Stiinta & Tehnologie

#sandero #dacia #drive test

Drive test: Dacia Sandero

Cand m-am urcat in Dacia Sandero oferita spre testare de catre reprezentanta de marketing a producatorului de la Colibasi, mi-a venit in minte urmatorul pasaj de “inteligenta populara” pe care l-am cules stand de vorba cu un taximetrist: “cand am trecut de la berlina la Solenta, a fost de parca m-am urcat in Volkswagen; dar acum ca avem si Logan, trebuie sa iti spun ca asta e Mercedes, domnule!”. Oare ce o fi spus omul cand s-a urcat in noul Logan sau in Dacia Sandero?

Raspunsul la intrebare nu o sa-l aflu niciodata de la taximetrist, sunt sigur, dar acum m-am dumirit de unul singur ce vrea si ce poate Dacia Sandero. Masina reprezinta intr-adevar o evolutie reala fata de Dacia Logan in ceea ce priveste interiorul si exteriorul sau. Dacia Sandero nu mai este o masina colturoasa, doar rautaciosii o pot numi acum “cutie”. Dupa primii kilometri parcursi la volanul sau mi-a venit in minte Nissan Tiida.

8 litri la 100 de km

Dacia Sandero este relativ asemanatoare ca dimensiuni cu Nissan Tiida, are un motor de 1.6 litri ca si Tiida, dar mai putin puternic (doar 90 de CP), cutie in 5 trepte si consum de aproximativ 8 litri la un traseu mixt. Evident ca Nissan Tiida are o serie de optiuni in plus fata de Dacia Sandero in varianta full, dar toate costa! Este la fel de adevarat ca Nissan Tiida are performante superioare lui Sandero, dar si un pret mult superior acestuia.

Despre propulsorul de 1.6 litri si 90 de CP stim deja de la vechiul Logan ca nu este un sportiv, dar pe Sandero reuseste sa multumeasca pe cei mai putin vitezomani. Turat suficient, propulsorul ajuta Dacia Sandero sa sprinteze relativ. Pana la urma masina este corecta, nu te poti astepta de la ea sa fie o sportiva pentru ca nici nu este comunicata ca atare. Dacia Sandero este o masina cu care te poti juca, este destinata celor care isi doresc o masina, prima masina, deci, cine are nevoie de performante sportive?

9350 euro - cel mai scump Dacia Sandero

Pentru cel mai scump Dacia Sandero de serie care se comercializeaza in prezent – versiunea Laureate cu motor de 1.6 litri – trebuie sa scoateti din buzunar 9350 de euro. Practic, pe piata nu exista o masina la dimensiunile si dotarile acestei versiuni de Dacia Sandero care sa aiba un pret relativ apropiat. Am putea spune ca Dacia Sandero este o masina de dimensiunile unui Renault Megane care este mai ieftina decat un Renault Clio sau este cat un Volksvagen Golf si costa mai putin decat un Volkswagen Polo .

6890 - cea mai ieftina Dacia Sandero
Este adevarat ca sunt aspecte la care Dacia mai trebuie sa lucreze, dar garantia de 3 ani si ABS-ul inca de pe versiunea entry-level sunt “bile albe” pentru Sandero; o versiune pentru care trebuie scoasa din buzunar contravaloarea in lei a 6890 de euro.

Dacia Sandero - evenimentul auto al anului

Despre interior sau exterior raman putine lucruri de spus pentru ca Dacia Sandero a reprezentat probabil cel mai vizibil eveniment pe zona auto din 2008; urmat desigur de Noul Logan. Cele doua masini isi imprumuta liniile de design si cateva elemente din partea frontala, noul logo, iar oglinzile laterale sunt mai mari si in culoarea caroseriei. Oglinzile existau si pana acum la Dacia, dar erau o dotare exclusivita aflata doar pe versiunile de top Dacia Logan. Atat Dacia Sandero si noul Logan sunt cele doua pretendente la titlul de "cel mai frumos model produs la colibai" din istoria de peste 40 de ani a Dacia.

Mai putin reusite sunt manerele exterioare ale usilor. Acestea sunt vopsite in argintiu si par ca sunt “imprumutate”. Portbagajul se deschide si fara cheie, dar si-a pierdut manerul discret in schimb are o fanta unde se poate introduce mana pentru a ridica haionul.

Cu haionul deschis Dacia Sandero ofera un portbagaj generos cu deschidere la fel de generoasa. Este adevarat ca portbagajul unui Sandero este mai mic ca al Loganului, dar rabatarea canapelelor deschide un spatiu de depozitare demn de masini utilitare.

Platforma fiind aceeasi cu a modelului Dacia Logan, Sandero se comporta similar pe sosea, in curbe si pe drumuri prost asfaltate sau neasfaltate. Garda inalta este foarte buna in cazul excursiilor pe drumuri de tara sau iarna cand glodurile de ghiata devin sacaitoare. Aceasta poveste este insa in general cunoscuta de la modelel Dacia Logan aflat de 4 ani pe strazi. Volanul iti da impresia ca se invarte mai usor la Dacia Logan. Pentru a ma edifica daca este intr-adevar asa, l-am testat in paralel cu volanu modelului Dacia Logan (vechi)  pe care o detin. Ranan la impresia ca Dacia Sandero este maiusor de intors in parcare datorita servodirectiei. Voi ce credeti?

Dacia Sandero - design superior

Interiorul Dacia Sandero nu mai are legatura cu cel al primului model Dacia Logan lansat pe piata. Lucrurile sunt parca trecute prin mana unui designer de aceasta data si amintesc de Renault Clio. Volanul este mai gros, parca se invarte si mai usor, iar schimbatorul de viteze are aspect nou – cutia de viteze este aceeasi.

Dupa mai bine de 500 km de test cu Dacia Sandero ma gandesc serios la faptul ca aceasta masina poate sa depasasca in urmatorii ani cifrele pe care le realizeaza Dacia Logan in Europa, cel putin. Daca este sau nu este asa, vom vedea!

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea