Stiinta & Tehnologie

#studiu #reclame #telefon mobil

Impactul reclamelor pe telefonul mobil asupra utilizatorilor

Reclamele difuzate pe telefonul mobil si potentiala influenta a acestora asupra deciziei de achizitie a utilizatorilor.

Aceasta a fost principala tema a studiului realizat de compania Unlock Research si prezentat in premiera in cadrul evenimentului mobile marketing Conference.

Cu bataie lunga

Conferinta a reunit pe parcursul intregii zile peste 150 de profesionisti din industriile de marketing, advertising si telecom, si a avut loc pe data de 16 octombrie la Howard Johnson Grand Plaza Hotel. Evenimentul a fost organizat de Evensys si sponsorizat de Nokia, HitMail si Beko.

Mobile Marketing Conference a fost primul eveniment din Romania dedicat strategiilor de comunicare in mediul mobil si s-a bucurat, de la prima editie, de o participare consistenta atat din partea practicienilor interesati sa descopere cele mai inedite si utile canale de atingere a audientei, cat si din partea furnizorilor de servicii de marketing mobil si dezvoltatori din acest domeniu.

Despre studiu

Studiul Unlock Research a avut ca scop investigarea perceptiei din Romania asupra comunicarii prin intermediul telefoniei mobile. Una dintre cele mai importante concluzii ale studiului a privit faptul ca romanii sunt interesati sa primeasca mesaje publicitare pe telefonul mobil, cu conditia ca acestea sa aiba caracter informativ si mai ales, de divertisment.

Studiul a relevat faptul ca 55% dintre respondenti considera folositoare mesajele publicitare care ofera informatii despre evenimente cu caracter social. De asemenea, o proportie covarsitoare dintre ei, 98%, ar fi de acord cu reclamele pe telefonul mobil numai in schimbul unor servicii nelimitate de trimitere/ primire MMS pe cand 34% dintre acestia nu sunt de acord sub nicio forma sa primeasca reclame pe telefonul mobil.

Cine a realizat sondajul

Studiul a fost realizat de compania Unlock Research in colaborare cu Evensys special pentru evenimentul Mobile Marketing Conference, pe un esantion format din utilizatori de telefonie mobila din Bucuresti, cu un nivel mediu si ridicat de educatie si venit.

"Scopul acestuia realizat de noi a fost acela de a identifica potentialul comunicarii prin telefonia mobila in Romania. Mai exact, am dorit sa verificam daca romanii sunt in momentul acesta deschisi catre cai alternative de comunicare, altele decat cele clasice.

Rezultate

Rezultatele studiului indica faptul ca, desi intr-o prima faza romanii rejecteaza ideea de a fi sacaiti de mesaje publicitare pe telefon, intr-un final ei accepta utilitatea lor. Principalele argumente sunt acelea ca publicitatea pe telefonul mobil ajunge cu siguranta la sursa, ca este imposibil sa ratezi mesajul, mai ales daca acesta este prezentat intr-o forma adecvata si atragatoare.

Unii chiar isi imagineaza ca un mesaj publicitar creativ primit pe telefon ar putea chiar sa ii implice mai mult decat o fac alte canale de comunicare, pentru ca telefonul este cel mai apropiat si mai prezent mijloc de comunicare din toate cele pe care le folosec
 
Este foarte posibil ca in viitor publicitatea pe telefonul mobil sa intre in randul celor mai eficiente canale de comunicare si in Romania", afirma Adina Vlad, Managing Partner in cadrul companiei Unlock Research.

Pentru a fi la curent cu cele mai recente lansari si informatii din domeniul telefoniei mobile aboneaza-te la Newsletterul Mobile.acasa.ro

  •   2008-10-28
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

D.A.

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase: De ce ai cumpara un smartphone? (partea a II-a)

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase: De ce ai cumpara un smartphone? (partea a II-a)

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase

Pune o intrebare