Stiinta & Tehnologie

Fara taxa auto blocam capitala

”N
u se pune problema eliminarii taxei”, a precizat primul ministru, inlaturand astfel orice speranta romanului platitor de dari la stat, in special doritorilor de masini second-hand . Tariceanu a continuat intr-o nota mai putin dura, dand totusi posibilitatea intrezaririi unei schimbari: „Probabil ca vor fi modificate anumite aspecte de ordin pur tehnic, referitoare la valoarea in vama a vehiculelor la care nu se poate aplica o taxa mai mare decat valoarea lor reziduala”. Urmare a intrevederii de la Bruxelles dintre ministrul de Finante Varujan Vosganian si oficialii europeni, s-a decis adoptarea unei noi legi, care sa impace atat partea romana, cat si pe cea europeana. Legea, care va include toate recomandarile Comisiei Europene, are in vedere „o mai buna corelare intre nivelul taxei si valoarea de piata a masinii, care trebuie sa ia in calcul vechimea masinii”. Au circulat diverse variante referitoare la taxa auto: cum ca nu ar fi nici pe departe o taxa de mediu, ci una care ajunge la stat, dupa ce Comisia Europeana a sustinut ca taxa e discriminatorie in cazul masinilor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar. La randul lui, Laszlo Kovacs, comisarul european pentru taxe, a afirmat ca sumele colectate de stat ca taxa auto vor trebui restituite. Concluzia intrevederii de la Bruxelles pare sa nu fie tocmai conforma cu asteptarile romanilor: taxa va fi micsorata „semnificativ”, insa problema restituirii banilor va fi pusa in discutie abia atunci cand procedura de infrigement avansata de oficialii europeni se va incheia si va exista o decizie a Comisiei Europene in acest sens. Dealerii de second-hand-uri vad partea plina a paharului Referitor la discutiile generate de taxa auto, Dan Necula, dealer Autovit , ne-a declarat ca era de asteptat ca primul ministru sa sustina mentinerea taxei in fata oficialilor europeni, atat timp cat in acest fel protejeaza industria auto de importatori . Necula vede insa latura practica: „Romania nu are, in acest moment, infrastructura necesara sustinerii afluxului de masini care vor fi importate, in cazul in care taxa de prima inmatriculare va fi eliminata. In felul asta, in maximum 3 – 6 luni toata Capitala va fi blocata”. Discriminatorie sau nu, micsorata sau nu, contestata sau sustinuta, taxa de prima inmatriculare va mai da ceva batai de cap romanilor pentru o buna bucata de vreme. „Romani nu are, in acest moment, infrastructura necesara sustinerii afluxului de masini care vor fi importate”, Dan Necula, (dealer Autovit)
  •   2007-12-06
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului