Stiinta & Tehnologie

Iarna si masinile

Atun
ci cand dorim sa alegem o masina buna pentru mersul pe zapada, trebuie sa cautam una cu tractiune integrala (all-wheel drive) dar trebuie sa fim constienti ca principalul factor pentru un drum fara incidente iarna este stilul de condus. Pentru a circula in siguranta iarna, de cele mai multe ori, are legatura mai mult cu atitudinea si stilul de condus pe care il adopti, decat cu tipul de masina pe care il conduci. Navigarea pe zapada presupune schimbarea lenta a directiei de mers si franarea usoara pentru a putea pastra o tractiune precisa. Odata pierduta poti ajunge in situatii periculoase. David Champion, senior director divizia de Auto test, ne sugereaza sa conducem masina ca si cum pe bord am avea o ceasca cu cafea fierbinte. Dupa ce am precizat aceste aspecte legate de stilul de condus, trebuie sa mentionam ca exista si vehicule care sunt recomandate pentru anotipul alb. Exista si echipamente care ne pot proteja impotriva unui posibil accident, insa totul are o limita indiferent daca este o masina cu tractiune integrala sau nu. Masinile cu tractiune integrala, all-wheel drive, nu sunt ca un sistem de siguranta. Ele au menirea de a te ajuta sa nu ramai blocat in zapada si nu sunt construite pentru a nu derapa. De aceea expertii ne sugereaza ca masina pe care o cumparam sa fie dotata cu ESC ( sistemul electronic de stabilitate), sa aiba o garda la sol mare si un centru de greutate cat mai jos. Cauciucurile de iarna. Este una dintre metodele pentru imbunatatirea tractiunii, performantelor si sigurantei oricarei masini care circula prin zapada. Automobilele care au cea mai mare nevoie de cauciucuri de iarna sunt acelea care vin echipate cu cauciucuri cu profil de vara sau cu profil “all-season”, care prezinta canale in forma de V sau W pentru ploaie. In ambele cazuri cauziucurile sacrifica performatele masinii pe suprafete alunecoase Sugestii pentru o noua masina. Sa ne interesam inainte daca pentru modelul pe care il dorim exista cauciucuri de iarna; exista modele de masini sport sau sedan pentru care nu se fabrica cauciucuri de iarna. Trebuie sa va gandeti cat de mult mergeti prin zapada, daca circuli frecvent intr-un strat de 15-20 de cm, atunci aveti nevoie de o masina cu tractiune integrala. Daca mergeti pe un strat de zapada de 5-10 centimetri atunci o masina cu tractiune pe fata si cauciucuri de iarna este mult mai recomandata deoarece in zilele mai calde ofera un consum mai bun de carburant. Garda la sol este si ea foarte importanta. Nu e bine sa fie nici prea mare pentru ca in acest caz si centrul de greutate este mai ridicat si puteti avea probleme in viraje. Specialistii au ajuns la concluzia ca o masina mai usoara aduce mai putine probleme pe timpul iernii decat o masina cu o masa mai ridicata. Un alt criteriu important este vizibilitatea. Un geam cat mai mare,atat in fata cat si in spate, te ajuta sa vezi toti participantii la trafic care se afla in jurul tau. Soferii care conduc iarna trebuie sa fie relaxati la volan, dar in acelasi timp concentrati si tot timpul in alerta. Pentru a ajuta soferul, noile generatii de masini au diverse optiuni ajutatoare precum: oglinzi incalzite, volan incalzit, spalator de faruri, spalator de parbriz incalzit, si parbriz cu incalzire care ajuta la dezghetarea geamului fara a indeparta manual gheata. Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro Autor: Alexandru Oancea
  •   2007-11-16
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila:  Condu-ti tu cariera, nu lasa cariera sa te conduca!

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Cum se transporta un computer

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare