Stiinta & Tehnologie

#drive test #mazda cx-7 #detalii

Drive test: Mazda CX-7

Echipa noastra a beneficiat de timpul necesar testarii unei oferita de Mazda pentru a ridica masina ne intrebam si faceam diverse presupuneri despre ce poate iesi din corcirea unei masini sport cu un SUV. Raspunsul a aparut repede in fata noastra sub forma unui crossover denumit Mazda CX-7 . Usor sceptici la inceput masina a inceput sa ne impresioneze rapid atunci cand a trebuit sa patrundem inauntru sa pornim motorul si sa ne reglam scaunul si oglinzile pentru a putea porni la drum. Deschiderea masinii se realizeaza prin simpla apasare a unui buton pozitionat langa manerul usii, evident trebuie sa fiti in posesia cardului masinii. Scaunul se regleaza electric pe toate cele 3 directii de miscare.

Despre design

CX-7 este o realizare a celor de la Mazda cu totul deosebita si mult superioara competitorilor asiatici. Prezinta un design modern cu multe linii curbe de la care iti vine sa nu-ti mai iei ochii minute in sir. Desi este o masina cu dimensiuni impreionabile look-ul “zoom-zoom” al celor de la Mazda te parca sa zambesti imediat la vederea masinii. Modelul are o forma dinamica din orice unghi este privita, nervurile caroseriei fiind foarte pronuntate in partea din fata si se continua pana in partea posterioara a modelului.

Modelul CX-7 al celor de la Mazda prezinta stilul aerodinamic al unui coupe, cu plafonul arcuit catre partea posterioara, pasajele rotilor pronuntate ce aduce cu design-ul prezent pe RX-8. Mazda e reusit sa construiasca o masina foarte simpatica si prietenoasa, care nu isi va pierde farmecul nici in viitor.

Despre interior

Daca exteriorul arata excelent nici interiorul nu este mai prejos, Mazda realizand un habitaclu de un inalt nivel si stil. Scaunele cu tapiterie din piele sunt usor sportive si asigura un excelent suport lateral al ocupantilor, pe usi sunt prezente capitonaje din piele, consola centrala se prelungeste pana in partea din spate si gazduieste schimbatorul de viteze pozitionat exact ca intr-o masina sport . Ceasurile de bord capsulate individual ofera o vizibilitate perfecta indiferent de directia din care vine lumina catre ele.

Tot pe consola centrala intalnim comenzile pentru sistemul de ventilatie, sistemul audio cat si doua suporturi pentru bauturi. Volanul este sportiv cu trei spite, imbracat in piele si pe care regasim comenzile pentru sistemul audio cat si cele pentru Cruise Control.

Sistemul de sunet Bose este unul premium si poate satisface cerintele celui mai impatimit meloman oferind un sunet clar si puternic pe orice gen de muzica si la orice nivel de volum. Dispune de o magazie pentru 6 cd-uri si este capabil sa citeasca si Mp3.

pasageri acestia dispun de o cotiera pe care sunt montate si doua suporturi pentru bauturi.

Portbagajul ofera un spatiu de depozitare de 455 litri in conditii normale si se poate extinde daca se rabateaza bancheta din spate.

Comportamentul rutier

Comportanentul in oras al masinii este unul insa masina toarce incet parca asteptand iesirea pe autostrada. Desi este o masina cu dimensiuni mari nu am intampinat probleme in traficul aglomerat al orasului, singurul inconvenient fiind cel al parcarilor unde putem afirma ca senzorii de parcare ne-au fost de mare ajutor. Masina pare sa sufere usor in blocajele bucurestene si in circulatia cu maxim 10 km/h asteptand parca sa se dezlantuie pe un traseu in afara orasului.

Galerie foto cu Mazda CX-7

Mazda CX-7 este un model ideal pentru calatorii sau drumuri lungi unde masina se comporta exemplar si unde isi poate etala toate calitatile de care dispune. Puterea oferita de motorizarea de 2.3 litri turbo este de 260 CP lucru care iti permite sa ai reprize de acceleratie foarte rapide atunci cand ai nevoie de depasiri in distante scurte. Puterea motorului este transmisa printr-o cutie cu 6 trepte bine etajata atat catre puntea fata cat si catre cea spate. Cu alte cuvinte este o masina cu tractiune integrala permanenta insa poate folosi numai putea fata atunci cand conditiile de aderenta permit acest lucru.

Pozitia la volan oferita de Cx-7 este una perfecta as putea spune iar oglinzile laterale aduc un plus vizibilitatii deoarece au dimensiuni generoase. Suspensiile masinii sunt foarte bine gandite si ofera un confort sporit pasagerilor si in acelasi timp ajuta masina sa depaseasca cu usurinta terenuri denivelate. Nici trenul de rulare si nici motorizarea nu scot sunete deranjate in habitaclu.

Stabilitatea masinii in viraje este foarte buna, in anumite cazuri asistarea electronica facandu-si simtita prezenta, iar sistemul de franare este unul de laudat, fiind perfect calibrat pentru puterea si greutatea lui CX-7. Datorita tractiunii integrale masina reuseasca sa tina trasele in curbe pe care soferul le doreste.

Despre siguranta

La capitolul siguranta Mazda CX-7 sta,de asemenea, foarte bine oferind airbaguri frontale, laterale cat si airbaguri pentru cap si umeri atat pentru pasagerii din fata cat si pentru cei din spate. Soferul este asistat in caz de nevoie de ABS, TCS(controlul electronic al tractiunii) precum si DSC(controlul electronic al stabilitatii). Desi nu a fost inca testat in Europa de cei de la EuroNCAP, in America Mazda CX-7 a primit cele mai bune punctaje pentru categaria SUV.

Concluzia noastra: o masina EXCELENTA! Ofera un design sportiv si dinamic, performante impresionante ale motorului si al tractiunii cat si un interior stilat si confortabil.

Pretul de pornire pentru o Mazda CX-7 este de 30.300 euro cu TVA. Lista completa a preturilor pentru CX-7.

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

  •   2008-07-14
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: SteamOS poate fi descarcat incepand de astazi

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare