Stiinta & Tehnologie

#ford fiesta #kinetic #drive test

Drive Test: Ford Fiesta 5 usi

Daca te-ai entuziasmat cand ai vazut pentru prima data conceptul Verve al celor de la Ford, atunci aparitia noului model Ford Fiesta te va bucura.

Liniile lui Fiesta in vversiunea 2008 sunt inspirate in proportie de 90% de conceptul Verve prezenta in premiera la Salonul Auto de la Frankfurt din 2008.

Kinetic Design

In viziunea Ford, Kinetic Design inseamna "pe placul tuturor", iar acest lucru se reflecta in aspectul noului Ford Fiesta. Masina a fost construita sa fie placuta pe cat mai multe piete. Partea frontala a suferit modificari majore fata de versiunea de Fiesta anterioara, care poate fi deschisa drept banala si "cuminte".

In cazul noii Fiesta avem o grila inferioara trapezoidala supradimensionata si emblema dinstinctiva Ford care atrage atentia. Grila inferioara se termina cu o bara orizontala bisectoare pentru placuta de inmatriculare .

Farurile sunt alungite spre spate si permit o linie de inchidere foarte scurta catre capota. Deasupra pasajelor de roata se evidentiaza centura masinii. Noul Fiesta pastreaza profilul prelungit si tratamentul suprafetei vitrate.

Arcul superior al acestei forme de geam formeaza o linie deosebita, care incorporeaza forma lampilor si a spoilerului din spate intr-o linie coerenta, in timp ce un accent de crom elegant incadreaza marginea de jos a geamului lateral si accentueaza 'kick-up'-ul caracteristic marcii Ford la coltul din spate jos.

Aceasta linie de design este vizibila atat pentru modelul cu trei usi, cat si la cel cu cinci usi, ambele variante pastrand un profil deosbit, tineresc si dinamic. Totusi, aceasta imagine nu ii va alunga pe cei in cautarea unei masini mici, pentru o familie tanara.

Design interior Fiesta

Nu numai exteriorul a fost intinerit si revizuit, ci si spatiul interior. Materialele folosite pentru bord si butoane sunt de buna calitate chiar si pentru versiunile mai modeste de echipare, iar pozitionarea controalelor si forma acestora dau dovada de ingeniozitate si aduc un aer proaspat. Nici la capitolul cromatic, lucrurile nu au fost lasate la intamplare, astfel designerii au conceput combinatii contrastante de culori pentru interior, combinatii care sustin tonalitatea cromatica a caroseriei.

Totusi, schimbarile designului interior nu au doar rationament estetic, ci si practic, iar un element principal al designului este decuplarea de la elementele traditionale ale sistemului de divertisment: ecran, butoane si dispozitive electronice. Datorita acestei separari, s-a reusit amplasarea butoanelor in zone mai potrivite pentru accesul usor al soferului.

Astfel, ecranul multifunctional, desi de dimensiuni relativ mici, este usor vizibil datorita amplasarii centrale pe bordul masinii, butoanele sistemului audio si mai ales amplasarea lor amintesc de folosirea unui telefon mobil. Fiesta este prietenoasa si la capitolul porturi audio auxiliare, pentru ca vei putea conecta la sistemul audio fie un MP3 player prin portul USB, fie prin portul audio.

Diferite sunt si panourile stilizate pentru controlarea caldurii si a aerului conditionat, acestea oferind senzatia de butoane de inalta tehnologie. Chiar si ecranele vitezometrului si al turometrului sunt stilizate astfel incat sa imite forma alungita a unui binoclu.

Vizibilitatea spre exterior ar putea fi afectata in conditii de vreme rea pentru ca stergatoarele au dimensiuni destul de mici si "acopera" doar jumatatea inferioara a parbrizului. Totusi, parbrizul incalzit electric chiar si pentru versiunea standard ar putea fi de mare ajutor in lupta cu zapada si gheata. Nici vizibilitatea spate nu exceleaza, luneta tesita si stalpii anteriori ingrosati fiind un plus pentru latura estetica, dar nu si pentru cea practica.

Motorizare Fiesta

Masina de test a fost un Ford Fiesta cu propulsor Duratorq 1,4 TDCi, capabil sa dezvolte 68 de cai putere, deci nu se poate spune ca este o solutie sportiva. Acest Ford Fiesta este un model care pune accent pe economia de combustibil si pe micsorarea emisiilor de CO2.

Cu alte cuvinte, optiunea de motorizare va fi pe placul acelora care nu se dau in vant dupa intrecerile "liniuta" de la semafor, dar care apreciaza cand opririle la pompa de carburant sunt mai putine la numar, iar bugetul alocat combustibilului va fi mai mic.

Desi testul derulat pe traseul Bucuresti-Sibiu si retur nu poate oferi o imagine completa despre performantele consumului in toate conditiile de trafic si in multiple variante de incarcare a masinii, consumul mediu afisat dupa revenirea in Bucuresti a fost de 6 litri/100 km. Un rezultat mai mult decat decent in conditiile in care motorul a fost in majoritatea timpului solicitat la 2.500 rpm, atat pe autostrada, cat si pe drumurile de munte si asta pentru ca masina are un motor mic diesel care la viteze mari trebuie turat.

Daca ai nevoie totusi de puterea unui motor diesel, aceasta nu va intarzia sa se faca simtita pe traseele mai solicitante precum cele de munte, acolo unde vitezele a doua si a treia fac legea. Trebuie mentionat ca Ford Fiesta testat a venit cu o optiune de transmisie manuala in cinci rapoarte, suficient raportat la puterea maxima a motorului.

Ford Fiesta 1,4 DCTi va reusi, indiferent de sfortarile tale, sa goneasca numai cu putin peste 160 km/h, iar pentru atingerea pragului de 100 km/h de la plecarea de pe loc ii sunt necesare 14,9 secunde.

Totusi, pentru ca Fiesta a slabit cu 40 de kilograme fata de versiunea anterioara (performanta reusita prin inlocuirea rotii de rezerva cu un kit pentru pana), soferul se va bucura de o agilitate mai buna a masinii, chiar si in cazul motorizarilor diesel.

Directia usoara si precisa isi aduce contributia la crearea unei experiente placute de condus, iar asta datorita sistemului de servodirectie complet asistata electric (Electric Power Assist Steering). Acest sistem contribuie de asemenea la economisirea consumului de carburant, prin activarea doar in momentul in care este solicitat.

Siguranta activa si pasiva este asigurata prin folosirea unei structuri rigide din otel cu rezistenta mare si foarte mare la impact, prin sisteme de siguranta ABS si, optional, ESP (Electronic Stability Programme), airbaguri pentru sofer si pasager, airbag-uri pentru genunchi si de tip cortina.

Concluzie

Noul Ford Fiesta primeste puncte pentru look-ul sau mai ales pentru gama de culori in care este disponibila. Faptul ca interiorul a fost si el revizuit si in anumite cazuri poate fi asortat cu vopseaua caroseriei, ajuta la nota generala.

Bineinteles, nu va fi preferata vitezomanilor, dar ca masina de oras, Fiesta se descurca admirabil, iar la drum lung nu dezamageste. In mare, Forst Fiesta este o masina cocheta si dinamica, originala si utila, dar in primul rand economica, iar acest lucru este din ce in ce mai importat in zilele noastre.

Galerie foto Ford Fiesta 5 usi

  •   2009-03-04
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: SteamOS poate fi descarcat incepand de astazi

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare