Stiinta & Tehnologie

Fiat 500 - exercitiu de seductie

Ce s-ar mai putea spune despre puterea de seductie a noului Fiat 500? Eu unul i-am urmarit nasterea cateva luni bune, pe celebrul site care ii anunta lansarea. Prietena mea, deloc iubitoare de masini, si-a configurat online modelul preferat si a tot schimbat impresii despre nenumaratele optiuni de design cu cea mai buna amica a ei. Dupa toate acestea si dupa o asteptare de o jumatate de an de la lansarea mondiala, ideea de a urca la volanul masinii anului 2007 in Europa era teribil de incitanta.

O masina prin excelenta urbana

 Cum Fiat 500 e o masina prin excelenta urbana, facuta anume pentru a se strecura prin aglomeratie , Bucurestiul s-a dovedit a i se potrivi de minune. Desi nu s-a confruntat cu traficul infernal din timpul saptamanii, testul avand loc in weekend, Fiat 500 nu facea decat sa confirme avantajele unei masini mini intr-un oras mare. Iar cand dimensiunile reduse sunt contrabalansate de un motor care nu te face de rusine, poti trai cu impresia ca stai la volanului unei masinute cu o oarecare alura sportiva. Desi cei 75 CP ai motorului diesel 1.3 Multijet, cu care era echipat modelul testat, i-ar putea face sa zambeasca ironic pe cei pretentiosi, ei isi faceau foarte bine treaba, date fiind dimensiunile si greutatea redusa a masinii, si nu de putine ori a lasat cu usurinta in urma, la plecarea de la semafor, modele mult mai pretentioase. Urcat la volan, dupa cateva minute de condus, intelegi de ce designerii italieni sunt atat de renumiti.


Nu numai ca aproape totul e la indemana, dar arata si foarte bine, iar interiorul, cu toate ca nu duce lipsa de omniprezentul plastic contemporan, reuseste sa fie unul dintre cele mai stilate vazute in ultimul timp, categoric peste orice altceva din clasa sa. La fel de spectaculos se dovedeste si bordul, al carui unic ceas reuneste inteligent si fara compromisuri atat vitezometrul si turometrul, dar si afisajul unui computer de bord cu o multitudine de optiuni ce pare sa devanseze, de asemenea, alte modele din clasa mini. Sistemul audio al modelului testat beneficia de 4 boxe si 2 twitere, mai mult decat suficient pentru spatiul pe care trebuia sa-l umple cu sunet. O alta surpriza, ce va fi apreciata mai ales de doamne, e butonul de pe bord corespunzator functiei dual drive, ce activeaza modul „City”, mod in care manevrarea volanului, oricum facila, devine extrem de usoara, acesta putand fi miscat, practic, cu un deget.

Distractie la volan

Toate fac din experienta condusului o adevarata distractie, atat pentru sofer cat si pentru pasagerul din dreapta. Nici chiar pasagerii de pe bancheta din spate n-au de ce sa se planga, cel putin pe distante mici, spatiul, desi nu e generos, fiindu-le suficient. Surprinzator, chiar si portbagajul, cu cei 185 litri ai sai, face fata onorabil unei mici sesiuni de cumparaturi.

In ciuda dimensiunilor sale, Fiat 500 se dovedeste stabil si foarte manevrabil. Condus cu viteza, pe piatra cubica udata de ploaie, masina n-a derapat in nici un moment. Ba chiar culorile vii si designul simpatic inveseleau parca si cea mai mohorata dupa-amiaza. Astfel ca vremea urata din weekend nu mi-a lasat decat un singur regret, n-am putut vedea reactiile trecatorilor, goniti de ploaie, la vederea seducatoarei masinute.


Daca e sa amintesc cateva puncte tari ale lui Fiat 500, pe primul loc e, clar, designul, o recuperare a clasicului si legendarului Topolino in cheie moderna si fara compromisuri, un model stilat si distractiv in acelasi timp, recomandat celor care iubesc „the italian way of living”. Urmeaza siguranta – producatorii se lauda cu dotari de serie care-l situeaza peste masinile din clasa sa – si nenumaratele posibilitati de a-l configura. Daca e sa carcotesc, pot spune ca nu ma dau in vant dupa plasticul in exces si ca aproape mi-am sucit mana incercand sa apuc centura, situata mult prea in spate pentru mine. Un alt lucru care imi mai taie elanul este pretul. Modelul testat, nivelul superior de echipare al versiunii diesel costa 13.800 euro cu taxe, la care se adauga si eventualele dotari optionale .

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

  •   2008-04-09
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului