Stiinta & Tehnologie

#maisni ford focus drive test

Drive Test: Ford Focus

Romcar a organizat in perioada 27-28 martie o sedinta de drive-test pentru noul model Ford Focus .

Galeria foto cu noul Ford Focus

Traseu

Plecarea a fost stabilita pentru ora 9 in ziua de 27 martie iar traseul a fost Bucuresti – Pitesti – Rucar-Bran – Brasov – Sfantul Gheorghe – Baile Tusnad . A fost un traseu care a acoperit aproape orice tip de carosabil: autostrada, serpentine, uracari si coborari, drum accidentat, drum pietruit. Trebuie sa mentionam si organizarea foarte bine realizata de personalului de la Romcar, care a reusit sa ofere un suport profesionist si o atmosfera relaxata acestui eveniment.

Echipa Acasa.ro a testat pentru dumneavoastra doua tipuri de motorizari: una pe benzina si una diesel, ambele de 2.0 litri si 145 CP, respectiv 136 CP. Varianta de echipare a celor doua modele a fost Ghia.

Detalii generale

Noul Ford Focus este unul reusit atat din punct de vedere al design-ului cat si a performantelor. Avand o experienta bogata in constructia de automobile, Ford a reusit sa scoata pe piata un nou model Focus foarte bine structurat. Exteriorul este unul care denota caracterul sportiv al autoturismului prin nervuri pronuntate, grila fata de mari dimensiuni, elementele cromate prezente pe caroserie, eleronul spate cat si jantele din aliaj usor ofera senzatia de continua miscare chiar si atunci cand autoturismul stationeaza. Interiorul imbina functionalitatea cu confortul, toate elementele folosite fiind de inalta calitate si certificate antialergic.

Despre interior

Ceasurile de bord prezinta finisaje metalice accentuand sportivitatea modelului. Scaunele ofera o buna sustinere laterala pentru pasagerii din fata, soferul avand posibilitatea reglarii lombare. De asemnea sistemul de sunet cu mp3 si 8 incinte acustice fabricat de Sony ofera un climat audio de inalta calitate.

Inca de la plecarea din Bucuresti am putut remarca trenul de rulare foarte bine calibrat pentru acest model: realizeaza o calatorie placuta prin confortul oferit pe teren denivelat cat si o experienta inedita celui care se afla la volan. Directia poate fi setata cu ajutorul computerului de bord de unde puteti opta pentru Standard, Confort si Sport in functie de stilul de condus pe care il abordati.

Parerea despre motorizari

Motorizarile testate de noi sunt dintre cele mai puternice atat pe benzina cat si diesel. Zgomotul in habitaclu creat de motor este foarte mic si deloc suparator. Aceste doua motorizari desi au un consum mediu de 8.0 litri/100 km pentru motorul pe benzina si 5.8 litri/100 km pentru diesel, poseda o mare rezerva de putere atunci cand este nevoie si se “dezlantuie” cand apasati pedala de acceleratie. Va ajuta atunci cand aveti nevoie de o depasire rapida fara nici un fel de surpriza neplacuta oferind un cuplu continuu la schimbarea vitezelor cat si la turatii reduse. Motorul diesel in schimb ofera un demaraj mai bun chiar si la turatii de 1300-1500 rpm.

Comportamentul in curbe este unul remarcabil chiar si la viteze ridicate datorita sistemului de suspensii McPherson pe puntea fata si Control Blade pe puntea spate, dar si a bucsilor pneumatice. Sistemul ESP(controlul electronic al stabilitatii) isi face si el simtita prezenta atunci cand una dintre roti pierde aderenta.

Sistemul de franare este foarte bine ales pentru greutatea si dimensiunile masinii, noul Ford Focus fiind dotat cu discuri de frana atat pe fata cat si pe spate. Am testat franarea pe suprafata pietruita la o viteza de 60 km/h iar reactia masinii a fost promta reusind sa opreasca masina intr-o distanta foarte mica gratie sistemelor ABS (impotriva blocarii rotilor), EBA (asistarea la franarea de urgenta) precum si EBD (sistemul de distributie electronica a fortelor de franare).

Variantele de echipare

Varianta de dotari Ghia dispune de un torpedou refrigerat, dublu-climatronic, faruri cu xenon adaptive, comenzi pe volan pentru sistemul audio, volan in trei sau patru spite cu insertii de aluminiu, computer de bord, oglinda interioara heliomata, proiectoare de ceata cu contur cromat, spalator de faruri, senzori de ploaie si de lumini.

Concluzia noastra este ca noul Ford a realizat o masina spectaculoasa atat ca design cat si ca performante, reusind sa acorde suficienta atentie atat detaliilor vizuale cat si tehnice. Interiorul este unul foarte bine gandit si usor de folosit atat de catre sofer cat si de pasagerul din dreapta. Este o masina care poate satisface pretentiile oricarui tip de cumparator putand fi utilizata si de cei care isi doresc un confort sporit cat si de persoanele care cauta un model sportiv .

Pretul modelului testat de noi, Ford Focus in varianta de dotare Ghia si cu motorizarile de 2.0 litri benzina si 2.0 litri TDCi, este de aproximativ 22.000 de euro. Garantia oferita de Ford este de 4 ani pentru oricare model.

Galeria foto cu noul Ford Focus

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

  •   2008-03-31
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Vehiculele electrice vor reduce poluarea cu peste 20%

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Criteriile de alegere a unui laptop

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare