Stiinta & Tehnologie

#euroncap #siguranta #teste #vehicule comerciale usoare

EuroNCAP va testa din 2010 si vehicule comerciale usoare

Vehiculele comerciale usoare intra din 2010 in vizorul organizatiei , care va testa acest tip de autovehicule la capitolul siguranta .

independenta EuroNCAP va testa incepand cu vara anului viitor si vehicule comerciale usoare , o categorie de automobile ai carei membri nu au fost analizati la capitolul siguranta pana acum in context organizat. Tehnicienii si inginerii EuroNCAP se afla in perioada de stabilire a protocolului de testare a vehiculelor comerciale, analizand impreuna cu reprezentantii marcilor care vor fi standardele si testele la care vor fi supuse aceste masini.

Conform Fleetnews, care citeaza surse din cadrul EuroNCAP, notarea vehiculelor comerciale va fi realizata la fel ca pentru autoturisme, cu cinci stele care aduna punctele primite de un model la categoriile Siguranta pasagerilor adulti, Siguranta pasagerilor copii, Siguranta pietonilor si Eficienta sistemelor de siguranta. In aceste conditii, diferentele mari dintre cele doua categorii de teste vor in reprezentate de probele in sine. Astfel, un vehicul comercial va fi testat atat gol cat si plin cu marfa, ambele rezultate contand la punctajul final.

"Incercam sa atingem intreaga piata auto. Iar vehiculele comerciale sunt o categorie in care putem sa facem cu adevarat diferenta", sustine Cordelia Wilson, oficial EuroNCAP.

Conform sefilor organizatiei europene, scopul introducerii vehiculelor comerciale usoare in testele EuroNCAP este reprezentat, la fel ca in cazul masinilor, de nevoia unui nivel de siguranta mai ridicat pentru acest tip de masini.

"Producatorii auto nu au fost receptivi in prima faza la criteriile EuroNCAP, insa standardele ridicate ale clientilor au facut ca acestia sa faca din capitolul siguranta o prioritate absoluta. Producatorii de vehicule comerciale sunt si ei lenti in adoptarea unor inovatii tehnologice, cum sunt controlul tractiunii, asistenta la franare, limitatoarele de viteza sau monitorizarea presiunii in pneuri, care pot fi regasite pe aproape toate autoturismele de pe piata. Speram ca noile reguli EuroNCAP sa dezvolte o prioritizare a sigurantei si pentru acest tip de autovehicule", incheie Cordelia Wilson.

Cititi mai multe pe Automarket.ro 

  •   2009-12-17
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Cum se transporta un computer

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare