Stiinta & Tehnologie

In Romania, Dacia e vedeta

Hatchback argintiu/gri, motor pe benzina , pret aproximativ 6.000 euro, marca Skoda, Renault, Ford, Opel sau Peugeot. Este masina de ocazie ideala. Sau, cel putin, aceasta este concluzia la care a ajuns AAA Auto Group in urma unei cercetari realizate in Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania privind ierarhia celor mai cautate masini second-hand in Europa Centrala si de Est. Totusi, aceasta difera de la o tara la alta. In Romania, de pilda, toate cele 5 marci mentionate in cercetare sunt depasite de Dacia, iar in Ungaria cea mai populara marca este Suzuki (fabricata in aceasta tara). Si in ceea ce priveste culoarea exista diferente. Romanii si polonezii prefera albastrul (a doua optiune dupa argintiu/gri, in topul popularitatii). Rosul si argintiul este dorit de cehi si slovaci, dar nu si de unguri, unde predominant este negrul. Cele mai mari deosebiri exista, insa, cand vine vorba de tipul de carburant. In vreme ce, in Romania, aproape jumatate din autoturismele vandute anul trecut de AAA Auto sunt echipate cu motoare diesel, in Cehia, procentul dieselurilor este de 30 la suta, in 2006. In Polonia de 29 la suta, in Slovacia de 19 la suta, iar in Ungaria ponderea motoarelor diesel la masinile de ocazie este de doar 16 la suta. In Romania sunt cele mai noi masini de ocazie Cererea pentru modele cu motorizari diesel este, insa, in continua crestere in toate cele 5 tari. Interesant este capitolul legat de vechimea masinilor. In Romania, unde politica de taxe favorizeaza segmentul de masini cu ani de fabricatie mai recenta, 34 la suta dintre clienti si-au achizitionat modele cu cel mult 3 ani vechime. In Cehia si Polonia, procentajul celor care si-au ales o masina cu vechime de maximum 3 ani este de 18 la suta, in Ungaria de 16 la suta, iar in Cehia de 12 la suta. Studiul mai releva faptul ca romanii nu prea agreeaza breakurile, numarul modelelor de tip sedan reprezentand, in tara noastra, 27 la suta din totalul vanzarilor de second-hand-uri. In Cehia, in schimb, fiecare a cincea masina vanduta este break, in aceasta tara fiind vandute de trei ori mai multe breakuri decat in Ungaria, de exemplu. In toate cele 5 state, modelele de tip hatchback sunt pe primul loc in preferintele clientilor. Peter Vanecek, AAA AUTO Group Buying Director, spune ca “In Europa Centrala, clientii interesati de masini de ocazie devin din ce in ce mai pretentiosi si sofisticati”. Compania pe care o conduce a vandut, anul trecut, 61.939 autovehicule. Aceasta isi va extinde activitatea in Peninsula Balcanica si in fostele state Sovietice. 60.125 de automobile de ocazie este cifra- record de vanzari la care a ajuns, in primele noua luni ale anului, grupul AAA Auto. 35.700 din totalul acestora au fost livrate in Cehia. Urmeaza Slovacia, cu 13.500 unitati si Ungaria, cu 5.700 autoturisme comercializate. Penultima pozitie ii apartine Poloniei, cu 3.200 masini vandute, in vreme ce, pe ultimul loc la achizitionarea de second-hand-uri prin intermediul companiei in cauza se afla Romania, cu 2.000 unitati livrate, in cele trei trimestre ale aceastui an. Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea