Stiinta & Tehnologie

Doua marci tin piata importurilor auto

Si i
n 2006, Dacia a ramas in centrul atentiei pe piata auto romaneasca. Cu cele 140.000 unitati vandute in primele noua luni, constructorul autohton a reusit sa-si pastreze detasat pozitia de lider in topul celor mai vandute masini. De asemenea, Dacia a lansat, in aceasta toamna, Noua Colectie Logan - cu versiunea de top Prestige - dar si break-ul MCV. Pe segmentul importuri, Skoda, insa, a rupt gura targului. Este singura marca ce apare cu trei modele in fruntea clasamentului pe vanzari si totodata singura care a crescut constant cu toate trei deodata - Fabia, Octavia Tour si Octavia. Zilnic, Skoda a vandut, in Romania, in jur de 72 de masini (27 Fabia, 25 Octavia Tour si 20 Octavia). "Marca Skoda are mai multe atuuri. Este brandul cu cel mai bun raport calitate-pret de pe piata, demonstrat de un studiu recent, are cea mai performanta retea de dealeri, la standardele marcii, din Europa. In plus, romanii au mare incredere in aceasta marca. Fabia, aflata de aproape sapte ani pe piata, continua sa surprinda mereu datorita unei bune strategii de pret", spune Nina Bratfalean, director PR & Comunicare Porsche Romania. Nici Renault nu sta rau, cu toate ca atat Clio cat si Megane au derapat putin in 2006. Megane chiar a luat si o cazatura, de pe locul doi, ocupat in 2005, a ajuns tocmai pe patru, in favoarea celor doua Skode - Fabia si Octavia Tour. Totusi, desi s-au vandut mai multe unitati cu un an in urma, Clio ramane, de departe, cel mai vandut autoturism de import, cu aproximativ 41 masini livrate zilnic. "2006 a confirmat ca decizia de cumparare are o componenta puternic emotionala". Astfel explica Brent Valmar, presedinte APIA si director general Porsche Romania, succesul celor doua marci, foarte apropiate de valorile familiei. Dincolo de asta si de faptul ca si la noi, ca peste tot, pieta auto e influentata in primul rand de pret (decizia de cumparare fiind trecuta si prin filtrul ratiunii), cifrele din 2006 indica o reorientare a piatei auto romanesti catre echipamentele de siguranta. "Romanul a devenit un client cu profil european, care urmareste cea mai buna oferta de pret, fara sa faca rabat de la standardele tehnice de siguranta. Il intereseaza ca masina lui sa fie echipata cu tot ceea ce inseamna sisteme cu traditie si renume in protectia pasagerilor, de la ABS si airbag pana la directie asistata, control al tractiunii si multe altele", mai spune Brent Valmar. Alte aspecte ce subliniaza maturitatea clientului roman sunt cele legate de finantare si serviciile post-vanzare. "O finantare avantajoasa si fara capcane, cum sunt comisioanele ascunse, atrage clientii si ii loializeaza in timp. Piata si clientii romani se orienteaza catre stabilitate, siguranta si Servicii post-vanzare de calitate constante in timp", precizeaza seful Porsche Romania. Ramane de vazut in ce masura toate acestea plus detaliile legate interventiile neplacute facute la masini si vesnicele neintelegeri intre service-uri si clienti vor putea fi evitate. Mai ales ca, odata cu intrarea in Uniunea Europeana, concomitent cu preturile vor creste si mai mult pretentiile atunci cand scoti un ban din buzunar. Primele 5 masini de import vandute in Romania LOCUL1 / Renault Clio Pana la aparitia modelului Logan, Clio Symbol, pentru ca el a facut grosul vanzarilor Clio, a fost unul dintre cele mai accesibile modele tip berlina cu patru usi, cinci locuri si portabagaj mare (510 l). Pretul competitiv, fabricarea masinii in Turcia, gama decenta de motorizari si echiparea portivita pentru un automobil destinat pietelor in curs de dezoltare, au facut ca Renault Clio sa ajunga repede in top-ul preferintelor romanilor care aveau astfel o alternativa la batrana Dacie si la modelele coreene putin fiabile si neperformante. In plus, Renault a venit si cu o serie de servicii post-vanzare bine puse la punct. Mai mult, marca franceza a avut dintotdeauna o imagine buna in Romania. LOCUL 2 / Skoda Fabia Nu intamplator modelele Skoda ocupa locurile 2,3 si 5 la masini de import, in preferintele romanilor. Asocierea cu grupul VW a fost decisiva pentru constructorul ceh, care a reusit, la preturi estice, sa creeze produse competitive pentru exigentele pietei vestice. Fabia s-a bucurat de succes in primul rand datorita calitatii de fabricatie si a gamei de motorizari. Multi au apreciat motorizarile mici pe benzina, dar si diesel, ceea ce a facut ca acest model sa se vanda foarte bine la oras. Un alt argument a fost si oferta de modele berlina clasica, berlina cu hayon si bineinteles break si utilitara. LOCUL 3 / Skoda Octavia Tour Octavia Tour este un succes incotestabil. Cehii o stiu atat de bine incat au pastrat-o in fabricatie. Decisiv in achizitionarea sa pare sa fi fost raportul spatiu/pret. Ulterior, a fost apreciata pentru fiabilitate si pentru calitatea motoarelor diesel. Disponibila atat in varianta berlina, cat si break, Octavia Tour este un model care nu impresioneaza prin aspect, dar care este un exemplu despre cum functia poate sa primeze in fata formei atunci cand vorbim despre un automobil. LOCUL 4 / Renault Megane Megane este masina celor care imbratiseaza argumentele de mai sus, dar care isi permit mai mult de un Clio Symbol. Cel mai vandut Megane a fost tot varianta berlina, care, conincidenta sau nu, este produs tot in Turcia. Deci, din nou, pretul a fost un argument decisiv. Oricum, Megane a venit si cu o oferta interesanta de versiuni ce a cuprins de la berlina la monovolum, constructorul oferind, practic, un Megane pentru fiecare nisa de piata : berlina, break, coupe si monovolum. LOCUL 5 / Skoda Octavia Octavia are misiunea de a continua succesul lui Tour. Are toate sansele, chiar si avand un pret mai mare. Pret care se reflecta, insa, intr-o echipare mai buna, precum si intr-o platforma tehnica mai noua. Masina impresioneaza prin arhitectura interioara, ergonomie, gama de motorizari si, mai ales, prin calitatea finisarii si a materialelor. Disponibila ca berlina si ca break, Octavia 2 a ridicat nivelul automobilului estic, diferentele fata de modele similare occidentale fiind practic insesizabile.
  •   2006-11-09
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu: Tot ce trebuie sa stii despre asigurarea obligatorie a locuintelor

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu, consultant de asigurari

Pune o intrebare