Stiinta & Tehnologie

#roata #pana #masina #vulcanizare

Cum sa schimbi roata la masina

Cand te urci la volan este foarte important sa fii pregatit pentru situatiile neprevazute care pot aparea. De cele mai multe ori o vizita la service poate rezolva problemele aparute, dar nu intotdeauna exista unul in apropiere. De exemplu, o pana te poate pune in dificultate daca nu ai instrumentele necesare la indemana sau daca nu ai mai schimbat niciodata la masina.

Iata care sunt pasii ce trebuie urmati:

1. Parcheaza masina pe partea dreapta a carosabilului, de preferat intr-o parcare aflata pe un loc drept.

2. Asigura-te ca motorul masinii este oprit, ca frana de mana este trasa si ca masina se afla intr-o treapta de viteza.

3. Monteaza triunghiul reflectorizant si imbraca vesta reflectorizanta.

4. Scoate din portbagaj kitul de schimbare a rotii (cric, roata de rezerva, cheie/coarba pentru desurubat prezoanele si cheie prezon antifurt daca este cazul).

5. Slabeste prezoanele cu ajutorul cheii/coarbei.

6. Monteaza cricul in zona indicata. Majoritatea masinilor au un indicator sub forma unui triunghi cu varful in jos in zona unde trebuie montat cricul. Cricul dispune de un sant in care va veni fixata pentru siguranta o tesitura de desubtul masinii. Trebuie sa ai grija ca baza cricului sa fie asezata perfect drept pe asfalt pentru a evita eventuale accidente.

7. Ridica masina astfel incat sa existe o distanta a rotii de la pamant de aproximativ 5 cm.

8. Desurubeaza prezoanele.

9. Scoate roata si inlocuiste-o cu roata de rezerva.

10. Insurubeaza  prezoanele pana la capatul cursei acestora insa fara a le forta. Fortarea lor ar putea duce la defectarea altor componente legata de directie.

11. Coboara masina de pe cric.

12. Asigura prezoanele prin strangerea finala a acestora. Te poti ajuta de picior pentru acest lucru.

13. Strange kitul de schimbare a rotii.

Chiar daca ai efectuat schimbarea, asta nu inseamna ca nu trebuie sa treci pe la service pentru a vulcaniza roata care a facut pana.

Atentie: De multe ori roata de rezerva este de dimensiuni reduse pentru a ocupa mai putin spatiu in portbagaj. O astfel de roata de rezerva este menita doar pentru a te ajuta sa ajungi pana la prima .

Pentru a evita alte accidente este important ca in acest interval de timp sa nu sa depasesti viteza de 60 de km/ora.

 

  •   2009-07-20
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Cum se transporta un computer

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Vehiculele electrice vor reduce poluarea cu peste 20%

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare