Stiinta & Tehnologie

Europa, piata auto cu cea mai mare putere de dezvoltare

Furnizorii europeni de componente auto sunt printre cei mai de succes din lume. Marjele profitului, rotunjite bine, sunt mult mai mari decat ale furnizorilor din orice parte a lumii dezvoltate. Mai mult de atat, furnizorii de componente auto sunt mult mai profitabili decat clientii lor, fabricantii auto. Acasta situatie contrasteaza radical cu statutul furnizorilor nord americani sau japonezi. In Japonia, fabricantii auto isi domina furnizorii prin contracte atent revizuite si negociate la sange. Marjele de profit sunt mult mai scazute decat a clientilor iar soarta lor este direct legata modul in care se dezvolta fabricantul auto. In nordul americii, fabricantii auto din Detroit pierd cota de piata intr-un ritm alert, in cosecinta furnizorii acestora sunt facuti knock-out din punct de vedere al comenzilor reduse. In acelasi timp fabricantii isi preseaza furnizorii pentru preturi din ce in ce mai mici pentru reducerea costurilor . Ca sa concretizam, pentru furnizorii auto Europa reprzinta idealul in afaceri. Cei mai multi dintre furnizorii europeni au un model de afacere sanatos, in contrast cu alti furnizori de pe alte piete. Clientii europeni cer tehnologie noua, avansata iar furnizorii reusesc in a oferi o astfel de tehnologie. Multi dintre acesti furnizori, de exemplu: Robert Bosch si Valeo au avut succes in a investi in cercetare si dezvoltare pentru ca, acum sa culeaga roadele (profitul). De asemenea, estul Europei este in contiunua dezvoltare. Partea proasta este ca fiecare furnizor important din lume se axeaza pe cum sa-si imbunatateasca pozitia in Europa. Furnizorii care nu sunt din Europa investesc multi bani pentru a castiga o noua afacere. Intr-un astefel de mediu planurile de afacere trebuiesc updatate permanent. In timp ce furnizorii muncesc la planurile de dezvoltare, competitorii modifica si ei strategia. Compania Denso este cel mai concret exemplu. Cel mai mare furnizor de di Japonia detinut in proportie de 23% de Toyota a investit multi bani, incepand cu anul 2000, pentru ca fabricantul auto sa deschida o fabrica in Europa dar si pentru a castiga noi contracte, in calitate de furnizor, de la alti fabricanti europeni. Anul trecut, Denso Europa, prin investitiile facute, a fost numit cel de-al cincilea furnizor de succes pentru urmatorii cinci ani. Incepand cu aceasta vara, desi se astepta ca multi competitori Denso sa pice acest lucru nu s-a intamplat. Din contra, acestia s-au dezvoltat la randul lor. Denso nu si-a modificat target-ul de crestere de 50%, pana la 4.5 miliarde euro pana in 2011. Realizarile companiei Denso reprezinta o lectie buna pentru furnizorii din Europa. Tip de mai multe decade, nordul americii a fost piata auto cu cel mai bun profil global. Multe dintre brandurile europene de lux au facut profituri prin exporturi . Acum Europa este o piata mult ravnita si atrage multi competitori. Furnizorii auto europeni au dus-o bine pana acum insa competitorii au inceput deja sa-i preseze.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea