Stiinta & Tehnologie

Efficient Dynamics - performanta pe bani mai putini

BMW produce 21 de modele cu emisii de CO2 sub 140 g/km

Chiar daca nu putem vorbi deocamdata despre veritabile autoturisme ale viitorului, ceea ce se petrece in industria auto mondiala arata ca se fac pasi in directia cea buna. BMW este un exemplu fericit in acest caz, utilizand in noile tehnologii Efficient Dynamics o serie de concepte inovatoare pentru automobil.

Nu foarte multi constructori de automobile au reusit sa introduca sistemele hibrid pe propriile modele, insa multe dintre ideile continute in proiectele electrice din secolul 20 sunt utilizate astazi pentru o mai buna eficienta a propulsoarelor cu ardere interna, finalizata printr-o economie consistenta de carburant. De fapt, totul pleaca de la randamentul unui motor cu combustie: in majoritatea timpului de functionare, doar 20% din energia furnizata prin ardere este utilizata pentru a deplasa masina, restul fiind risipit sub forma de caldura in atmosfera, prin intermediul diferitelor instalatii ale vehiculului. O buna parte a acestei energii este cedata la exterior in timpul franarii, acesta fiind punctul in care s-au facut cei mai importanti pasi. Actualele sisteme Start/Stop au la origine mecanismul de pe vehiculele hibride prin care franele sunt folosite la incarcarea bateriei. Efficient Dynamics de la BMW speculeaza extrem de bine aceasta idee, eliminand pe cat posibil scurgerile inutile de energie. Mecanismul alternatorului este cel care se afla in centrul atentiei. La un vehicul clasic, reincarcarea acumulatorului se face permanent, un procent din puterea motorului fiind consumat de acest dispozitiv. Faptul ca franarea incarca bateria permite acum decuplarea alternatorului in timpul mersului, motorul fiind eliberat de o sarcina suplimentara. Cu o baterie mai bine incarcata, computerul poate opri functionarea motorului ori de cate ori masina se opreste (la semafor ), combustia fiind reluata doar la apasarea ambreiajului.

In acest moment, BMW produce nu mai putin de 21 de modele din categoria Efficient Dynamics, cu emisii de CO2 de maximum 140 g/km. Cel mai mic motor, 118d, consuma doar 4.5 litri/100 km, avand performante cel putin la fel de bune ca generatiile anterioare sau fata de cele ale concurentei: 143 CP si o acceleratie de 9 secunde de la 0 la 100 km. Testele realizate de noi cu cel putin una dintre versiunile fiecarei serii 1 (hatchback, coupe si cabrio), 3 (coupe si sedan) si 5 (sedan si wagon) au demonstrat nu doar ca eficienta motoarelor utilizate a crescut, dar dinamica acestor masini a avut de castigat prin inovatiile aplicate. Testul a facut parte dintr-un program mai amplu al BMW Romania, prin care clientii marcii au ocazia sa se acomodeze cu noutatile propuse de producatorul bavarez.

Cititi continuarea in Saptamana Financiara

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

  •   2008-04-14
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Cum se transporta un computer

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Cum sa-l inveti pe copilul tau valoarea banilor

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare