Stiinta & Tehnologie

Fără excese!

Hyu
ndai Accent are un preţ extrem de corect pentru calităţile pe care le propune şi reprezintă un rival de temut în segmentul maşinilor de sub 10.000 de euro. Cu ajutorul colegului Marcel Dincă de la Supercar vă oferim primele impresii despre noua generaţie a automobilului coreean, promiţandu-vă că vă vom oferi mai multe detalii după un drive-test mai amplu. Îmi amintesc că cineva spunea despre noul Hyundai Accent că nu este un automobil de care să te îndrăgosteşti pentru că nu se numeşte nici BMW, nici Ferrari şi nici Aston Martin . Avea dreptate, dar numai din acest punct de vedere. Pentru că dacă ar fi condus un Accent 1,5 CRDI s-ar fi ataşat de el aşa cum am făcut şi eu după acest scurt drive-test. Întotdeauna am crezut că fiecare automobil înseamnă ceva şi are un mesaj de transmis către cumpărător şi mai apoi către proprietar, înseamnă ceva, are o identitate. Sunt de acord că noul design al caroseriei nu poate fi privit ore în şir precum cel de la Alfa Romeo 159 spre exemplu... Nu are cum să o facă. Nici nu costă atat şi nici nu a fost construit pentru asta. Am observat în show-room-ul Hyundai că pentru unii este interesant aşa, iar alţii tind să se îndrepte către cel vechi care încă se mai comercializează. De cum ai ajuns la bord, remarci interiorul în două nuanţe după care te aşezi în scaunele simple şi mai cobori peste sute de kilometri. Nu te gandi că o să ai dureri de spate cand vei ajunge la finalul drumului. Indiferent unde te aşezi, la volan sau pe bancheta din spate, beneficiezi de un spaţiu interior generos. Se impune şi o precizare: dacă aveţi pasageri cu dimensiuni peste medie, este bine să vă limitaţi la doi, pentru că altfel nu se vor simţi prea confortabil.Planşa de bord continuă să fie cat se poate de simplă şi să îţi ofere numai informaţiile de care ai strictă nevoie. Nimic în plus. Nu ai cum să remarci asemănarea arhitecturii acesteia cu aceea de la Kia Rio , sau mai bine zis faptul că sunt identice. Ceasurile sunt vizibile atat ziua, cat şi noaptea, iar comenzile pentru climatizare sunt aşezate la îndemană. Din păcate, pe consola centrală, în locul în care ar fi trebuit să fie instalaţia audio, nu am găsit decat un capac negru de plastic. Radio CD sau radiocasetofon nu poate fi comandat nici opţional, iar dacă totuşi ţi-l doreşti, trebuie să achiziţionezi versiunea mai bogată care este mai scumpă cu 1.000 de euro şi care, este adevărat, îţi oferă mai mult decat radiocasetofon + CD player (MP3) + 6 boxe şi comenzi pe volan. Dar dacă vrei şi computer de bord, nu-l vei avea nici dacă vei cumpăra modelul full pentru că nu există deloc în ofertă. Din punct de vedere tehnic, noul Hyundai Accent dispune de trei motorizări dintre care două alimentate cu benzină (1,4 litri/95 CP şi 1,6 litri/112 CP) şi unul diesel CRDI, cel testat şi de noi. Acesta din urmă furnizează 110 CP la 4.000 rpm şi dezvoltă un cuplu mai mult decat suficient pentru o utilizare normală - 235 Nm pornind de la 1.900 rpm. Oricum, plaja de forţă este între 2.000 şi 3.000 rpm. Acolo motorul trage şi se simte cel mai bine. Este de apreciat faptul că pană la 2.500 rpm nu deranjează prin zgomot. În trafic de autostradă, decibelii CRDI-ului se fac simţiţi după 3.000 rpm (sau 140 km/h) pentru că pană atunci se aude zgomotul lor. Cutia nu este tocmai precisă, dar se rezolvă cu ceva acomodare. Direcţia este bine setată, iar sistemul de franare este exact cum trebuie să fie. Recomandare - aveţi grijă cum franaţi pe curbele stranse, puteţi pierde controlul chiar şi cu ABS şi EBD, dar nu datorită franelor, ci din cauza setării suspensiei. Apropo de aceasta, nu este la fel de confortabilă precum aceea de pe Logan şi, în plus, după ceva kilometri parcurşi pe drumuri cu denivelări la viteze mai mari, am observat pe langă faptul că zgomotul este suficient de deranjant, spatele tinde să plece exact cand te aştepţi mai puţin. M-am bucurat însă că "deraierea" poate fi corectată rapid cu o condiţie. Nu contrabraca mult. Rişti să dai din lac în puţ. Dotări demne de menţionat incluse în preţ pentru Accent 1,5 CRDI sunt AC, servodirecţie, închidere centralizată, geamuri electrice faţă/spate, oglinzi electrice cu încălzire, proiectoare ceaţă, volan reglabil, ABS + EBD, airbag şofer şi scaun şofer reglabil pe înălţime. Concluzie: O maşină corectă pentru eşantionul automobilelor care au un preţ de sub 10.000 de euro CIP. Nu trebuie să vă aşteptaţi la superdotări, dar vă oferă confort suficient şi un comportament rutier suficient de bun dacă nu aveţi pretenţii de sportivitate. În plus, Accent este produs acum în Europa, astfel că nu mai aveţi problema taxelor vamale. Astfel că poate reprezenta o propunere mai mult decat decentă pentru un automobil de familie ieftin.
  •   2006-07-31
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu: Tot ce trebuie sa stii despre asigurarea obligatorie a locuintelor

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu, consultant de asigurari

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului