Stiinta & Tehnologie

GM si Renault-Nissan au oprit discutiile pe tema unei aliante

Pia
ta mondiala este extrem de agitata, mari nume fac concedieri din cauza costurilor mari, iar sub aceste auspicii sunt putini cei care isi pot permite sa faca noi mutari, prin cumparare de capacitati de productie din estul Europei. Pentru Daewoo Craiova se zice ca s-ar bate Ford, General Motors si un investitor chinez care vrea sa invadeze continentul nostru cu masini de mic litraj. Propaganda cea mai mare se face pentru Ford, caruia premierul Tariceanu pare decis sa-i cada si in genunchi numai sa vina pe plaiuri mioritice. Nu contestam importanta numelui, dar parca sunt de ajuns cele 850 de milioane de euro date sub forma de facilitati pentru aceasta societate comerciala . Singura veste buna de la Ford ar fi faptul ca, daca se implica ei vor face masini la Craiova si nu componente. General Motors a avut o data ocazia si a refuzat sa preia fabrica atunci cand a inghitit intregul Daewoo. In ceea ce-i priveste pe chinezi, drumul e lung de la comert la masini fabricate in europa. Renault a anuntat recent ca nu mai vrea, desi multa vreme nu exclusese o preluare la Craiova. De fapt atat GM cat si Renault sunt concentrati asupra unei posibile fuziuni, desi acum totul pare confuz. Constructorii auto General Motors si grupul franco-japonez nissan au anuntat miercuri seara ca au decis sa puna capat discutiilor referitoare la o posibila alianta tripartita. Desi s-au declarat constiente de sinergiile semnificative care ar rezulta de pe urma unei aliante tripartite, cele trei societati au decis sa puna capat discutiilor deoarece nu au putut sa ajunga la un acord in ceea ce priveste valoarea acestor sinergii si repartitia beneficiilor intre cei trei parteneri. 'General Motors ar fi dorit ca Renault-Nissan sa accepte sa recompenseze financiar GM pentru intrarea sa in aceasta alianta, in special printr-o investitie semnificativa a grupului Renault-Nissan in GM. In schimb, Renault si Nissan considera ca tocmai principiul acestei compensatii este contrar spiritului unei aliante', se arata in comunicatul comun dat publicitatii de cele tei societati. La data de 14 iulie, la initiativa miliardarului Kirk Kerkorian, principalul actionar de la General Motors, GM si Renault-Nissan au demarat o serie de negocieri in vederea crearii une posibile entitati care ar fi controlat un sfert din piata auto mondiala. La debutul discutiilor, GM, cel mai mare producator mondial de autovehicule, si Renault-Nissan, numarul patru mondial, si-au acordat o perioada de 90 de zile pentru a ajunge la o decizie finala pana la data de 15 octombrie. Potrivit cotidianului financiar Wall Street Journal, cele doua parti nu au reusit sa ajunga la un acord cu privire la suma care urma sa fie platita de Renault-Nissan pentru a prelua 20 la suta din actiunile GM, sumele vehiculate fiind de ordinul a cinci miliarde dolari.
  •   2006-10-09
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: O cariera de succes la varsta de 5 ani

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare