Stiinta & Tehnologie

Cum vă place: soft sau hard?

Oric
ui îi stă bine într-o cabrioletă! Pentru cei mai norocoşi, visul de a avea o asemenea maşină a devenit realitate. Dar, indiferent de perioada în care este utilizată, de tipul pavilionului (soft-top sau hard-top) şi de marcă, decapotabila rămane un lux. Constructorii o ştiu prea bine şi încearcă să exploateze la maximum dorinţa oamenilor de a atrage atenţia şi de a fi văzuţi. Să inventariem în ce cabriolete vor romanii să fie văzuţi şi de ce. Cum vă place: soft sau hard? Principalul argument, cand vine vorba de achiziţionarea unei cabrio, este, în Romania, preţul. Din acest motiv, un loc fruntaş în segmentul coupé-cabrio a fost ocupat, ceva timp, pe piaţa autohtonă, de Peugeot. Chiar dacă noul 207 bate la uşă, 206 CC se vinde în continuare bine. Mai mult, Peugeot speră ca şi modelul mai mare, 307 CC, să atingă performanţele micuţului său frate. Pentru 206 CC reţeta a fost relativ simplă. Este un model cu 2 + 2 locuri (e drept că cele din spate sunt mai degrabă pentru prichindei), care oferă un portbagaj decent şi un preţ nu foarte piperat pentru acest segment: 14.327 euro ( CIP ) preţ de plecare. 307 CC este mult mai elaborat, ca design şi ergonomie, dar echiparea bogată şi soluţiile tehnice inovatoare pe care le-a adus i-au crescut preţul considerabil: 20.640 euro (CIP). Opel s-a bazat, pană anul trecut, pe vechiul model Astra Cabrio, desenat de Bertone. Ulterior, preluand ideea de la Peugeot, a scos pe piaţă un coupé-cabrio de clasă mică, pe baza lui Tigra . Botezat Tigra TwinTop , acesta are acoperiş escamotabil rigid, dar oferă doar două locuri. Principalul său atu este însă portbagajul, destul de încăpător, chiar şi cu acoperişul pliat. Preţul versiunii 1,8 l, 125 CP este de 14.273 euro CIP. Şi pe noua Astra s-a dezvoltat un CC în stilul lui 307 şi Megane, dar acesta nu a ajuns încă pe piaţa noastră. A ajuns, în schimb, Mitsubishi Colt CZC, o maşină cu două motorizări: 1,5 l, 109 CP, la un preţ CIP de 15.591 euro şi 1,5 l Turbo, 150 CP, cu un preţ de 18.578 euro CIP. Succesul răsunător al lui Mini nu este întamplător. Modelul britanic, produs de BMW, a fost şi este o revelaţie. Clinţii romani, deloc puţini, care au optat pentru acest automobil neoretro cu patru locuri şi soft-top sunt fără îndoială persoane cu stil şi bun gust. Un automobil pentru cunoscători. Renault se laudă cu 11 decapotabile vandute doar anul acesta, deşi modelul pe care au început să-l comercializeze de curand la noi, Megane CC , se vinde pe alte pie ţe de mai bine de un an. Decapotabila propusă de Renault are patru locuri, piesa de rezistenţă a acestei maşini fiind, însă, pavilionul rigid transparent. Cu o motorizare de 1,6 16 v, 115 CP , Renault Megane Coupe Cabrio costă 18.169 euro (CIP). Smart Fortwo cabrio s-a vandut în 5 unităţi în 2006, iar Roadster-ul, care nu este un cabrio propriu-zis, în 3 unităţi. Acesta este un model tip Targa, iar pavilionul se demontează manual şi nu se pliază automat. Oricum, o maşină interesantă mai ales prin prisma senzaţiilor pe care le oferă. Preţul unui Smart Fortwo cabrio variază între 10.740 şi 18.930 euro (CIP). Luxul costă! În zona premium şi de lux lucrurile sunt clare. Nemţii au aproape totul aici. Atat Audi, cat şi Mercedes şi BMW oferă mai multe modele coupé-cabrio. Audi a lansat, anul trecut, noul A4 Cabrio şi a vandut în Romania 9 unităţi în ultimele zece luni, conform APIA. La randul său, Mercedes a vandut, doar anul acesta, 21unităţi: 15 SLK (preţ de pornire 30.595 euro CIP), patru CLK (preţ de pornire 42.695 euro CIP) şi două SL (71.370 euro CIP, preţ de pornire). BMW stă un pic mai bine decat Mercedes la decapotabile, în acest an Automobile Bavaria vanzand, în Romania, 26 de unităţi, multe dintre ele Seria 6 cabrio. Versiunea de 4.7 l (V8), 367 CP costă 74.980 euro CIP. De curand, fanii BMW au un nou model decapotabil la dispoziţie. Este vorba despre BMW Z4 M coupé - 3.2 l (L6), 343 CP. Preţ, 48.900 euro (CIP). Zona de superlux nu este prezentă decat în mică măsură în Romania. Dar, chiar şi aşa, Maserati a vandut, anul trecut, un Spyder Cambiocorsa, cu motor V8 4,2 şi 390 CP, la un preţ de 89.258 euro (CIP). Puţinii care îşi permit o astfel de maşină vor avea de ales, în curand, între un Maserati şi un Jaguar XKR, un model ce este disponibil nu numai în varianta coupé, ci şi convertible: O maşină-rachetă: V8 supercharged, 4,2 şi 420 CP. Nu se cunoaşte încă preţul. În funcţie de buget, romanii se îndreaptă spre toată gama de oferte de cabriolete. Unii încercă să îmbine plăcerea de a conduce sub cerul liber cu spiritul practic, iar alţii, probabil cei mai tineri, preferă să pună accentul pe performanţă. Oricum, piaţa de cabriolete este într-o continuă dezvoltare, doar în ultimele zile fiind lansate modele noi în acest segment: Mitsubishi Colt CZC, BMW Z4 şi Jaguar XKR. Cei care nici nu pot visa la una dintre ele pot spera ca în viitor preţul modelelor mai accesibile să scadă, sau poate chiar să apară vreun cabrio pe o platformă mult mai ieftină, cum este cea oferită de Logan. Nimic nu este imposibil.
  •   2006-07-11
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: SteamOS poate fi descarcat incepand de astazi

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Cum se transporta un computer

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare