Stiinta & Tehnologie

Economisim cumaprand masini din targ

Vanz
arile in continua crestere dovedesc ca numarul celor cre ocolesc show-room -urile se inmulteste de la an la an. Spre deosebire de achizitionarea de la un dealer, cumpararea din targ nu iti ofera garantie si . Fie ca este vorba de modele noi, din 2007, fie de second-hand-uri de 2-3 ani, masinile din targ sunt vesnic cautate. Si asta pentru ca “In Romania exista deocamdata doar o piata a pretului si nu una a calitatii”, este de parere Liviu Dobrin, director general . De ceea un aspect important pe care clientul il ia in calcul este sa nu piarda bani sau sa piarda cat mai putini. In cazul unui autoturism nou, aceasta pierdere variaza intre 15% si 30%, in primul an de viata. O msina veche de 2 ani are avantajul ca pierderea respectiva a fost deja suferita de primul proprietar. Aceasta pierdere devine liniara in urmatorii ani de viata ai masinii. In plus, recuperarea unei parti din valoarea autoturismului se face intr-un procent mai mare la vehiculele second-hand decat la cele noi. Dca ne referim, insa, la vehicule mai vechi de 4 - 5 ani, aceasta piata pare sa nu mai fie rentabila. Dan Necula, unul dintre dealerii de la Autovit , spune ca “achizitionarea unei astfel de masini necesita atentie maxima si presupune verificari multiple, efectuate direct in Germania, tara din care se importa”. Taxa de prima inmatriculare intinereste parcul de second-hand-uri Piata acestui gen de autoturisme a fost semnificativ influentata de introducerea taxei de prima inmatriculare. Dupa cum afirma Cristian Rusu, un alt dealer din cadrul targului Autovit, aceasta taxa, menita sa descurajeze importul de masini mai vechi de 4 – 5 ani si cu dotari Euro 3, a influentat piata auto in sensul reorientarii clientelei catre autoturisme fabricate cu 2–3 ani in urma si cu dotari Euro 4. Din cest punct de vedere, Dan Necula subliniaza beneficiul adus de controversata taxa de prima inmatriculare, datorita careia Romania nu va risca sa devina o piata de desfacere a masinilor ieftine si, implicit, de inferioara. In viitor, spun cei din domeniu, piata second-hand va fi a autoturismelor fabricate cu cel mult 2 – 3 ani in urma, in timp ce masinile noi vor avea la fel de mare cautare datorita preturilor mai mici decat ale importatorilor. „Aceasta diferenta, dintre pretul stabilit de importator si cel pe care-l cere dealerul se explica prin adaosurile mari practicate de importatorii autorizati“, dupa cum ne-a precizat directorul Liviu Dobrin. INFO PLUS Preturi si modele Delerii mizeaza pe discounturile semnificative, care pot ajunge uneori chiar si pana la 10%. Iata cateva exemple : * Mercedes ML, versiunea de top (2007) – 72. 000 euro * Maserati Quattroporte, 401 CP (2004) – 57. 900 euro * Ferrari F1 Coupé, 490 CP, 0 km (2007) – 207. 000 euro * Audi TT, versiunea de top (2007) – 43. 000 euro * Range Rover Sport, 272 CP, 0 km (2007) – 79. 900 euro (la toate preturile se adauga taxa de prima înmatriculare).
  •   2007-11-22
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: 6 sfaturi pentru a depasi plafonarea la job

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: Se poate incepe si asa…

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare