Stiinta & Tehnologie

Ford vrea sa cumpere Daewoo

A ra
mas mai putin de o luna pana cand Guvernul Romaniei trebuie sa hotarasca viitorul fabricii Daewoo de la Craiova. Pe 5 iulie este data limita , iar constructorii interesati de uzina auto au inceput deja un razboi al declaratiilor. Primul care a iesit la rampa este seful diviziei europene a Ford, John Fleming . Prezent la boxele de uzina la o etapa din WRC, Fleming a declarat ca „intreaga capacitate a fabricii de la Craiova, de 150 de mii de unitati ne va ajuta sa atingem targetul de 2 milioane de masini construite in Europa”. Fleming a declarat ca odata achizitionata, fabrica da la Craiova va primi o infuzie puternica de capital pentru a-si mari capacitatea de producatie cu 30 de procente. In 2006 Ford a atins, in Europa, o productie de 1.8 milioane de masini. Fabrica de la Craiova ar putea produce inca 200 de mii de Ford-uri, astfel americanii ar ramne pe pozitii alaturi de ceilalti producatori interesati de piata europeana. Pentru a-si mentine ritmul de crestere, PSA/Peugeot-Citroen sau Toyota au apelat la al treilea schimb sau chiar la continuarea productiei si sambata. Pe termen scurt o atare masura este o varianta fericite. Pe termen lung, insa, uzura echipamentelor de productie se accentueaza si pot aparea probleme grave din perspectiva calitatii masinilor. Tocmai o astfel de problema incearca Ford sa evite prin cumpararea la un pret relativ scazut fabrica de la Craiova. Declaratia lui Fleming este, de fapt, o mana intinsa spre Guvernul de la Bucuresti. Autoritatile romane isi doresc ca viitorul cumparator al fabricii sa investeasca in facilitatile de productie si sa pastreze forta de munca ocupata. O eventuala crestere a productiei la Craiova ar insemna pentru intreaga zona o scadere a ratei somajului, dar si o crestere a veniturilor la bugetul local. Pe langa Ford si-au anuntat intentia fata de fabrica Daewoo si rivalii de la General Motors. Candidatii cu sanse mai mici sunt Tata Motors si Chery Motors, companii auto din India si China care ar putea intra usor in Europa cu o astfel de achizitie. Surse citate de publicatia Automotive News au declarat ca la nivelul autoritatilor romane exista o reticenta fata de GM. Producatorul american nu a fost interesat de fabrica de la Craiova in urma cu cinci ani cand a cumparat Grupul corean Daewoo, „de ce sa le dam fabrica acum!”. Pe de alta parte GM este singurul producator care ar putea demara imediat productia la Craiova. GM foloseste inca platforma Matiz-ului pentru modelul Spark, iar motoarele si cutiile de viteze produse la Craiova sunt folosite pentru masinile Chevrolet. In 2006, fabrica de la Craiova a produs peste 20 de mii de Matiz-uri, aproape 150 de mii de motoare si 180 de mii de transmisii .
  •   2007-06-12
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Rolul tatalului in stabilirea bugetului familiei

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Pune o intrebare