. Nu mai e cazul. De curand, a fost lansat, în Romania, Hover CUV, un SUV destinat, după afirmaţiile producătorului, atat utilizării zilnice, cat şi escapadelor off-road . Noi l-am testat în premieră pe uriaşul chinezesc şi, cu dotările şi preţul pe care le are, credem că este posibil să ocupe cu succes locul liber lăsat pe piaţa noastră de ARO. Jucăria chinezească 4 x 4 = 16.390 euro La primul contact cu Hover CUV (apropo, CUV vine de la Cool Utility Vehicle ), îţi vine să zambeşti. Începi să scanezi rapid în minte toate micile SUV-uri cu care l-ai putea compara pe noul venit made in China. Răspunsul nu întarzie mult. Prin felul în care arată, prin calitatea fabricaţiei, a confortului oferit şi a performanţelor, devine clar că Hover CUV se va bate cu SUV-urile coreene produse de KIA şi Hyundai. Cu diferenţele ce se cuvin precizate. Coreenii au deja experienţă în producţia de maşini destinate pieţei europene, dar nici chinezii nu mai vor să piardă timpul. Pentru Hover au pus la punct un plan cat se poate de simplu. Spre deosebire de SUV-urile moderne, acesta utilizează un şasiu separat. Fiind construit cu şasiu separat, Hover se dovedeşte destul de robust. Soliditatea sa, de apreciat pe drumuri proaste ca ale noastre sau în teren accidentat, este mai puţin placută în trafic, unde suspensiile ferme nu sunt deloc confortabile. Dar regula e valabilă şi în cazul maşinilor sportive. Piese nemţeşti şi japoneze pe schelete chinezeşti În timp ce o serie de echipamente de confort şi siguranţă sunt de origine germană, grupul moto propulsor al lui Hover, motor şi cutie de viteze, este de origine Mitsubishi. Avand 2,4 litri capacitate cilindrică şi dispunand de o tehnologie cu 16 supape, motorul dezvoltă o putere de 126 CP/5.200 rpm, iar cuplul maxim este de 195 Nm/2.500 rpm. Motorul respectă normele de poluare Euro 3. Puterea, deşi slăbuţă pentru un astfel de automobil, este transmisă trenului de rulare prin intermediul unei cutii de viteză manuale cu cinci trepte. Adevăratul avantaj al lui Hover, pe langă preţ, este transmisia sa. În mod normal, poate fi utilizat 4 x 2, adică propulsie spate, dar pentru condiţii dificile de drum poate fi cuplat sistemul 4 x 4, acesta dispunand inclusiv de reductor, foarte util în depăşirea obstacolelor mai dificile. Trecerea din 4 x 2 în 4 x 4 se face manual, cu vehiculul staţionat. Maşina răspunde uşor la comenzi, iar motorul pare uneori mai puternic decat este de fapt. Direcţia, nu foarte precisă, nu convinge din cale afară. Sportivitatea este valabilă la Hover doar în privinţa calităţilor estetice şi a dimensiunilor compacte. Două variante de echipare pentru 4 x 4 Hover, al cărui design modern ne surprinde, este oferit deocamdată, în Romania, în două variante de echipare: Luxury şi Super Luxury. Super are în plus tapiţerie din piele, reglaj electric la scaunul şoferului şi trapă. În privinţa siguranţei, Hover dispune de ABS şi EBD, de provenienţă Bosch, dublu airbag pentru şofer şi pasager, coloană de direcţie deformabilă la impact. Dintre extrasele destinate confortului ne-a plăcut să descoperim volan reglabil pe înălţime, oglinzi retrovizoare şi geamuri electrice, aer condiţionat, banchetă rabatabilă fracţionabil. Maşina de aproximativ 4,6 m este bine proporţionată, chinezii reuşind să îmbine aspectul practic cu trăsăturile sportive. Din acest punct de vedere, există şi un eleron amplasat pe acoperişul maşinii. La un preţ CIP de 16.390, Hover CUV este un automobil polivalent acceptabil, cu o echipare decentă, mai mult practic decat arătos şi care utilizează soluţii tehnice verificate. Nu excelează la capitolul performanţe, dar echiparea în privinţa confortului şi tracţiunea 4 x 4 cu reductor compensează aceste lipsuri. La categoria lui de preţ nu există decat SUV-uri light, adică modele de oraş cu capacităţi off-road limitate. Hover CUV este o alternativă pentru cei care nu contează marca şi care îşi doresc de la o asemenea maşină un raport convenabil între preţ / echipare / performanţe off-road. NE PLACE Preţul. O maşină ieftină pentru un 4 x 4. Poţi străbate cu ea orice fel de drum. NU NE PLACE Pare totuşi un automobil învechit ca şi conceptie . Este lipsit de elemente moderne de securitate, inconfortabil în oraş.
  •   2006-07-18
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului