Stiinta & Tehnologie

#drive test #alfa romeo #159 #sportwagoon #v6 #test

Drive test: Alfa Romeo 159

Modelul este o adevarata opera de arta in ceea ce priveste design-ul exterior cat si motorizarea cu care a fost inzestrat acest model. Este o masina care iti inspira spiritul latin si care a fost gandit cu o minutiozitate iesita din comun pentru producatorul italian. Este de departe cea mai frumoasa masina din clasa sa, cel mai aratos break, chiar si atunci cand este comparat cu marcile premium deja consacrate si cu mare priza la public.

dispune de acelasi design ca si berlina iar elementele care se evidentiaza sunt reprezentare de farurile cu incinte separate – un icon pentru acest model, stopurile cu inele cromate, evacurea dubla, jantele din aliaj usor de 18 inch. Grila radiatorului pastreaza formele de pana acum insa este usor marita si incadrata de insertii cromate. Gurile de aerisire sunt generoase si acorda un look sportiv si agresiv masinii. Capota motorului este impunatoare prin dimensiunile acesteia si prezinta doua nervuri pronuntate ce continua linia grilei radiatorului.

Imbinarile aripilor cu restul caroseriei se realizeaza intr-o maniera impecabila si da senzatia ca masina este fabricata dintr-o singura piese formand astfel o imagine robusta a exteriorului.

La interior resimti acelasi aer sportiv datorita indicatoarelor montate pe consola centrala, in incinte separate, orientate catre sofer – ca la masinile de curse – dar si din cauza materialului folosit ce imita aluminiul. Volanul sport si schimbatorul de viteze cu levier scurt completeaza atmosfera de raliu imprimata soferului.

Alfa Romeo 159Materialele din care este confectionat interiorul sunt de cea mai buna calitate, toate zonele fiind extrem de placute la atingere fie ca este vorba de plasticul de pe bord sau despre pielea ce imbraca scaunele si portierele usilor.

Scaunele, pe versiunea de echipare testata de noi, sunt imbracate in piele si prezinta inscriptia Alfa Romeo brodata manual.Acestea reusesc sa ofere un confort extrem de bun ocupantilor cat si o buna sustinere laterala atunci cand conditiile o cer.

In ceea ce priveste confortul, atat pasagerii din fata cat si cei aflati pe bancheta din spate beneficiaza de un spatiu generos. Portbagajul este si el foarte incapator, avand un spatiu de stocare a bagajelor de 445 litri.

Un minus il reprezinta lipsa spatiilor de stocare la interior. Insa nu este cu adevarat o problema deoarece masina dispune de un suport de pahar pentru partea din fata precum, de spatiul oferit de cotiera si doua suporturi de bauturi pentru pasagerii din spate, montate in cotiera.

Motorizarea

Alfa Romeo 159Motorul cu care este echipata aceasta masina reprezinta cu adevarat piesa de rezistenta a marcii. Este un motor de 3.2 litri pe benzina V6, asezat transversal, care dezvolta 260 CP la 6.200 rpm si un cuplu motor de 322 la 4.200 rpm. Prezinta tehnologii inovatoare precum injectie electronica directa integrata cu aprinderea, denumita JTS, precum si de tehnologia VVT(variable valve timing) atat la intrare cat si la iesire – de unde si denumirea de TwinPhaser.

Performantele acestui model sunt impresionanta avand un sprint de la 0 la 100 km/h in 7.2 secunde si o viteza maxima de 242 km/h, cu mult peste cea mai mare limita de viteza admisa in Romania. Sa nu uitam ca masina are o grutate considerabila, de 1660 kg, ceea ce face cu atat mai remarcabile aceste performante.

Consumul mixt de carburant are o valoare de 11.5 litri/100 km, conform datelor oferite de producator, insa acest detaliu este mai putin important pentru o persoana care alege o asemenea motorizare.

Este foarte importanta si combinatia reusita intre etajarea cutiei de viteze, puterea motorului si directia masinii. Astfel Alfa Romeo 159 Sportwagoon reuseste sa obtina aceste performante tehnice exceptionale. Cutia de viteze este una manuala cu 6 trepte scurte si foarte bine etajate.

Aceasta motorizare iti ofera toate senzatiile sportive de care ai nevoie fie ca vrei sa pleci primul de la semafor si sa-ti lasi competitorii cu ochii in soare, fie ca vrei sa abordezi viraje intortocheate combinate cu reprize de acceleratie violente. Atunci cand accelerezi cuplul reuseste sa te bage in scaun iar acceleratia se realizeaza liniar fara sa simti pierderi de putere pana ce acul indicatorului de turatii ajunge pe rosu.

Toata aceasta senzatie uluitoare realizata de performantele tehnice ala motorului este completata de zgomotul absolut incantator al evacuarii. Inginerii italieni merita felicitati pentru aceasta realizare. Este un zgomot extrem de placut pentru sofer, care incepe sa se auda de la 2000 rpm si creste in intensitate in acelasi ritm cu acceleratia. Acesta atrage atentia asupra masinii iar soferului ii ofera o senzatie iesita din comun atunci cand conduce aceasta versiune de Alfa Romeo 159 Sportwagoon. Pentru impatimitii acestor senzatii viata la bordul acestei masini este un vis devenit realitate.

excelent in viraje datorita suspensiilor ferme, dar si suficient de elastice pentru oferi confortul necesar pasagerilor la trecerea peste orice asperitate aparuta in cale. Suspensia fata este de tip patrulater intarita iar pe puntea spate dispune de suspensie de tip Multilink. Asadar un mare plus pentru Alfa Romeo acordat pentru tinuta de drum si pentru suspensii.

Trebuie mentionat ca masina dispune de tractiune integrala permanenta dotat cu trei diferentiale ce contribuie la stabilitatea pe care o ofera acest model. Pe langa sistemul de tractiune 4x4 masina dispune si de sisteme electronice de control al tractiunii, de control electronic al stabilitatii, de sistemul Hill Holder precum si de un tren de rulare cu de 225/50 R18.

Toate aceste sisteme de siguranta asista permanent soferul si corecteaza instantaneu micile erori ale acestuia. Cu greu poti sa derapezi in viraje cand aceste sisteme sunt activate si masina te face sa te simti cu adevarat in siguranta in interiorul acesteia, fie ca esti la volan sau simplu pasager.

Noua Alfa Romeo 159 Sportwagoon pastreaza cu precizie trasele sugerate de sofer iar cuvantul ruliu sau subvirare nu pot fi alaturate cu acest model.

Sistemul de franare dispune de discuri de frana ventilate atat pe puntea fata cat si pe puntea spate dar si de sisteme precum ABS si EBD( sistemul electronic de asistare la franarea de urgenta) ce reusesc sa opreasca masina pe o distanta foarte scurta si in siguranta chiar si de la viteze mari.

Zgomotul in habitaclu este redus, antifonarea masinii este foarte bine realizata, lasand sa se auda exact cat trebuie din zgmotorul motorului si sa diminueze cat mai mult zgomotul aerodinamic. Sistemul de sunet incanta simturile pasagerilor fiind unul Bose cu 8 incinte acustice si woofer montat in portbagaj.

Dotari si siguranta

Modelul condus de noi este in varianta de dotari TI, reprezentand topul de gama. Masina dispune de numeroase dotari standard pentru confort, design si siguranta.

Dintre dotarile menite sa sporeasca confortul pasagerilor enumeram sistemul de climatizare cu trei zone de control, oglinzi exterioare rabatabile electric, cruise control, sistem de sunet Bose cu 8 incinte si comenzi pe volan, magazie de 10 CD uri, scaune sport cu tapiterie din piele si incalzire, suspensii sport.

Design-ul masinii este si el imbunatatit cu montarea jentilor de aliaj usor de 18 inch, insertii cromate pe pragurile interioare, tevi de esapament cromate, pedale sport.

La capitolul dotari de siguranta Alfa Romeo 159 Sportwagoon dispune de toate sistemele existente pe piata dintre care ABS+EBD(asistarea la franarea de urgenta), VDC cu Hill Holder (include ABS, ASR si BAS) fiind un sistem de control al tractiunii si al stabilitatii, airbag-uri inteligente pentru pasagerii din fata, airbag pentru genunchi, airbag-uri cortina, senzori de parcare fata si spate cu indicare pe ecranul din bord precum si faruri cu tehnologie xenon.

Optional mai puteti monta acoperis panoramic actionat electric, plansa de bord inbracata in piele, cu display de 6.5 inch si comenzi vocale, diverse culori pentru exterior sau pentru tapiterie.

Acest model este unul dintre cele mai sigure din clasa lui, lucru confirmat si de cele 5 stele obtinute in urma testului EuroNCAP.

Preturi

Alfa Romeo 159Pentru achizitionarea unui Alfa Romeo Sportwagoon trebuie sa platiti intre 25.430 euro cu TVA, pentru modelul cu motorizare de 1.8 litri care dezvolta 140 CP, si 42.923 euro cu TVA pentru modelul cu motorizare de 3.2 litri V6 cu tractiune integrala.

In urma testului realizat am constatat ca Alfa Romeo 159 este o masina care creeaza dependenta si de care te indragostesti imediat. Are un design exterior impresionant, fiind una dintre cele mai frumoase masini de pe piata la ora actuala, cat si performante tehnice de invidiat. Este o masina care se poate adresa atat unei familii linistite care isi doreste sa calatoreasca in siguranta si confort cat si unei persoane tinere cu un stil de condus sportiv si care isi doreste sa se faca remarcat.


Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro
  •   2008-10-31
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu: Tot ce trebuie sa stii despre asigurarea obligatorie a locuintelor

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu, consultant de asigurari

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Vehiculele electrice vor reduce poluarea cu peste 20%

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare