Stiinta & Tehnologie

Importatorii se bat pentru parcurile auto ale firmelor

Parc
urile auto ale marilor companii din Romania au inceput sa fie in ultimii ani din ce in ce mai stralucitoare. Daciile vechi si ruginite au disparut inca de la inceputul anilor '90, la fel si furgonetele comerciale , ca si autovehiculele ARO, in locul lor aparand astazi masini de lux. Piata auto duce o batalie apriga pentru acapararea parcurilor de masini ale companiilor care tin la imaginea lor si care au o putere financiara mare. Pe de alta parte, in ultimii ani, pretentiile companiilor sunt tot mai mari in ceea ce priveste achizitionarea de flote. Cum te detasezi de concurenta Cand o companie de top din Romania se hotaraste sa-si achizitioneze masini noi pentru angajati sau sa-si reinnoiasca parcul auto, apeleaza la Departamentul de flote. Managerii de flote trebuie sa se detaseze de concurenta prin solutii multiple si pachete de servicii avantajoase pentru ambele parti, daca vor sa castige un client. Atunci cand se ia decizia achizitionarii unei flote de autoturisme se au in vedere mai multe aspecte, cum ar fi imaginea companiei, costurile de achizitie si de postvanzare (service), precum si discountul oferit de importatorul auto. Reprezentantii directiilor de flote ale importatorilor auto din Romania afirma ca din vanzarea acestora nu se castiga foarte mult pe termen scurt, insa afacerea are o stabilitate pe termen lung, datorita costurilor postvanzare. Discountul face diferenta Politica de discounturi a unui importator auto este un criteriu foarte important in alegerea unei flote. "Clientii de flota au in vedere calitatea in care investesc si intregul pachet pe care il poate oferi o marca sau alta (aici ne referim la reteaua de service-uri autorizate, conditii postvanzare, posibilitati de revanzare a masinilor dupa utilizare si altele)", sustin importatorii auto. Dupa functie, si masina Angajatii unei companii primesc masinile in functie de nivelul pe care il ocupa si de necesitate. De pilda, compania DHL a achizitionat la inceputul acestui an 40 de autoturisme de la Porsche Romania, toate marca Volkswagen. Agentii de vanzari au primit VW Polo, cei din middle management Golf-uri, iar top-managementul are Passat si Tuareg. "Cand am ales flota auto ne-am gandit in primul rand la imaginea companiei. Apoi, am beneficiat de un discount mare, preturile autoturismelor fiind cele trimise direct de producator ", ne-a declarat Robert Bud, de la DHL. Potrivit importatorilor auto, masinile de dimensiuni mici care consuma putin carburant si ale caror costuri de intretinere sunt scazute sunt preferate de departamentele de vanzari ale companiilor. Apoi urmeaza masinile mai scumpe, cum ar fi Octavia, Citroen C4, Ford Focus sau Audi A4 pentru middle-management si masinile de top ca Volkswagen Passat, Audi A8, Citroen C5 sau Volvo, care sunt achizitionate pentru top-management.
  •   2006-08-31
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: 6 sfaturi pentru a depasi plafonarea la job

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare