Stiinta & Tehnologie

#concluzii #ford kuga #drive test

Drive test: Ford Kuga

Echipa noastra a testat pentru dumneavostra un model Ford Kuga in varianta de echipare Trend si o motorizare de 2.0 litri TDCi ce dezvolta 136 CP. Masina ne-a fost pusa la dispozitie de catre BDT Ford.Noul model este realizat printr-o imbinare de elemente prezente pe alte modele precum Focus si C-Max dar si unele noi si inovatoare pentru firma Ford .

Galerie foto cu noul Ford Kuga

Design

Ford a aplicat, si pentru acest model, elemente ale filosofiei kinetic design si a obtinut un produs incantator. Partea frontala prezinta forme bombate preluate de la noul Ford Focus si adaptate unui crossover. Blocurile optice sunt inspirate tot de cele prezente pe noul model Focus si, impreuna cu grila frontala cromata si impunatoare, reusesc sa creeze o imagine robusta si agresiva. Modelul prezinta si elemente ce se regasesc pe conceptul Iosis X, prezentat acum doi ani la Salonul Auto de la Paris, ce a putut fi admirat si in Romania cu ocazia SIAB-ului.

Aspectul exterior al noului Kuga este caracterizat de linii ferme cu mici insertii ale caracterului sportiv regasite in nervurile prezente pe capota motorului sau prin jentile din aliaj usor de mari dimensiuni.

Interior

Atunci cand ne-am urcat prima data in noul Kuga am avut senzatia de deja vu. Acest lucru se datoreaza faptului ca modelul are aceleasi ceasuri de bord ca si Focus. Cele doua cadrane sunt iluminate in rosu si alb si prezinta insertii cromate pe acele ce indica viteza, turatia motorului, temepratura lichidului de racire sau indicatorul pentru combustibil.

Mentionam ca Ford a gandit minutios spatiul interior al modelului Kuga pentru a obtine un maxim de confort si siguranta pentru pasageri. Materialele folosite sunt de inalta calitate, fie ca este vorba de insertiile de plastic fie ca vorbim despre materialul textil, iar finisajele sunt si ele ireprosabile. Toate materialele folosite sunt foarte placute la atingere si continua traditia pe care Ford o are in realizarea unor interioare de calitate si anti-alergice. Masina dispune si de insertii de culori diferite(portocaliu, albastru sau argintiu) prezente pe manerele portierelor, pe consola centrala cat si pe spatarele scaunelor.

Consola centrala gazduieste comenzile pentru sistemul de sunet, ale sistemului de climatizare cu zone separate precum si butonul Ford Power pentru pornirea motorului. Toate aceste comenzi sunt amplasate inteligent pentru a putea fi accesate cat mai usor.

Tapiteria poate fi din material textil cu insertii in diferite culori sau optional puteti dispune de o tapiterie din piele.

Spatiul interior nu este unul impresionant pentru un crossover insa este suficient de mare pentru a gazdui patru persoane adulte si un copil. Dimensiunile noului Kuga sunt de 4.443 mm lungime, 1.842 mm latime si o inaltime de 1.677 mm. Ampatamentul de 2.690 mm este unul dintre punctele forte ale noului model.

Aceste dimensiuni au condus la un spatiu relativ restrans pentru pasagerii din spate cat si a portbagajului. Spatiul de stocare al bagajelor are un volum de 360 litri in conditii normale si 1.355 litri atunci cand bancheta din spate este rabatata. Plusul pe care il acordam este pentru haionului ce se deschide in doua pozitii pentru un acces cat mai facil la spatiul de depozitare in functie de necesitate.

Dupa cum a afirmat si directorul de comunicare al diviziei Europei Centrale si de Est, spatiul interior a fost sacrificat pentru un design exterior de exceptie.

Dotari

Versiunea testata de noi, Trend, nu exceleaza la capitolul dotari standard, insa dispune de suficiente echipamente pentru confortul si siguranta pasagerilor. Din dotarile standard fac parte aer conditionat manual, faruri de ceata, inchidere centralizata dubla cu telecomanda, geamuri electrice, oglinzi electrice inclazite cu semnalizator integrat, priza suplimentara spate si portbagaj, scaune fata sport cu suport lombar, sistem pornire motor prin buton Ford Power, volan regalbil axial si vertical imbracat in piele.

La capitolul dotari de siguranta noul Kuga dispune de sisteme precum ABS, EBA si ESP in dotarile standard. Pe langa acestea la siguranta pasagerilor contribuie si airbagurile frontale, laterale si optional airbag-urile cortina.

Din dotarile optional puteti alege echiparea masinii cu tapiterie din piele, acoperis panoramic, sistem de sunet Sony cu 8 incinte acustice, aer conditionat automat cu reglare separata pe doua zone, parbriz incalzit si spalator parbriz cu jet de apa inclazita, Cruise Contorl,faruri cu xenon, scaune incalzite, sistem de nevigatie, geamuri fumurii sau vopsea metalizata.

Pentru lista completa a dotarilor standard si optionale click aici

Motorizare

Pentru moment Ford Kuga pune la dispozitia publicului o singura motorizare: 2.0 litri TDCi ce dezvolta 136 CP la 4000 rpm si un cuplu maxim de 320 Nm disponibil de la 2000 rpm.

Se zvoneste ca modelul va dispune pe viitor si de o motorizare pe benzina de 2.5 litri si 197 CP pentru a putea oferi performante mult mai bune.

Sa nu denigram insa motorizarea diesel care, desi pare mica pentru dimensiunile mari si greutatea de 1.613 kg ale noului Kuga, isi face datoria mai mult decat onorabil. Motorizarea ajuta atunci cand este solicitata chiar si in depasirile pe distante scurte si trage foarte bine si liniar pana la 4000 rpm. Insa cel mai mare plus al acestui motor, fata de concurenta, este reprezentat de consumul de carburant: 6.4 litri/100 km consum mediu, 8.1 litri/100 km in oras si 5.4 litri/100 km extra-urban. Valoare emisiilor de gaze este de 169 g/km si este cea mai mica valoare intalnita in clasa sa.

Motorizarea este legata la o transmisie manuala in 6 trepte foarte bine etajata. Cutia de viteze dozeaza liniar puterea iar treptele de viteza sunt scurte. Un mic minus pentru cutia de viteza ar fi rapoartele usor imprecise ale schimbatorului, insa dupa o perioada de acomodare nu mai prezinta nici un fel de inconveninent.

Performantele oferite de motorizarea diesel nu sunt unele sportive insa sunt unele normale pentru clasa din care face parte: acceleratie 0 – 100 km/h in 10.2 secunde si o viteza maxima constructiva de 180 km/h.

Galerie foto cu noul Ford Kuga

Tinuta de drum

Comportamentul rutier al noului Kuga este unul ferm ce nu permite subvirarea in curbele abordate la limita. Acest lucru este posibil datorita suspensiilor multi-link pe puntea spate si independente MecPherson pe puntea fata. Desi suspensiile sunt destul de tari confortul pasagerilor in habitaclu nu este deteriorat. La tinuta excelenta de rulare a noului Ford Kuga contribuie si sistemul inteligent de tractiune integrala. Desi foloseste un diferential inteligent Haldex, intalnit la multe modele cu tractiune integrala de pe piata, Ford a incercat sa depaseasca performantele existente pe alte modele prin distribuirea unui cuplu motor egal pe ambele punti. Astfel, in functie de aderenta, cuplul motor poate fi distribuit pana la 50% pe fiecare punte.

Sistemul de franare este bine calibrat cu greutatea si marimea caroseriei si reuseste sa opreasca masina in conditii de siguranta gratie sistemului de franare cu discuri atat pe puntea fata cat si pe puntea spate dar si a sistemelor ABS si EBA(de distributie electornica a fortelor de franare).

Pozitia la volan este una extrem de buna si confortabila datorita numeroaselor reglaje disponibile pentru scunul soferului si a volanului cat si a suprafetei vitrate generoase ce ofera o vizibilitate marita.

La confortul soferului contribuie si scaunele sport cu reglaj lombar ce ofera o buna sustinere laterala cat si spatiul de pe portiera special realizat pentru odihnirea mainii. Pozitia inalta a soferului, cele trei niveluri de selectie a fermitatii directiei(standard, confort, sport) cat si amplasarea schimbatorului de viteze realizeaza un sofat relaxant.

Toate comenzile sunt amplasate la indemana si ai senzatia ca masina este realizata astfel incat sa solicite cat mai putin soferul.

Siguranta

Ford Kuga se inscrie in categoria SUV-urilor compacte capabile sa ofere un grad ridicat de confort si siguranta. Dotari precum 6 airbag-uri in dotare standard, discuri de frana ventilate de 300 mm pe puntea fata si discuri pline de 302 mm pe puntea spate, ABS, EBA(sistemul de distribuire electronica a fortelor de franare), ESP(sistemul electronic de control al stabilitatii), controlul tractiunii si structura de rezistanta a habitaclului nedeformabila au reusit sa-i aduca noului Kuga 5 stele la testul EuroNCAP.

Pret

Varianta de care am dispun pentru realizarea testului, in varianta de echioare Trend, are un pret de pornire de 22.650 euro fara TVA.

Pentru cei interesati punem la dispozitie lista completa de preturi

Concluzia nostra in urma drive test-ului efectual cu noul model Ford Kuga este una buna. Masina ofera un inalt grad de confort cat si de siguranta si cu o tinuta de drum impecabila. Pozitia la volan este una relaxanta iar manevrabilitatea masinii este foarte facila, noul Kuga reusind sa ofera senzatia de manevrabilitate a unui sedan. Motorizarea nu este una foarte sportiva insa ofera un raport putere/consum greu de ignorat. Echiparea standard a modelului nu este una impresionanta insa este suficienta. Modelul impresioneaza si prin design-ul exterior realizat de cei de la Ford si reuseste sa atraga privirile trecatorilor.

 


Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro
  •   2008-09-19
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: Se poate incepe si asa…

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului