Stiinta & Tehnologie

Importatorii auto schimba strategiile de marketing

La ora actuala, piata auto este dominata de cateva marci: Dacia, Daewoo, Renault, Skoda, Volkswagen si Opel. Potrivit statisticilor, liderul la modele pentru luna august este Skoda Fabia , care a reusit, printr-o strategie de marketing, sa detroneze batranul Renault Clio , lider incontestabil, care parea de neclintit. Este drept, liderul se poate schimba de la o luna la alta, o influenta covarsitoare avand-o publicitatea. Bugetele alocate publicitatii sunt in acest an cu 20-30% mai mari decat cele din 2005, iar potrivit principalilor jucatori de pe piata auto, in 2007, acestea vor creste cu alte 30 de procente. La inceputul anilor 90, marii importatori auto din tara noastra aveau doua-trei promotii pe an. Un spot la Tv, o campanie de reducere a preturilor si putina publicitate in presa scrisa , reprezentau maximul de strategie de marketing. Astazi se investesc sute de mii de euro in publicitate, campaniile de reduceri au loc mai tot timpul anului, iar bugetele de publicitate cresc incontinuu. In acest an a avut loc o majorare vizibila a investitiilor in promovarea marcilor auto. Aceasta crestere este determinata de dinamica extraordinara a pietei auto si de necesitatea obtinerii de notorietate, de obligativitatea diferentierii. Citroen, o alta marca in continua ascensiune pe piata romaneasca de automobile, a investit in anul 2005 aproximativ 18.000 de euro in publicitate. "In ultima vreme, comunicarea este, din pacate, mult mai axata pe pret, pe oferte, decat pe imagine. In acest context, "cea mai buna oferta din segmentul ei se pare ca, de cele mai multe ori, castiga batalia intr-o piata condusa deocamdata si de pret", explica Monica Jitariuc, reprezentant Citroen. "In primul rand, treptat, advertiserii din auto vor incepe sa se gandeasca si la ce ramane din marca dupa ce oferta trece. Oferta trece, marca ramane. si atunci, cand se va trage linie, consumatorul va trebui sa fie capabil sa spuna ceva relevant despre marca: poate ii ofera tehnologie, poate ii ofera personalitate sau poate ca e vesela sau e serioasa", a mai adaugat ea. Potrivit importatorilor, dupa 2007, accentul se va pune mai mult pe calitate. Vor avea aici de castigat cei care au investit in retele de concesionari moderne sau in puncte de service, de exemplu. Totul comunica, nu doar reclama de pe TV. Mai mult decat atat, contactul direct cu potentialii consumatori si cu actualii utilizatori va fi mai mult important pentru companii. De aceea, specialistii estimeaza o crestere serioasa a investitiilor in comunicarea on-line sau in marketingul direct. Reprezentantii Porsche Romania spun ca, in general, tendinta pietei a fost sa se vanda mult, datorita conjuncturii, indiferent de urmari. "Noi am preferat sa punem accentul pe serviciile postvanzare si pe o vanzare controlata, a carei infrastructura sa creasca in acelasi ritm cu piata. Drept comparatie, as putea spune ca am construit autostrada odata cu cresterea traficului, nu cand deja era aglomerat", explica acestia. Comunicarea on-line este esentiala, avand in vedere ca site-urile internet sunt una dintre principalele surse de informare a publicului. Mai mult, internetul este un medium al carui efect este destul de precis cuantificabil, ceea ce nu face decat sa dea un argument in plus pentru utilizarea lui. "La Citroen, publicitatea pe internet se face, in primul rand, prin site-ul propriu, care este un element esential in procesul de vanzare", explica Monica Jitariuc. La fel se intampla si la Porsche, Renault sau AutoItalia , insa acestia se axeaza mai mult pe reclama de pe alte site-uri decat cele proprii.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea