Stiinta & Tehnologie

#test drive #avensis #toyota

Drive test Toyota Avensis

Inainte de a testa noul Avensis , prea multe experiente cu Toyota nu am avut. In afara de multe calatorii cu taxi-ul in Bangkok, oras in care un procent serios din ce vezi pe sosele sunt masini Toyota Corolla pentru piata din Asia si o dragoste la prima vedere cu Avalon , In SUA, cam asta a fost.

M-am apropiat de Avensis cu o curiozitate amestecata cu asteptari mari, poate prea mari. Modelul testat, un 1.8 pe benzina, cu cutie de viteze automata, a implinit o parte din asteptari, a potolit o parte din curiozitati.

Sa intram in detalii. Am ridicat masina exact in ziua cand Bucurestiul incepuse sa devina inutilizabil, mai ales pentru un drive test. Am oscilat intre a amana testul si a porni nebuneste inainte, incercand sa testezi o masina pretentioasa, in circumstante si mai pretentioase. A castigat curiozitatea. Si nu mi-a parut rau.

Pe o vreme cu viscol si multa zapada am realizat ca o masina grea, cu cutie automata, este o binecuvantare in conditii vitrege. Nu am avut absolut nicio problema in a gasi locuri de parcare si in zonele unde utilajele de deszapezire nu au plan de indeplinit, pentru ca masina asta nu patineaza.

Cand m-am urcat la volan, prima senzatie pe care am incercat-o a fost ca sunt intr-o camara a unei gospodine pricepute in care ai toate bunatatile la dispozitie, aranjate frumos, usor de gasit si gustat. Avensis nu mi-a dat impresia nici un moment ca vrea sa ma impresioneze, dar a facut-o. De la scaune, bord, butoane, usi totul este realizat cu constiinciozitate japoneza, asigurandu-te de calitate ireprosabila, dar nici una din componentele amintite mai sus nu sunt in your face. Sunt doar la locul lor. Nu ai parte de combinatii de culori, de efecte cromate, de cameleoni si butoane luminoase, nu am gasit nici ecrane generoase cu displayuri color si touchscreen, dar am gasit o sumedenie de spatii de depozitare, o culoare neagra predominanta si o tihna in condus pe care greu o gasesti la alte masini.

Sa nu ma intelegeti gresit, nu inseamna ca noul Avensis nu ar avea dotari. Are, si probabil cu nemiluita, insa dupa ce te urci la volan, nu te mai intereseaza. Nu am fost curios sa incerc reglajele computerului de bord, nici comenzile vocale, nici macar telefonul nu l-am setat sa functioneze prin bluetooth cu car kitul integrat.  Tot ce am facut a fost sa caut frecventa postului de radio preferat, sa imi iau familia si sa ne plimbam prin Bucurestiul acoperit de zapada.

Avensis este o masina business in care familia se va simti acasa, nu in birou.

Spatiul generos, accentul pe confort, suspensia relaxanta, izolarea fonica buna, iti asigura conditiile pentru discutii, somn pentru copii si usurinta in sofat pe care orice sofer trecut de 30 de ani si-o doreste. Un drum pana la un hipermarket ne-a cerut eforturi serioase in a o tine treaza pe fetita noastra, Zara, care, la sfarsit m-a intrebat daca putem pastra masina.

Motorul, un 1800cc, face echipa buna cu cutia de viteze, asigurand un condus lin, un sentiment de siguranta si liniste, dar si suficienta putere pentru depasiri in forta, dar nefiind deloc spectaculos in zona asta. Cei 147 de cai se dezlantuie abia in momentul in care alegi modul de condus sport.

In toata multimea asta de lucruri bune, au fost si cateva minusuri. La pornirea motorului, un usor miros de benzina si-a facut loc in interior. Lucrurile au continuat si in trafic, noxele facandu-si parca prea usor loc in interior. Am incercat functia de reciclare a aerului, care la masina mea personala functioneaza perfect, insa la Avensis a adus cu sine o aburire rapida a geamurilor, in ciuda aerului conditionat pornit. Nu am reusit sa-mi dau seama daca a fost vorba de un filtru uzat sau de un minus al masinii, respectiv o pozitionare proasta a gurilor de aer.

Al doilea minus are de-a face cu exteriorul. La deschiderea portbagajului, arcurile sunt atat de puternice incat acesta tasneste in sus cu putere. Dupa deschidere, spatiul dintre luneta si capacul portbagajului este foarte mic. In conditii de iarna si gheata prinsa de capac, este extrem de usor sa distrugi luneta. Eu cel putin am avut emotii.

Vizibilitatea, de asemenea, are putin de suferit din cauza liniilor aerodinamice ale masinii, un fel de umar iesit in evidenta care amplifica sentimentul ca nu vezi suficient in oglinzile retrovizoare.

Dintre toate insa, patania pataniilor am avut-o cu inchisul masinii. Neavand cheie, ci doar buton de pornire si o telecomanda pentru inchiderea centralizata, ca orice bun roman, dupa armare , verific starea usilor. Ei bine, acestea erau... deschise. Armez din nou, sunetul specific se aude, verific usile care.. se deschid. Incerc din nou cu doua apasari de buton, dubla armare functioneaza dar usile raman deschise in continuare.

Atunci imi aduc aminte de cheile minune, vazute doar in filme, care iti deschid masina cand te apropii de ea. Prin urmare, nu am avut ce face decat sa ma incred in tehnica si sa sper ca aceasta isi va face treaba de fiecare data. Nu am stat sa verific setarile pentru o eventuala dezactivare a deschiderii automate, insa, in fond si la urma urmei e o chestie cool si utila, mai ales atunci cand esti cu bratele incarcate cu bagaje sau pentru doamnele grabite care nu au nevoie sa scotoceasca in poseta dupa chei.

Ramanand la exterior, prea multe nu am de spus, din motive bine intemeiate si justificate cu imagini . Cu un design in linia modelelor europene din generatia noua, cu linii precise, multe linii drepte, faruri imense si stopuri dreptunghiulare, Avensis este un pas inainte fata de modelul anterior si mie imi aduce mai mult cu noua Corolla decat cu vechiul Avensis.

Modelul testat, pe benzina, in afara de cutia automata, de care m-am indragostit, nu m-a convins suficient incat sa-l declar castigator, poate si pentru ca sunt un fan al motoarelor diesel. Consumul  a fost in mare OK, avand in vedere dimensiunile masinii, insa poate fi considerat de unii relativ ridicat (14% in conditii de trafic maxim si iarna, 10% in conditii de trafic acceptabil), insa Toyota Avensis este o masina in fata careia nu poti sa nu iti scoti palaria. Avensis impune respect prin calitatea si grija cu care este realizata, prin confort si sobrietate, prin siguranta care o degaja.

Inchei cu aceeasi fraza de la mijlocul articolului: Avensis este o masina business in care familia se va simti acasa, nu in birou.

Vezi toata galeria foto cu Toyota Avensis

  •   2010-01-22
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

(Hux.ro) Beniamin Husarciuc

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: 5 sfaturi financiare pentru o vacanta fara griji

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Care sunt joburile de viitor?

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare