Stiinta & Tehnologie

Fugi in lume cu S-Max

Vrei sa calatoresti cu tot neamul si juma de casa, lejer? Unii sigur vor, din moment ce Ford a scos noul S-Max – un monovolum cu 5 locuri in standard si 7 optional. Daca tii pliate ultimele doua fotolii, portbagajul e de 1171 litri (1,7 portbagaje de Logan break!), daca ramai doar cu cele doua din fata, se ajunge la un fabulos 2325 de litri. „E mare de tot!”, mi-a zis unu’ care daduse o tura inaintea mea. Unde-a vazut asta ca-i mare?, am zis cand am dat cu ochii de S. Din fata e o masina normala, cu botul plonjat si foarte reusit. Sigur, in spate e mai inalt, dar asa sunt toate masinile astea. M-am plimbat in jurul ei (frumoasa masina), apoi m-am suit la volan si am facut „a-au!” Carevasazica asta vroia ala sa spuna. Privit din interior, S-Max nu e mare, e urias. Randul doi de fotolii independente si reglabile e departe de tine, asa ca n-o sa simti niciodata in spinare genunchii pasagerilor. Luneta ti se pare ca-i de la alta masina, deci niste senzori de parcare in spate nu strica. Dar problema e in fata. S-Max are cate un ochi de geam inaintea parbrizului, din cauza unui stalp suplimentar. Pe partea soferului, n-ai treaba, dar in dreapta-fata incepi sa ai indoieli, mai ales la inghesuiala: „O merge sau ne amestecam culorile?” Probabil ca greu e doar la inceput, pana ajungi sa te obisnuiesti si sa-i simti aripa. Deci, inauntru se sta chiar ca-n sufragerie , tinand cont ca in optionalele lui S intra si monitoare in tetiere. Sarim peste climatizare , j-de mii de air-baguri, sistem de navigatie , pilot automat , plafon de sticla, ca poti pune orice pe un S. Dar, daca iti iei unul, trebuie sa te gandesti bine la motorizare. Adica: vrei doar sa calatoresti sau sa si simti ca accelerezi. Pentru calatorie, motorul (testat) de 2 litri pe benzina si 145 de cai e suficient. La drum intins, uiti de cutia cu cinci viteze, pentru ca de la 80 in sus stai linistit in ultima treapta. Masina ruleaza cu 180 km/h (cat sa nu-ti ia carnetul pe loc, pe autostrada) lipita de sosea, fara efort, fara galagie. Pentru adrenalina trebuie sa-l ceri pe cel de 2,5 litri, cu sase viteze si vreo 6.000 de euro in plus . Tot pe benzina. Acceleratie 0-100 km/h in 7,9 secunde, viteza maxima 230. Ia putin peste 13 litri in oras, dar afara e cuminte: 7. De fapt, care-i problema? S-Max e facut sa te duca in lume. Daca vrei sa afli mai multe despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea