Stiinta & Tehnologie

#powerstroke #transmisie #motorizare #mustang #powershift #fiesta #ford

Ford lanseaza noua motoare si sase transmisii pana la finalul lui 2010

Divizia responsabila cu dezvoltarea motoarelor si transmisiilor Ford va avea mult de lucru anul acesta, urmand a lansa numai putin de noua motoare si sase transmisii complet noi sau substantial imbunatatite.

Cateva dintre aceste componente au fost deja dezvaluite, in timp ce altele urmeaza a fi prezentate zilele acestea la Detroit; oricum, pana la finalul anului, Ford mai are multe surprize placute pentru fanii sai.

Aceasta este doar una din fazele unui proces de innoire completa a gamei de motorizari si transmisii Ford, pe care Ovalul Albastru l-a inceput in 2008 si il va termina in 2013. De-a lungul perioadei, americanii vor introduce nu mai putin de 60 de combinatii propulsor/cutie de viteze la nivel mondial, jumatate dintre ele urmand a fi prezentate pana la finalul anului in curs.

In ceea ce priveste agregatele, cel mai mic dintre noii veniti si-a luat deja locul sub capota lui Fiesta: la o cilindree de 1,6 litri, Ti-VCT – intrat in echipa cu transmisia PowerShift cu dublu-ambreiaj – consuma, in medie, doar 5,9 litri/100 km, fiind mai economic decat motoarele contracandidatilor niponi.

Imediat deasupra lui se situeaza mult asteptatul "patru-cilindri" EcoBoost, fratele mai mic al propulsorului V6 cu aceeasi tehnologie (pregatit si pentru camioneta F-150 ), ce va suplimenta prezenta noului motor de doi litri cu injectie directa pregatit pentru noul Focus.

Trecem la artileria de grea si, intr-o prima faza, salutam ineditul V6 Ti-VCT de 3,7 litri si 305 CP pregatit pentru Mustang , a carui performante sunt superioare chiar si anticului V8 de 4,6 litri. Configuratia moderna – doi arbori cu came in cap, patru supape pe cilindru si distributie variabila – ii permite, totodata, sa consume numai 7,8 litri/100 km, un rezultat despre care Ford spune ca este unic in segment la respectiva categorie de cilindree. Minunat, insa cand spui Mustang, spui V8; ca atare, musai trebuie amintit si noul agregat de cinci litri pregatit pentru versiunea GT, ce va trimite catre roti 412 CP si 529 Nm.

Acesta nu va fi insa cel mai puternic V8 din nomenclatorul lui Ford, titlul urmand a fi disputat de doua propulsoare destinate a-si face loc sub capota uriasei camionete F-250.

Unul dintre ele are 6,2 litri, este consumator de benzina si, din acest an, va putea fi comandat inclusiv de catre cei carora le-a cazut cu tronc impresionantul F-150 Raptor. Celalalt este un urias turbodiesel de 6,7 litri din seria PowerStroke , ce va stabili noi standarde in materie de cai putere, cuplu maxim , capacitate de tractare/incarcare si, evident, consum de combustibil. Iata insa si lista completa a premierelor:

Motoare

L4 Ti-VCT de 1,6 litri (Fiesta)
L4 Ti-VCT de doi litri si injectie directa (Focus)
L4 EcoBoost de doi litri
V6 EcoBoost de 3,5 litri (F-150)
V6 Ti-VCT de 3,7 litri (Mustang)
V8 Ti-VCT de cinci litri (Mustantg)
V8 de 5,4 litri (Shelby GT 500)
V8 de 6,2 litri (seria Super Duty)
V8 diesel de 6,7 litri (seria Super Duty)

Transmisii

Automata cu sase trepte pentru platforme cu tractiune fata
Cu dublu-ambreiaj si sase trepte pentru Fiesta
Cu dublu-ambreiaj si sase trepte pentru Focus
Manuala cu sase trepte pentru Mustang
Automata cu sase trepte pentru Mustang
Automata cu sase trepte pentru seria Super Duty

Cititi mai multe pe Auto.ro    

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea