Stiinta & Tehnologie

#euroncap #fiat bravo #multijet

Fiat Bravo 1.6 Mjet 120 CP - Mozarella

Mozarella este ingredientul principal in multe mancaruri italiene. Acesta a fost primul lucru care mi-a venit in minte atunci cand am condus pentru prima data versiunea 1.6 Multijet a lui Bravo. La fel ca in cazul celebrului sortiment de branza, pornind de la Bravo 1.6 Multijet poti dezvolta experimente extrem de reusite.

Altfel spus, celelalte modele italiene testate pana acum, fie ele Alfa sau Fiat, toate superioare ca putere, mi-au dat impresia ca au la baza aceasta versiune a lui Bravo. Daca va place pizza simpla, testati-l cu incredere.

Motor / Transmisie - 7/10

Bravo 1.6 Multijet a fost scos pe piata pentru a inlocui deja clasicul 1.9 Multijet, motor care avea aceeasi putere ca a noului venit in gama. In comparatie cu versiunea pe care o inlocuieste , motorul de 1.6 litri ofera un cuplu motor mai mare cu 45 Nm fata de cel oferit de motorul de 1.9, iar acesta este atins inca de la 1.500 rpm, cu 500 rpm mai devreme. Transmisia cu sase trepte este atuul acestei versiuni, lucru de care clientii care au ales versiunea 1.9 Multijet de 120 CP nu au putut beneficia. Cele sase trepte il ajuta pe Bravo sa fie ceva mai agil in accelerarea pana la 80-100 km/h, dupa care cei 120 CP isi spun cuvantul, acceleratia post 130-140 km/h find realizata ceva mai lent. Chiar si asa, reprizele in treptele 2,3,4 si 5 sunt bune, iar cea de-a sasea treapta ajuta soferul sa reduca consumul de carburant in detrimentul unor acceleratii vanoase.

La fel ca in cazul versiunii de 165 CP a lui Bravo, testata anterior, zvacul oferit de cuplul motor maxim este simtit cu aproape 200 rotatii pe minut mai sus fata de valoarea anuntata de inginerii italieni. Versiunea de 120 CP a lui Bravo are acelasi defect ca si celelalte motorizari diesel din aceasta gama: zgomotul pe care il face motorul la relanti si la rulare. Vibratiile generate de acest motor sub 1.500 rotatii pe minut sunt, de asemenea, usor vizibile. Faptul ca motorul vibreaza atunci cand este subturat ne impiedica sa rulam la turatii reduse pentru a obtine un consum de carburant cat mai scazut, dar protejeaza, intr-un fel, turbina de asemenea practici daunatoare pe termen lung. Aceasta motorizare este conforma cu normele de poluare Euro 5 si emite 120 de grame de CO2 per kilometru.

Consum - 8/10

Va povesteam mai sus de faptul ca motorul de 1.6 litri nu este un "fan" al mersului in regim subturat, vibratiile la turatii sub 1.500 rpm fiind deranjante. Cu toate acestea, Bravo 1.6 Multijet ofera un consum de carburant acceptabil, de 8.0 litri in mediul urban relativ aglomerat si de 5.5 litri in mediul extra-urban. Un stil de condus alert inregistreaza valori ale consumului de carburant ridicate cu 0.5-0.8 litri fata de cele mentionate mai sus.

Performante - 7/10

Versiunea Multijet de 1.6 litri a lui Fiat Bravo poate sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 10.5 secunde. Viteza maxima pe care o poate atinge acest model este de 197 km/h. Daca urmarim aceste cifre, putem spune ca modelul nu este tocmai un performer al clasei compacte, clasandu-se insa in prima jumatate a clasamentului.

Interior - 8/10

Bravo are un interior care a evoluat mult in materie de calitate fata de alte modele mai vechi din gama constructorului italian, iar design-ul este unul dintre elementele cheie ale acestei retete. Astfel, bordul are o forma interesanta, orientata inspre sofer, si este imbracat cu spuma poliuretanica acoperita partial cu un strat subtire de fibra de carbon. Materialele au o calitate potrivita pentru clasa compacta. Singurele elemente deranjante de la interior ar fi unele imbinari – cum este cea dintre airbag si volan si imposibilitatea de a regla cotiera pe verticala.

Scaunele lui Bravo sunt destul de confortabile, iar cinci pasageri pot sa parcurga linistiti un drum lung la bordul acestui model, gratie spatiului oferit atat pentru cap, cat si pentru genunchi. Desigur, interiorul are un iz de dinamism, deci confortul nu este la un nivel care sa adoarma pasagerii, dar acesta se situeaza la cote potrivite. Portbagajul are o capacitate de 400 de litri, element care surclaseaza rivali precum Golf si Cee’d, fiind depasit de Renault Megane cu doar cinci litri.

Calitate / Pret - 8/10

Exemplarul testat are un pret de pornire de 18.090 de euro cu toate taxele incluse. Un beneficiu al noii versiuni este faptul ca motorul respecta normele Euro5, deci clientii acestuia vor fi scutiti de taxa de inmatriculare. Mai mult decat atat, cilindreea relativ mica a acestui motor aduce de la sine si tarife RCA mai mici, alaturi de impozite reduse. Avand in vedere pretul sau, Fiat Bravo 1.6 Multijet este mai ieftin decat un Volkswagen Golf sau un Renault Megane cu o motorizare comparabila. Singurul rival care ofera un pret mai scazut este Ford Focus, care va fi inlocuit anul viitor, iar Opel Astra ofera 110 CP si un pret mai redus cu 800 de euro.

Siguranta - 8/10

Fiat Bravo a fost testat de EuroNCAP in 2007 si a reusit sa obtina cinci stele pentru protectia adultilor. Acesta beneficiaza de sistemele ESP si ABS in standard, alaturi de airbag-uri frontale pentru pasagerii din fata, precum si airbag-uri laterale si cortina. La testul de protectie al copiilor, Bravo a obtinut trei stele, pe cand protectia pietonilor a fost cotata la numai doua stele. Sistemele aditionale care ar fi ridicat nota compactei italiene sunt optionale.

Tinuta de drum - 7/10

Fiat Bravo manifesta un comportament curat pe viraje, fara sa iasa in evidenta printr-un caracter subvirator sau supravirator accentuat atunci cand abordati curbele cu o viteza de bun simt. Modelul nu este insa orientat spre sportivitate, desi designul v-ar putea sugera acest lucru. Bravo este o compacta tipica. In cazuri extreme, modelul prezinta o tenta subtila de subvirare, lucru intalnit de aproape orice model cu o configuratie similara. Stabilitatea la viteze mari este buna spre satisfacatoare, in timp ce confortul este la un nivel potrivit. Astfel, Bravo nu este nici prea moale pe viraje, dar nici prea ferm atunci cand "atacati" denivelarile de pe soselele romanesti. Pentru senzatii ceva mai dinamice, exista versiunea de echipare Sport, alaturi de care puteti comanda un pachet de suspensii ceva mai rigide.

Vizibilitate - 8/10

Oglinzile laterale generoase ale lui Bravo va ajuta sa "monitorizati" cu usurinta elementele care se afla de o parte si de alta a masinii, alaturi de cele care se afla in spatele acesteia. Oglinda centrala de la interior pare insa a fi luata direct de pe un model vechi de cativa ani, fiind simpla si avand o dimensiune relativ redusa, dar proportionata cu luneta de dimensiuni la fel reduse. Un alt element deranjant ar fi faptul ca Bravo nu poate fi echipat din fabrica cu oglinda centrala cu functie electrica anti-orbire. Luminile de drum ofera o vizibilitate buna, iar acestea sunt ajutate in viraje de proiectoare, care se aprind in functie de directia in care rotiti volanul. Fiat numeste acest element "proiectoare adaptive".

Tehnologie - 8/10

Versiunea Dynamic a lui Fiat Bravo ofera toate dotarile necesare unei compacte moderne, dar nu exceleaza in niciun fel atunci cand vine vorba de artificii tehnologice. Astfel, aceasta beneficiaza de climatizare automata pe doua zone, sistem audio cu CD si MP3 player, dar si de functia Blue&Me, care vine alaturi de comenzi pe volan. Lipsa unui sistem de cruise-control este simtita la rularea pe autostrada, dar prezenta senzorilor de parcare, a sistemului de lumini adaptive la viraj si a pachetului Blue&Me dezvoltat impreuna cu Microsoft ii confera lui Bravo o nota buna.

Galerie foto Fiat Bravo 1.6 Mjet 120 CP

Cititi mai multe pe Automarket.ro

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea