Stiinta & Tehnologie

Geneva: Prezentare noul Ford Fiesta

N
oul model Ford va fi dezvaluit la Salonul Auto Geneva 2008
Proiectat si dezvoltat in Europa pentru distributia in Europa, Asia, Africa de Sud, Australia si America in perioada 2008-2010, noul model Fiesta este primul produs major al noului proces global de dezvoltare a produselor Ford. Aerul sau elegant si dinamic se imbina cu punctele forte traditionale ale masinilor Ford de dimensiuni reduse, continuand cu succes legenda Fiesta. Debutul de la Geneva confirma faptul ca modelul Fiesta va transforma cele mai atragatoare elemente ale Verve intr-o realitate in productie. „Aceasta masina noua intruchipeaza intocmai esenta Fiesta - distractie, vitalitate si emotie”, afirma John Fleming, Presedinte si CEO, Ford Europa. „Stim ca nu exista un nume mai potrivit pentru noul model si luam in consideratie cei peste treizeci de ani de investitie in marca Fiesta”. Productia europeana a noului model Fiesta va incepe in toamna 2008 in uzina companiei din Köln, Germania. Mai tarziu, pe masura ce productia creste, uzina de asamblare din Valencia va imbunatati capacitatea liniei de productie Fiesta in 2009. Noua gama de vehicule va introduce cateva caracteristici Ford folosite in premiera pentru masinile de dimensiuni reduse, incluzand – incepand cu ultima parte a anului 2008 - un alt model din noua gama Ford ECOnetic care promite emisii de CO2 mai mici de 100 grame pe kilometru. Spre deosebire de concurentii cheie din segmentul european al masinilor de dimensiuni mici, care au crescut marimea si greutatea, noul model Fiesta isi pastreaza intacta marimea initiala. Date tehnice Noul model face un pas inainte avand o structura de siguranta extrem de robusta si un Sistem de protectie inteligent cu tehnologii de siguranta care aduc pentru prima data un airbag la nivelul genunchiului soferului pentru modelul Fiesta. Noua Fiesta face uz deosebit de oteluri ultra rezistente pentru structura caroseriei sale. Aceste oteluri sunt utilizate in special in zonele de siguranta critice, precum pilonul A si pilonul B, o parte din structura ultra-rigida ’door ring’ a lateralelor automobilului Fiesta. Noul model pastreaza suspensia frontala cu tija MacPherson si stilul suspensiei spate cu arbore radial rasucit care a fost unul dintre punctele sale forte traditionale, dar sistemul de suspensie si directie a fost supus unei serii de imbunatatiri. Sistemul de directie asistata electric (E-PAS) este introdus pentru prima oara la modelul Fiesta. Sistemul de directie asistata electric asigura echilibrul corect intre asistenta pentru viteza redusa si excelenta accesibilitate si sensibilitate. Pompa de servodirectie electrica functioneaza numai cand este necesara asistenta pentru servodirectie, spre deosebire de pompele hidraulice pentru sistemele de directie asistate traditionale care functioneaza constant cat timp motorul este pornit. Aceasta contribuie la reducerea consumului de combustibil. Motorizari O noutate in gama Fiesta pentru piata europeana este motorul popular Ford Duratec Ti-VCT de 1,6 litri. Motorul cu 115 CP cu reglare variabila a camelor de admisie, ofera un amestec bine echilibrat de performanta si economie. Acesta aduce o imbunatatire a performantei cu 15 CP fata de ultimul model Fiesta, fara a consuma mai mult combustibil. Gama Fiesta pastreaza de asemenea: • Motoarele pe benzina Duratec de 1,25-litri (60 si 80 CP) si de 1,4-litri (91 CP) • Ambele motoare common-rail Duratorq TDCi, cel de 1,4-litri (68 CP) si de 1,6-litri (90 CP – disponibil cu Filtru de particule pe motoarele Diesel), care au fost imbunatatite cu tehnologie de injectie revizuita si sofisticarea controlului electronic. Modelul Fiesta va fi oferit cu optiunea cu transmisie manuala cu 5 trepte Ford Durashift sau cu transmisia automata cu 4 trepte Durashift (disponibil cu motor Duratec de 1,4-litri, 91 CP). Noua tehnologie permite modelului Fiesta separarea elementelor cheie ale sistemului audio - butoanele de comanda, afisajul si sistemul electronic de suport - intr-o arhitectura distribuita care acorda mai multa libertate designerilor pentru a crea forme functionale, placute ca estetica. Dotari Numerosi clienti ai noii generatii Ford Fiesta, obisnuiti cu telefoane mobile, se vor simti instantaneu confortabil cu designul sistemului Ford HMI al masinii, care urmeaza contururile setului central pentru a incadra un afisaj cu ecran lat si un panou de comanda cu butoane cheie pentru setarile audio, setarile pentru telefonul incorporat si pentru masina. Comutatoarele de selectie comode incorporate in volan permit soferului sa controleze functiile cheie ale sistemului cu usurinta si in mod intuitiv. Conectivitatea este un alt punct forte al noului model Fiesta. Noua consola centrala are o tava comoda pentru playere MP3 completata cu mufe jack incastrate pentru un cablu audio auxiliar (AUX) si un USB, impreuna cu priza traditionala de 12 Volti. Aceasta permite sistemului audio al masinii sa controleze si sa schimbe player-ul MP3. Conectivitatea Bluetooth® cu comanda vocala este de asemenea oferita de noul model Fiesta, impreuna cu mai multe tehnologii avansate, inclusiv: • Ford Easyfuel, sistemul convenabil de alimentare fara buson introdus recent cu modelul Ford Mondeo, proiectat pentru a preveni umplerea accidentala a rezervorului cu combustibil necompatibil • Reglarea volanului pentru accesibilitate si inclinare • Noi caracteristici de lumina ambientala care asigura o lumina rosie blanda si eleganta pentru a ilumina discret interiorul vehiculului • Geamul de pe partea soferului cu coborare si inchidere cu o singura apasare si tehnologie anti-strivire Profilul dinamic, cu alura de coupé si tinuta sportiva, al noului model Fiesta demonstreaza ca nu s-a pierdut nimic din atractivitatea emotionala a masinilor concept. „Toate elementele vitale ale „designului kinetic” se imbina pentru a crea o forma exterioara bogata vizual, dinamica, care este intr-adevar foarte apropiata de masina Concept originala”, afirma Martin Smith, Director executiv de design, Ford Europa. Cu o senzatie de musculatura tonifiata, noul model Fiesta emana un aer de incredere, stil si individualitate. Capota si aripile frontale conturate agresiv confera o tinuta impunatoare, iar partea frontala are un element de semnatura distinctiv - o grila inferioara trapezoidala indrazneata care atrage atentia si intareste atributul cheie Ford de dinamica sportiva a condusului.
  •   2008-03-03
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Sfaturi pentru tinerii care isi incep activitatea profesionala

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Sfaturi pentru tinerii care isi incep activitatea profesionala

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare