Stiinta & Tehnologie

Imagini oficiale cu noul Citroen C5

Citr
oen si-a lansat noul model C5, dupa mai bine de 2 milioane de km de teste. Masina incearca sa ofere un nivel superior de performanta, calitate, stil si confort in comparatie cu modelul actual. Dimensiunile noului C5 sunt 4.78 m in lungime, 1.86 m in latime si 1.45 m inaltime – prin urmare Citroenul este o masina relativ mare pentru segmentul din care face parte. Producatorii subliniaza ca C5 este un “saloon” gratie liniilor sale sofisticate, proportiilor, dar, in functie de unghiul din care este privita, masina poate fi perceputa drept un coupe. Un element parte a brandului Citroen este luneta concava, completata la C5 de stopurile in forma de bumerang. In cazul variantei break (estate) Citroen a redimensionat cu un plus de 5 cm in lungime si 3 cm in inaltime. Daca in fata designul este identic, la spate lucrurile au fost “geometrizate” in stilul celor de la modelul sedan, miza fiind caracterul dinamic al ansamblului. La interior, Citroen a dorit sa pozitioneze C5 in zona premium, prin design si materiale folosite si confort. Consola centrala este disociata de bord, iar ansamblul, imreuna cu panourile usilor, certifica ideea de robustete. Propulsia C5 ofera trei motorizari pe benzina si patru diesel. Cel mai mic motor pe benzina este de 1.8 litri si 127 de CP, urmatorul are 2.0 litri si dezvolta 143 de CP, iar cel mai puternic este un V6 cu 215 CP si 3.0 litri. Motorina este “arsa” de tehnologia HDI la care a fost adaptat un filtru de particule pentru a pastra emisiile de CO2 la nivel minim. Puterea propulsoarelor diesel este cuprinsa intre 110 si 208 CP, cel mai mare dintre ele avand 6 cilindri dispusi in V. Cele 7 propulsoare pot fi legate de puntea fata printr-o serie de transmisii manuale sau automate. Acestea sunt disponibile in functie de nivelul de echipare a modelului si de propulsor. In ceea ce priveste suspensia, C5 ofera doua tipuri de sisteme: Hydractive 3 Plus – suspensie hidraulica cu 2 grade de setare – si Metallic suspension. Echipare Pentru ca soferul unui C5 sa perceapa masina drept o limuzina, constructorul francez ofera o serie de sisteme de asistare la sofat. Cruise control-ul si limitatorul de viteza sunt un exemplu in acest sens, dar Citroen are disponibil si un pachet de automatic electric parking brake sau hill-start assist. Pentru ca parcarea sa fie mai usoara, avand in vedere dimensiunile masinii, C5 poate fi achizitionat si cu sistem de asistenta pentru acest tip de manevre. C5 lumineaza noaptea cu ajutorul xenoanelor, iar farurile sunt adaptive, urmarind directia indiacata de rotile din fata. Dincolo de sistemul de sunet, C5 poate fi cumparat si cu sistem de navigatie de ultima generatie, NaviDrive. Protectie Pasagerul din dreapta si soferul sunt protejati de airbag-uri frontale si laterale care isi corecteaza presiunea in functie de forta impactului. Tot pentru sofer, Citroen a redesenat si un airbag cu focus asupra genunchilor acestuia. Pasagerii din spate sunt protejati de airbag-urile cortina, dar exista, optional, si airbag-uri pentru protectia speciala a capului. Protectia activa in C5 se realizeaza prin intermediul sistemelor de control la franare si directei (ABS si EPS). Citroen C5 cu cele doua variante ale sale (sedan si break) intra pe o piata unde masinile germane fac, pentru moment, legea. Concurent direct pentru C5 este si noul model Laguna, o alta masina frantuzeasca , ajuns la a treia generatie. Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro
  •   2007-10-31
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: 5 sfaturi financiare pentru o vacanta fara griji

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare