Stiinta & Tehnologie

General Motors agreaza Serbia

Iata unul din motivele pentru care General Motors a renuntat la fabrica de la Craiova sau una dintre masurile de rezerva. Producatorul american este in negocieri cu sarbii de la Zastava pentru deschiderea unei linii de asamblare a masinilor Chevrolet sau Opel. Pentru inceput GM vizeaza doar piata locala, iar in viitorul apropiat este foarte probabil ca masinile asamblate in Serbia sa mearga si catre alte destinatii europene. Unul dintre avantajele deplasarii fortei de productie in Serbia este faptul ca masinilor construite aici nu li se percep taxe de import in Uniunea Europeana. Un al doilea argument este mana de lucru inca ieftina si relativ calificata. Desi pare o investitie reusita chiar achizitionarea unitatii de productie, Chris Lacey, directorul executiv al GM pentru Europa de Est, a declarat ca „vizam doar o colaborare pe termen scurt”. O parte a fabricii – construita cu ajutorul FIAT in 1955 – se afla in acest moment pe pista de vanzari a guvernului sarb. Lacey a mai declarat pentru Automotiv News ca negocierile au demarat in urma cu 8 luni si se afla in faza finala. GM isi doreste sa asambleze la Zastava cateva mii de unitati pe an. Acelasi lucru il fac muncitorii sarbi si cu penultima generatie a FIAT-ului Punto . Masina construita cu tehnologie FIAT poarta numele de Zastava 10 si se afla deja pe linia de asamblare. Perioada de glorie a indistriei auto Iugoslave a atins punctul culminant la jumatatea anilor 80 cand Zastava a vandut modelul Yugo in America de Nord.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea