Stiinta & Tehnologie

Din vara, romanii vor plati taxa daca vor sa circule pe autostrada

Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) intentioneaza sa concesioneze, pana în luna iunie, administrarea celor doua autostrazi din Romania catre companii private, pentru 5 pana la 20 de ani, costurile urmand sa fie acoperite fie prin taxe de autostrada, fie din alte surse. „Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a dat dispozitie Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania ( CNADNR ) sa finalizeze pana în luna aprilie caietul de sarcini, astfel încat pana în luna mai sa fie stabilite, în urma unor licitatii, companiile care se vor ocupa de întretinerea autostrazilor Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta“, a declarat directorul de comunicare al MTCT, Adrian Ionescu, citat de Mediafax. Modalitatea de finantare a costurilor de întretinere nu a fost înca stabilita, printre variantele avute în vedere fiind introducerea unei taxe de autostrada. De asemenea, fondurile ar putea proveni de la buget sau din taxele achitate pentru utilizarea drumurilor nationale ( rovinieta ). Pentru a participa la licitatiile prevazute cel tarziu pentru începutul lunii mai, firmele trebuie sa aiba atat capacitatea financiara, cat si tehnica pentru întretinerea autostrazilor, a aratat Ionescu. Pana la sfarsitul anului ar putea fi luata o decizie si în privinta concesionarii drumurilor nationale. Reprezentantul MTCT a aratat ca nu este necesar un nou act normativ pentru întretinerea autostrazilor, pentru ca sistemul functioneaza deja în Bucuresti, unde o serie de strazi sunt în întretinerea unor companii private. „Exista o experienta similara în Bucuresti, însa firmele care vor administra autostrazile trebuie sa aiba o capacitate financiara mult mai mare. Oricum, cheltuim bani foarte multi si pierdem foarte mult timp cu organizarea de licitatii pentru reparatii minore. În felul acesta nu vom mai face licitatii pentru fiecare defectiune “, a mai spus Ionescu. El a adaugat ca initial contractele vor avea o durata de 5 ani, urmand ca ulterior sa fie extinse pana la 15 sau chiar 20 de ani. „Durata pe care va fi atribuit fiecare contract va depinde de particularitatile fiecarui tronson . Suntem tentati sa facem aceasta perioada cat mai lunga, însa la început trebuie sa vedem cum merg lucrurile pe o perioada mai scurta, de cinci ani de exemplu. Ulterior, daca lucrurile merg bine, durata contractului va fi extinsa“, a explicat Ionescu. El a enumerat printre avantajele acestui sistem remedierea prompta a defectiunilor, mentinerea autostrazilor la un anumit nivel calitativ, refacerea imediata a marcajelor si înlocuirea prompta a panourilor antiorbire si a catadioptrilor. Cele doua autostrazi au o lungime cumulata de aproape 250 km.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea