Stiinta & Tehnologie

Detroit Motor Show - The cars are the stars

Prima saptamana - cea dedicata jurnalistilor si specialistilor - a Detroit Motor Show s-a incheiat glorios, cu nenumarate lansari si prezentari de concepte. Romanii care simt nevoia sa traiasca spectacolul automobilistic la el acasa inca mai pot merge la Detroit pentru ca zilele dedicate publicului abia au inceput in acest weekend. Daca nu, incercam sa facem o sinteza a celor petrecute in uriasul salon, care tocmai isi celebreaza centenarul. Marii jucatori de la Detroit au fost, asa cum era de asteptat, gigantii americani. GM, Ford si DaimlerChrysler si-au luat in serios rolul de gazde si au facut show la propriu, atat cu masinile prezentate, cat si cu aranjamentele scenice. Japonezii au incercat si ei sa tina pasul cu moda, pentru ca - nu-i asa? - piata americana este cea mai importanta pentru ei. Marcile europene au fost aproape inexistente, in primul rand pentru ca jumatate din ele nici nu au acces in SUA, iar in al doilea rand pentru ca interesul vizitatorilor se indreapta, ca in fiecare an, indeosebi catre marcile autohtone. Au facut exceptie brandurile europene ale grupului Ford, dar si Mercedes, BMW sau Audi, insa oferta acestora nu a fost una semnificativa. General Motors a fost regina balului, pozitia de lider mondial oferindu-i si de aceasta data rolul privilegiat de deschizator al salonului. Iar GM a folosit din plin aceasta pozitie, oferind un veritabil spectacol, in care masinile si vedetele de la Hollywood si-au pus reciproc in valoare stralucirea. Vedeta GM a fost, fara indoiala, Chevrolet Volt, o mutare abila a companiei americane in jocul de sah al propulsiei alternative. In plus, Volt arata al naibii de bine, are in spate o strategie viabila, astfel ca pasii pentru a prinde din urma Toyota cu ale sale hibride nu mai sunt multi, iar viitorul in care vom da uitarii benzina se arata din ce in ce mai aproape. Un alt star al salonului a fost Honda Accord Coupé. Masina continua ritmul si stilul propus de variantele de anul trecut ale noului Civic, chiar daca se cheama, deocamdata, concept-car. Din fericire, versiunea de serie va fi foarte apropiata de concept. Nu stim insa ce vor primi europenii din acest tort. In fine, destula senzatie a facut si studiul celor de la Mercedes Benz intitulat Ocean Drive Concept, de fapt, un S Klasse decapotabil, de o eleganta desavarsita, care te face sa visezi la toti banii din lume si la beneficiile acestora. Limuzina nu a fost propusa pentru productia de serie, dar zau ca merita. Alaiul balului Au mai punctat la impresie artistica destule modele sau concepte, cum este cazul Toyotei FT-HS, care ar putea introduce o viitoare Celica. La fel de bine primite au fost Nissan si Hyundai Veracruz. Rogue este versiunea americana a lui Qashqai, un crossover crescut pe o platforma copacta Renault-Nissan. Spre deosebire de Qashqai, ce vrea sa inlocuiasca Almera si sa tinteasca indeosebi spre clienti din segmentul familialelor mici, Rogue este un veritabil Murano in miniatura, preluand de la acesta unele detalii estetice, cum este cazul grilei radiatorului. Veracruz este un nou SUV reusit, trimis catre zona premium cu toate argumentele de care dispun coreenii. Si ar mai trebui tinute alte cateva nume: Lexus IS-F este unul dintre ele, alaturi de Dodge Viper si Avenger, ultimul pregatit si pentru Europa. Kia Kue este un nou concept-car al companiei coreene, care demonstreaza ambitia de a construi masini „in trend“. Lincoln MKR, Ford Interceptor sau Airstream sunt iarasi propuneri interesante, chiar daca pe alocuri criticate. GM Evenimentul de deschidere realizat de General Motors, intitulat GM Style, nu a insemnat doar un gest evident de revenire a companiei in lumea buna a designului de top, ci si un prilej de a sugera relatia influenta pe care masinile grupului o au cu vedetele. Jennifer Hudson, Christian Slater , Rosie Perez, Carmen Electra, si multe alte nume grele de la Hollywood au defilat pe un podium urias impreuna cu masinile-staruri, in aclamatiile numerosilor fani prezenti la eveniment. Sloganul „The cars are the stars“ a fost de altfel prezent pe buzele tuturor, aparitia noului Convertible fiind un argument extrem de solid, asa cum versiunea Coupé fusese anul trecut. Ridicat in aer cu efecte cinematografice, rasucit si trimis catre multime, supercarul a facut ravagii. Cat despre costurile superproductiei, nimeni n-a mai vrut sa comenteze, fiind, probabil, cea mai costisitoare realizare de acest gen a companiei. Dintre masinile ce au defilat asemenea vedetelor pe podium, sa punctam prezenta lui Chevrolet Volt. Acesta este un nou concept de hibrid, botezat eFlex, care functioneaza in principal cu ajutorul unui motor electric, bateria acestuia fiind incarcata cu ajutorul unei variate palete de surse de energie. Dincolo de tehnologia utilizata, designul lui Volt este unul absolut excitant, anuntand zilele bune ce vor veni si facandu-ne sa ne rusinam ca pe strazile noastre circula miniaturi penibile ce poarta acelasi nume, Chevrolet. Si, pentru ca totul sa fie perfect pentru liderul mondial, sa amintim ca GM a cucerit la acelasi salon si titlurile „ Car of the Year “ si „Truck of the Year“ cu Saturn Aura si Chevrolet Silverado. Ford Marele rival de-o viata al celor de la GM, Ford, nu s-a lasat mai prejos la Detroit. Steagul cu care Ford si presedintele Bill Ford au defilat in fata jurnalistilor a fost acela al tehnologiei viitorului, al comunicatiilor, sistemul Sync, realizat impreuna cu Microsoft, fiind detaliul care a starnit interesul asistentei. O serie lunga de modele vor fi echipate incepand cu 2007 cu Sync, acesta fiind un instalat pe masina, care va comunica cu telefoanele, cu iPod-urile si cu alte device-uri indispensabile omului modern, avand in acelasi timp capacitatea de a primi si trimite e-mail-uri si de a se sincroniza cu pana la 6 telefoane simultan, functionand in acelasi timp cu ajutorul tehnologiei „voice-recognition“. Primul model care conduce Ford intr-o noua era este Edge, un crossover spectaculos care se pregateste deja de lansarea in showroomuri. Pe acelasi trend futurist si-a facut aparitia si conceptul Interceptor, un muscle-car modern care anunta stilul Ford pentru urmatorii ani. Cititi continuarea in Saptamana Financiara
  •   2007-01-16
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: 5 sfaturi financiare pentru o vacanta fara griji

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Sfaturi pentru tinerii care isi incep activitatea profesionala

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare