Stiinta & Tehnologie

Drive test : Skoda Octavia RS

Echipa noastra a testat pentru dumneavoastra modelul Skoda Octavia RS cu motorizare diesel TDI ce dezvolta 170 CP, ce ne-a fost pus la dispozitie de Avia Motors.

Despre design si dimensiuni

Primul lucru pe care l-am observat inca de cand m-am apropiat de masina a fost design-ul exterior discret care, la prima vedere, pare mai mult elegant decat sportiv. Insa este repede dat de gol de jantele de aliaj de 18 inch prin care se zaresc etrierele vopsite, scaunele sport cu emblema RS precum si eleronul discret amplasat in partea din spate. In linii mari masina pare una linistita, de familie, ideala pentru o calatorie de distanta.

Galerie foto cu Skoda Octavia RS

Modelul are dimensiuni mari ceea ce se traduce printr-un confort sporit al pasagerilor precum si un spatiu de depozitare al bagajelor mai mult decat generos. Patru persoane adulte pot calatori confortabil impreuna cu toate bagajele de care au nevoie pentru o vacanta. Trebuie mentionat ca gura de incarcare a portbagajului este realizata intr-o maniera ce permite un acces facil la spatiul de depozitare chiar si a obiectelor de mari dimensiuni.

Despre motorizare

Exteriorul denota o caroserie bine inchegata, cu un design ce duce mai mult catre un sedan obisnuit, linistit insa cei de la Skoda au camuflat in interior o motorizare common-rail turbo diesel de 170 CP si un cuplu maxim de 350 Nm disponibil de la 1800 Rpm. Motorul este legat la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte “scurte”. Altfel spus acest motor este capabil sa va ofere o doza mare de putere inca de la turatii reduse.

Lista completa cu datele tehnice pentru Skoda Octavia RS

Despre comportamentul rutier

Masina a facut fata cu brio serpentinelor situate pe drumul catre Brasov, motorizarea a tras cum nu se putea mai bine iar directia destul de tare iti dadea senzatia unui raliu. Scaunele ofera un suport foarte bun al pasagerilor iar materialele folosite ofera o ventilatie corespunzatoare. Suspensiile sunt si ele mai rigide decat ale modelelor Skoda Octavia normale insa va pot oferi un confort la rularea pe teren denivelat comparabil cu al acestui model. Pe curbele stranse nu am observat subvirarea si nici sistemele electronice de siguranta nu-si fac vizibila prezenta prea des ceea ce ofera o mai mare libertate soferului. Ne-am bucurat din plin asadar de acest avantaj, jucandu-ne de-a cursa de raliu, scenariu ce ne-a ridicat nivelul adrenalinei timp de cateva minute.

Consumul anuntat de producatorul ceh pentru acest model este de 5.7 litri in regim mixt insa trebuie sa aveti grija cu pedala de acceleratie pentru a obtine acest consum. Noi am adoptat un stil de condus ceva mai agresiv lucru care a condus la cresterea acestei valori pana in jur de 10 litri/100 km la sfarsitul zilei, insa aerul conditionat a fost pornit pe tot parcursul drumului.

Despre interior

La interior se intalnesc materiale de buna calitate, consola centrala oferind un acces facil la toate comenzile disponibile. Poate un minus in acest sens este lipsa comanzilor pe volan de care aces model nu dispune insa sa nu uitam tenta sportiva a masinii.

Ceasurile de bord cu iluminare verde sunt bine amplasate si usor de citit, iar in mijloc se poate monta optional un ecran pe cristale lichide ce afiseaza diversele valori ale computerului de bord. Volanul imbracat in piele este unul sportiv cu 3 spite pe care este prezenta sigla RS incrustata intr-o insertie de aluminiu. Insemnele RS mai sunt prezente pe tapiteria scaunelor, pe praguri cat si in partea din spate si din fata a caroseriei.

Confortul pasagerilor este oferit si de sistemul de climatizare bi-zonal(pasagerii din spate beneficiind si ei de ventilarie datorita celor doua duze montate intre scaunele pasagerilor din fata), a sistemului audio cu Mp3 si 8 incinte acustice, a cotierelor atat in fata cat si in spate si nu in ultimul rand a spatiilor de depozitare prezente peste tot. Pasagerii din fata beneficiaza de suport pentru pahare sau sticle in consola centrala cat si pe fiecare usa.

Despre siguranta

La capitolul siguranta Skoda Octavia RS este dotata standard cu sistemul ESP(controlul electronic al stailitatii) ce include sisteme precum ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA si DSR(Drive Steering Recommendation). Tot standard este disponibil si sistemul TPM de control al presiunii in pneuri, iar pasagerii dispun de airbaguri frontale si laterale.

Lista completa a dotarilor standard si optionale o puteti gasi aici

Concluzia noastra este ca cehii de la Skoda au camuflat intr-o masina eleganta de familie cu care sa iti poti duce copilul la scoala, o bestie sportiva ce se dezlantuie numai atunci cand i se permite acest lucru de catre cel care o manevreaza.

Pretul pentru un astfel de model pretul este de 24.626 euro cu TVA. Lista completa de preturi o puteti gasi aici

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea