Stiinta & Tehnologie

#drive test #noul seat ibiza #alto-syncro #2008

Drive test: Noul Seat Ibiza

Am testat pentru dumneavoastra Noul Seat Ibiza pus la dispozitie de cei de la Alto-Syncro. Masina este la un nivel de echipare Stylance si dispune de o motorizare de 1.4 litri benzina ce dezvolta 85 CP.

Galerie foto cu noul Seat Ibiza

Dupa cum au afirmat cei de la Seat, noul Ibiza nu mai are nimic in comun cu vechiul model, el fiind complet refacut. Platforma tehnica, denumita PQ25, este dezvoltata in grupul VAG si este aceeasi folosita si pentru modelele Volkswagen Cross-Polo,viitorul Audi A1 si Skoda Fabia. Dimensiunile masinii au crescut ajungand acum la o lungime de 4034 mm, cu 100 mm mai mare decat vechiul model. Acest lucru se reflecta intr-un confort sporit al pasagerilor cat si in cresterea spatiului de depozitare a bagajelor. Portbagajul are acum o capacitate de 284 litri, ceva mai mare decat precedentul model Ibiza.

Design-ul

Noul model a beneficiat de aportul adus de Luc Donckerwolke, responsabilul cu realizarea anumitor modele Lamborghini. Astfel noul Seat Ibiza beneficiaza de un look mult mai agresiv in partea din fata si prezinta acum linii trapezoidale si guri de aerisire marite. Formele noului model sunt fluide iar elementele prezente pe caroserie sunt bine inchegate:faruri, stopuri precum si grilele fronale.

Modelul imprumuta unele trasaturi de la fratele mai mare, Leon, precum si de la modelul Altea dar prezinta particularitati ce denota motto-ul “auto emocion”: atitudinea tinereasca, jucausa a masinii. Partea laterala este predominata de o linie proeminenta ce porneste din partea frontala a autoturismului si se pierde undeva pe la sfarsitul portierei din spate.
Noul design al lui Seat Ibiza este unul incantator din orice unghi ai privi masina si realizeaza o senzatie de miscare chiar si atunci cand este parcata.

Interior

La interior noul Ibiza este net superior precedentului model. Finisajele sunt mult mai bine realizate iar calitatea materialului folosit este mai buna. Plansa de bord incorporeaza Mp3 Playerul cat si comenzile pentru aerul conditionat. Comenzile sunt suficient de simple si usor de utilizat.

Volanul in trei spite are un aspect sportiv si prezinta insertii ce imita aluminiul. In stanga volanului intalnim satelitul de comanda pentru sistemul de sunet iar pe manelete de semnalizare, respectiv pentru stergatoare intalnim comenzile computerului de bord si cele pentru Cruise Control. Precizam faptul ca pana reusesti sa te obisnuiesti cu el, satelitul de comanda pentru sistemul de sunet pare a fi asezat peste mana.

La interior gasim mai multe spatii de depozitare amplasate in usi, buzunare in spatele scaunelor din fata cat si trei suporturi pentru bauturi: doua amplasate in fata schimbatorului de viteze si unul amplasat intre scaunele din fata.
Bordul este realizat din doua ceasuri rotunde ce reprezinta turometru si vitezometrul si care incadreaza ecranul pentru computerul de bord. Pe acest ecran sunt afisate informatii despre consumul mediu, consumul instant, viteza medie, kilometrii parcursi, ora exacta, temperatura exterioara precum si indicatorul pentru benzina. Ceasurile sunt bine amplasate fiind usor de citit mai ales pe timp de noapte gratie iluminarii cu alb si rosu.

Spatiul interior este unul generos pentru clasa sa iar portbagajul are o capacitate considerabila pentru o masina de oras( 284 litri). Pozitia la volan este una buna, scaunele oferind o mai buna sustinere fata de vechea versiune a modelului.

Dotari

Modelul testat de noi in varianta de echipare Stylance dispune de inchidere centralizata, ABS, airbag-uri frontale si laterale pentru pasagerii din fata, tetiere pentru pasagerii din spate, computer de bord, cruise control, functie “Coming Home” faruri, radio-cd mp3 cu satelit de comanda, mufa pentru intrare auxiliara, geamuri electrice fata si spate, proiectoare de ceata, oglinzi electrice si incalzite, aer conditionat manual.

Lista completa de dotari o puteti gasi aici

Galerie foto cu noul Seat Ibiza

Motorizare

Motorizarea de pe care am testat-o este una de 1.4 litri benzina ce dezvolta 85 CP la 5000 rpm si un cuplu motor de 132 Nm la 3800 rpm. Pentru acest model puteti opta intre trei variante de motorizari pe benzina de 1.2 litri de 70 CP, 1.4 litri de 85 CP si 1.6 litri ce dezvolta 105 CP. Sunt disponibile si doua variante diesel de 1.4 litri TDI si 1.9 litri TDI. Acesta din urma este disponibil in doua variante de putere de 90 si respectiv 105 CP. Cuplu motor oferit de motorul diesel de 105 CP este de 240 Nm la 1900 rpm.

Motorizarile sunt legate la o cutie de cutie de viteze manuala cu 5 rapoarte ce transmit puterea catre puntea fata a autoturismului. Transmisia isi indeplineste bine sarcinile deoarece este foarte bine etajata. Treptele de viteze sunt bine delimitate si cu rapoarte scurte.

Lista completa a motorizarilor si specificatiilor tehnice o puteti gasi aici

Motorul de 1.4 litri MPI testat de noi s-a comportat foarte bine in traficul urban. Reuseste un consum de carburant foarte bun atat in afara orasului cat si traficul aglomerat al orasului. Nu este un motor tocmai sportiv, insa cei 85 CP reusesc sa-si faca treaba cu brio. Noul Ibiza ofera posibilitatea unei calatorii placuta si rapida pe distante mai mari. Masina are o viteza maxima constructiva de 177 km/h iar sprintul de la 0 – 100 km/h se realizeaza in 11.8 secunde. Aceste date sunt insa destul de putin relevanta avand in vedere ca se incadreaza in clasa mica a masinilor de oras. Cu adevarat important este insa consumul anuntat de producator de 8.2 litri/100 km in oras si 5.1 litri/100 km extra-urban.

Tinuta de drum

Suspensiile sunt bine calibrate si ofera un confort bun la rularea peste denivelari cat si o buna sustinere a masinii in curbe. Un mic minus o reprezinta lipsa suspensiilor independente pe puntea spate. Pe serpentine masina sta bine pe trasa insa sugerez echiparea masinii cu sistemul electronic de control al stabilitatii (ESP).

Sistemul de franare reuseste sa opreasca masina pe distante scurte in ciudat faptului ca dispune de franare pe discuri numai pe puntea fata. Sunt disponibile, ca dotare standard, discuri ventilate si pe puntea spate pentru motorizarile de 1.6 litri MPI si 1.9 litri TDI, sau optional la montarea pachetlui ESP.

Manevrabilitatea masinii este una extrem de facila, uneori chiar prea asistata, datorita sistemului de servo-directie electronic.

Siguranta

La capitolul siguranta Ibiza ofera in standard ABS si airbaguri frontale cat si pentru cap si torace pentru pasagerii din fata.
Optional Seat pune la dispozitia clientilor un pachet de siguranta foarte intersant ce este compus din ESP(controlul electronic al stabilitatii), EBA(asistarea la franarea de urgenta), controlul presiunii in pneuri cu avertizare sonora si luminoasa si asistenta la demarajul din rampa la un pret de 397 euro cu TVA. De asemena optional mai sunt disponibile si airbag-uri laterale si cortina pentru pasagerii din fata.

Lista completa a dotarilor optionale o puteti gasi aici

Pret

Varianta condusa de noi, Seat Ibiza Stylance are un pret de pornire de 14.388 euro cu TVA. Pentru cei interesanti va punem la dispozitie aici intreaga lista de preturi ale noului Seat Ibiza.

Concluzia noastra in urma drive test-ului realizat este ca noua Ibiza este o reusita a celor de la Seat. Au reusit sa realizeze exact ceea ce si-au propus prin acest model, o masina care se adreseaza tinerilor si care isi indeplineste cu succes indatoririle de masina de oras. Ofera suficient spatiu interior, un consum redus de comustibil cat si suficiente dotari de siguranta si confort, toate la un pret foarte avantajos.


Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea