Stiinta & Tehnologie

GM, Toyota si Volkswagen vor sa concureze Loganul

Prov
ocaţi de succesul pe care l-a avut Renault cu lansarea Logan, marii producători auto din America, Europa de Vest sau Asia se pregătesc de contraatac. Americanii de la General Motors (GM) vor să construiască o maşină ieftină pentru pieţele mai puţin dezvoltate, pentru a concura Loganul de la Renault. Toyota şi Volkswagen intenţionează, de asemenea, să lanseze modele chiar mai ieftine decat Loganul, în următorii ani. Pană în 2010, Renault va produce Loganul în China, Orientul Mijlociu, India, Columbia şi Rusia. Tocmai aceste pieţe, considerate a fi în plin proces de dezvoltare, sunt atacate şi de GM, Toyota, Volkswagen sau Kia. Sunt căutate pieţele în curs de dezvoltare Nick Reilly , preşedintele GM pentru Asia şi Pacific, a declarat, în cadrul unei întalniri formale cu presa, că se gandeşte la un model de mai puţin de 10.000 de dolari care să concureze Logan pe pieţele în curs de dezvoltare. Maşina va avea aceleaşi caracteristici, va fi un compact cu puţine componente standard şi o serie mică de opţionale, dar va fi vandută la un preţ fără concurenţă. Astfel, modelul ar putea deveni popular în China, India şi Europa de Est, aceleaşi pieţe pe care au mizat cei de la Renault. General Motors nu are însă prea mult timp la dispoziţie, pentru că Logan este programat deja să fie produs, în următorii 3 ani, în aceste ţări. Reilly spune că GM ar putea colabora în acest sens cu parteneri care să furnizeze partea de proiectare, producţie şi distribuţie la preţuri foarte scăzute. La fel cum Renault a exploatat cu succes uzinele Dacia, GM a obţinut preţuri minime, colaborand cu uzinele Daewoo Auto and Technology. "Daewoo nu este singura opţiune în acest caz", a declarat Reilly, citat de Autonews.com. Acesta nu a precizat cand se va lua o decizie cu privire la proiect, însă a spus că "există o mulţime de alte modalităţi de abordare a problemei". Presa auto internaţională consideră că modelul construit de Dacia este foarte greu de concurat, pentru că are un preţ "pe gustul cumpărătorilor orientaţi exclusiv pe preţ". Volkswagen face maşina de 6.500 de euro Pe langă GM, şi alţi constructori se pregătesc să imite strategia Logan. Volkswagen finalizează planul de a produce o maşină ieftină, pe platforma noii generaţii de Polo. Noul model poartă numele de cod EM şi va costa 6.500 de euro. VW va folosi tehnologie şi componente de la furnizorul ceh Skoda, iar maşina va fi produsă pentru China, Rusia, India, Africa de Sud şi Europa de Est. EM este aşteptat pe piaţă pană în 2009 şi ar putea include trei variante cu 3, 4 şi 5 uşi. Toyota construieşte un sedan în Rusia Toyota va ataca Loganul cu un sedan fabricat la costuri mici şi o marcă ieftină pentru pieţele în dezvoltare. Producătorul japonez va pune pe piaţă noul vehicul pană la sfarşitul deceniului. Noua marcă va avea două modele pentru Europa Centrală şi de Est, Rusia, şi alte pieţe sensibile la preţ, ca Brazilia, India şi China. De asemenea, Toyota pregăteşte o divizie separată care va fi axată exclusiv pe comercializarea modelelor ieftine. Întregul proces de creaţie şi producţie se va desfăşura în Rusia, unde mana de lucru este ieftină. Kia atacă cu modelul Cee'd Constructorii coreeni de la Kia au ales ca noul model Cee'd, prezentat anul acesta la salonul auto de la Paris, să fie produs în Slovacia. Cee'd este un model compact în 5 uşi şi are ca target aceleaşi pieţe în curs de dezvoltare. Cu o investiţie de peste 1 miliard de euro, coreenii şi-au propus să construiască în Zilina, Slovacia, aproximativ 300 de unităţi pe an. Uzina de la Zilina a început să lucreze din această lună, iar primele maşini vor fi disponibile în showroomuri începand cu primăvara anului viitor. Coreenii urmăresc să înlocuiască cu Cee'd vechiul model Cerato. În afară de preţul foarte bun pe care îl va avea noul model, constructorii coreeni mizează pe garanţia-record pe care o oferă, 150.000 de kilometri. Jean-Charles Lievens, vicepreşedinte al Kia Motors Europe, spune că această garanţie este cea mai mare, oferită vreodată în Europa de un constructor auto . Fordul poate lansa modelul Fiesta oltenesc În cazul în care uzinele Daewoo vor fi preluate de Ford, modelul Fiesta va fi fabricat cu costuri foarte mici, muşcand astfel din piaţa Loganului. John Fleming , preşedintele Ford, declara, la salonul auto de la Paris, că dacă va prelua uzinele romaneşti de la Daewoo Craiova, va produce automobile de clasă mică, low-cost, în special pentru piaţa est-europeană. "Preluarea uzinelor de la Craiova reprezintă o oportunitate pentru a ne extinde pe piaţa Europei de Est şi nu numai", a declarat Fleming. Statul roman va acorda anumite facilităţi fiscale companiei Ford, fapt care va scădea şi mai mult preţul de producţie, şi, implicit, al produsului finit. Fiat Albea şi Logan se vor război în Rusia Oficialii Fiat au încheiat parteneriatul cu producătorul rus Severstal şi vor începe să producă subcompactul Albea. Maşina ţinteşte segmentul medium -low, iar italienii au declarat fără reţineri că îşi doresc un autovehicul care să concureze direct cu Dacia Logan, care va fi construit şi în Rusia din 2007. Parteneriatul ruso-italian nu se opreşte la un singur model, ci va continua cu producerea unei game mai mari de maşini care să vizeze şi alte segmente ale pieţei ruseşti. Oficialii ruşi au afirmat că intenţionează să asambleze aproximativ 20.000 de unităţi Albea pană la sfarşitul lui 2007, într-o unitate de producţie, aflată în zona de sud a Rusiei, bogată în petrol. Niciuna dintre părţi nu a făcut însă referire la costurile acestui proiect.
  •   2006-12-07
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Cum sa-l inveti pe copilul tau valoarea banilor

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului