Stiinta & Tehnologie

Dacia Renault a uitat ca a promis masina de 5.000 de euro

Inai
nte de lansarea modelului Logan in 2004, Dacia intentiona sa comercializeze un model la preturi incepand de la cinci mii de euro. Compania Dacia a renuntat insa la ideea de a mai produce o masina de cinci mii de euro. "Realizarea unei masini de cinci mii de eruo nu se situeaza in intentiile noastre de prezenta in Romania, acum si pe viitor", a declarat, joi, directorul comercial al companiei Jacques Abot. La sfarsitul anului urmeaza sa fie efectuate modificarile tehnice atat la motoarele pe benzina cat si la cele Diesel, pentru trecerea de la normele Euro 3 la Euro 4, care vor conduce la cresteri de pret, mai evidente in cazul versiunilor Diesel. in anii 2006 si 2007, Renault va investi la Dacia 178 milioane euro pentru modernizarea uzinei. in ultimii sase ani, investitiile Renault la Dacia au insumat 650 milioane euro. Modelele Dacia Logan echipate cu motor diesel se vor scumpi din 2007 o data cu trecerea de la normele de poluare Euro 3 la Euro 4. Dacia va efectua trecerea de la Euro 3 la Euro 4 pentru motoarele care echipeaza Dacia Logan la sarsitul acestui an, atat pentru modelele pe benzina cat si diesel, iar modificarile tehnice vor fi mai complicate pentru versiunile diesel si in consecinta diferentele de pret vor fi mai evidente, a declarat joi, directorul comercial al companiei Jacques Abot In prezent cel mai ieftin Logan costa peste 6.200 euro. Tot directorul comercial al companiei a anuntat ca Dacia Renault a inregistrat in primul semestru al anului 2006 cele mai bune rezultate comerciale din istoria sa, vanzarile la nivel mondial majorandu-se cu 28,5 la suta fata de perioada similara a anului precedent. In intervalul mentionat, productia de autoturisme si vehicule utilitare Dacia a totalizat 103.604 unitati, din care 96.571 produse in Romania si 7.033 produse in Maroc, a precizat directorul comercial al companiei Dacia, Jacques Abot. Pe piata romaneasca, vanzarile Dacia s-au cifrat la 56.405 unitati, din care 49.803 Logan si 6.602 Pick Up. Fata de primul semestru al anului 2005, livrarile de vehicule din gama Logan au crescut cu 5,6 la suta. Din totalul vanzarilor Logan, 18.014 unitati (36,1 la suta) apartin versiunii de motorizare diesel. La export (din productia uzinei de la Mioveni), Dacia a vandut 40.166 automobile in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2006, cu 146,3 la suta mai mult decat in primul semestru din 2005, cand au fost comercializate 16.305 unitati. Europa Occidentala este principala destinatie de export pentru Logan, cu 20.124 unitati inmatriculate. In clasamentul pe tari, prima pozitie este detinuta de Franta, unde, de la inceputul anului 2006, au fost vandute 11.385 automobile Logan. Locul secund este ocupat de Turcia (4.140 unitati), urmata de Algeria (4.101 unitati), Spania (3.726 unitati) si Germania (2.860 unitati). La 1 iulie, Dacia Logan era comercializata in 42 de tari. In Maroc, unde productia Dacia Logan a inceput in semestrul al doilea al anului 2005 in uzina SOMACA din Casablanca , 7.033 de unitati au fost comercializate de la 1 ianuarie 2006. Logan este, dealtfel, cel mai vandut model pe piata marocana in primul semestru 2006. Uzina de la Pitesti produce in prezent 745 de vehicule Logan pe zi. Pentru a face fata volumului ridicat de comenzi, aceasta cadenta va fi majorata treptat, urmand sa ajunga spre finele anului 2006 la 840 de unitati pe zi. De la lansare, pe piata autohtona au fost vandute 158.346 autoturisme Dacia Logan, iar productia totala pentru acest model se situeaza la peste 265.000 unitati. Expeditiile de colectii de piese si componente (CKD) Logan au cunoscut, la randul lor, o crestere importanta in primul semestru, numarul unitatilor livrate catre uzinele de asamblare din Rusia, Maroc si Columbia ajungand la peste 41.000. Odata cu lansarea productiei Logan in Iran, volumul exporturilor de colectii CKD va depasi, pana la sfarsitul anului, 100.000 de unitati. Pana la sfarsitul anului, Dacia are in plan introducerea motorizarii de 1,6 litri cu 16 valve, in septembrie, lansarea modelului Logan Break cu 5/7 locuri, in octombrie, extinderea destinatiilor de comercializarea a modelului Logan la 50 de tari si cresterea livrarilor de colectii CKD, odata cu lansarea productiei in Iran si India. Dacia va produce in acest an la Mioveni peste 200.000 de autovehicule, iar in urmatorii 3-4 ani productia ar putea spori la 350.000 de unitati.
  •   2006-07-07
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii