Stiinta & Tehnologie

#efecte #masina #combustibil

Efectele combustibilului nepotrivit

Cosmarul fiecarui sofer este ca motorul automobilului sau sa nu mai functioneze in parametri normali si, pentru asta, sa fie nevoie de o tura pana la service. Reparatiile pot fi uneori foarte costisitoare, precum si consumatoare de timp, asa ca, in mod firesc, sunetul zgomotos sau bubuiturile de la motor pot provoca o cantitate mare de anxietate soferului.

Un diagnostic pentru carburantul nepotrivit poate fi o alternativa la alinarea dezastruoasei si costisitoarei probleme. Trecuta cu vederea, problema carburantului poate afecta, in timp, sistemul de combustibil al automobilului.

Tipuri de combustibil nepotrivit pentru masini

In general, exista trei tipuri de combustibil nepotrivit pentru o masina: cel care nu contine suficineti aditivi de detergent dispersant, necesar pentru a mentine sistemul de combustibil curat, combustibilul cu o cifra octanica mai mica fata de cea necesara si combustibilul "contaminat" cu mizerie sau apa.

Aditivi inferiori

Potrivit site-ului aa1car.com, cand un furnizor decide sa mai taie din costuri, una dintre optiunile primare este inlocuirea sau sa micsorarea cantitatii de aditivi de combustibil printr-un mod ce pastreaza totusi sitemul de combustibil curat, dar cu mai putine costuri. Aceste produse se pot construi fara un aditiv fluidizant, care sa converteste solidul intr-o stare fluida. Cu toate acestea, chiar si cu un strat de aditivi fluidizanti, depunerile isi pot face aparitia de-a lungul timpului. In timp ce aditivii care impiedica in totalitate aceste problema exista, in general, acestia sunt mai scumpi pentru a fi adaugati in combustibil.

Reducerea aditivilor

Standardele industriei dicteaza ca nivelul ideal de protectie a aditivului este de aproximativ 1000 parti pe milionul (ppm) de agenti detergent dispersant in combustibil. Cu toate acestea, cel mai vandut combustibil are doar aproximativ 100 ppm de aditiv. Aceasta diferenta poate duce in cele din urma la depunerea mineralelor in sistemul de combustibil.

Eliminarea aditivilor

Unii furnizori renunta complet la aditivi. Iar acest lucru nu este deloc benefic pentru automobil, deoarece, in caz de netratate, depunerile pe injectoare sau sistemele de combustibil sunt inevitabile. In cele din urma, aceste depozite restrictioneaza fluxul de combustibil din duza, precum si perturbarea modelului de pulverizare.

Combustibilul cu cifra octanica scazuta

Majoritatea benzinariilor ofera combustibil in trei variante: normal (87 octane ), mediu (98 octane) si premium (91 octane). Putine masini au nevoie de premium, in afara de vehicule de mare randament kilometric sau cele cu supraalimentare sau motoare turbo. Cu toate acestea, amestecurile premium au adesea un nivel mai ridicat de aditivi pentru curatare. Daca masina nu da randament, atunci are nevoie de un carburant cu cifra octanica ridicata sau de o verificare in service. Inainte de a schimba carburantul masinii, verificati manualul de utilizare pentru a va asigura ca masina nu este proiectata pentru un anumit nivel de octane.

Combustibilul reformulat

In prezent, in multe zone urbane este necesara utilizarea de benzina reformulata pentru a reduce poluarea aerului. Combustibilul reformulat este rafinat, ceea ce duce la ridicarea costurilor si reducerea continutului energetic. Totusi, unii constructori de motoare sustin ca combustibilul reformulat nu se mentine daca sta in rezervor mai mult de opt zile.

Combustibilul contaminat

Uneori se intampla ca in combustibilul sa apara mizerie sau apa. De regula, aceste contaminari sunt blocate de filtrele pompelor din benzinarii. Rezervoarele subterane trebuie sa indeplineasca conditiile stricte ale agentiei de Protectie a Mediului in ceea ce priveste scurgerile si contaminarea solului, si sunt inspectate periodic. Cu toate acestea, aceste rezervoare pot avea scurgeri, determinand contaminarea solului si a gazelor naturale. In masinile cu rezervoare din otel, coriziunea isi poate face aparitia pe placa de protective din interior si pot aparea fulgi de rugina, care pot deteriora pompa de combustibil sau bloca filtrul de combustibil.

 

Sursa foto : heelsandwheels.co.za

  •   2010-04-12
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

R.B.

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Sfaturi pentru tinerii care isi incep activitatea profesionala

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare