Stiinta & Tehnologie

#masini #auto #viitor #tokyo

Cum arata viitorul auto de la Tokyo

Ajun
s la editia cu numarul 40, Tokyo Motor Show le-a aratat celor 1,5 milioane de vizitatori de ce este astazi in stare industria auto Tokyo Motor Show, un fel de Disneyland al automobilului, creioneaza valorile viitorului, reducand termenul cool la un singur lucru: o viata sanatoasa. O simpla privire de ansamblu asupra a ceea ce stiu japonezii astazi despre tehno­logie si devinde clar de ce a detronat, anul acesta GM, liderul mondial in constructia de masini de peste 7 decenii. Japonia este locul din care ai sentimentul ca porneste totul. Nu intamplator, prin numarul premierelor expuse (desi recent a fost Frankfurtul), Tokyo Motor Show (27 octom­brie-11 noiembrie) este cea mai importanta manifestare de gen din ultimul deceniu. Cu atat mai mult cu cat japonezii produc si in afara tarii lor si, prin urmare, evenimentul este la fel de important pentru si pentru Europa sau America. Anul acesta, peste 240 de expozanti au expus 542 de vehicule, dintre care 77 premiere mondiale. Totul se reduce la preocuparea pentru economisirea resurselor naturale Ceea ce este specific show-ului de la Tokyo este amestecul spectaculos de tehnologie de ultima ora, concept car-uri exclu­siviste si modele de serie, o combinatie ce a atras, in 2007, peste 1,5 milioane de vizitatori, care au avut acces pe baza unui tichet electronic pro­curat de pe internet sau cu ajutorul celularului. Producerea si dezvoltarea auto­mobilelor ecologice si economice a devenit prioritara pentru ma­joritatea constructorilor. Iar noile concept-car-uri ne arata cat de placute si usor de manevrat vor fi masinile in viitor. Niciodata acum Salonul japonez nu a mai avut de aratat atat de multe creatii care imping la limita performanta, grija fata de mediu si creativitatea : supermasini de peste 500 cai putere, electrice, cu emisii zero si concepte avangardiste - toate incercand sa transpuna in tehnologie o viata sanatoasa, mai presus de orice. Chiar si numele masinilor capata o noua dimensiune. Palette in plus dimensiunile exterioare. Podeaua plata si portierele spate glisante sunt principalele atuuri ale acestui model, construit sa corespunda unui stil de viata cat mai dinamic. Nissan PIVO 2 space frame", care defineste noua linie de design Audi, confera identitate de marca masinii. Stilul abordat in habitaclu adopta teme retro absolut inedite fata de ceea ce ne oferise pana acum constructorul german. Un gadget foarte cool, "up to date" se vrea a fi un nou echipament electronic, care inglobeaza functia de cartela de acces, telefon celular, MP3 player si navigatie prin satelit. Sub capota conceptului se afla un propulsor hibrid. Independent de acesta, mai exista amplasat un mo­tor electric, care angreneaza exclu­siv axa spate, fiind capabil sagenereze un cuplu de 200 Nm atunci cand autovehiculul acce­lereaza. A1 se transforma astfel dintr-o masina cu tractiune fata intr-una cu transmisie de tip quattro. Mitsubishi i Miev Sport Versiunea sportiva a lui i Miev isi propune sa ofere noi orizonturi vehiculului electric. Cu motoare integrate in fiecare dintre cele doua roti directoare din fata, i Miev poate atinge usor 180 km/h, avand o autonomie de aproximativ 200 km pentru fiecare incarcare. Noutatea fata de alte modele similare o constituie sistemul de incarcare fara fir, cu ajutorul microundelor. Honda CR-Z Honda a prezentat noul concept sportive CR-Z sau "Compact Renaissance Zero". Acest studiu de design com­­bina un grad inalt de per­formanta datorat propusiei hibride benzina/electric cu for­ma compacta a unui coupe. Cuvintele cheie care definesc interiorul lui CR-Z sunt "Hi-tech si sportiv". Toyota FT-HS Sportiva hibrida promite sa-si zdrobeasca concurenta. De partea dinamica se ocupa un sis­­tem hybrid care incorporeaza un motor V6 de 3.5 litri. Solutia de caroserie aleasa, coupe-con­veri­tible, combina senzatia de libertate, furnizata de o deca­potabila, cu confortul oferit de un coupe.
  •   2007-11-08
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: 6 sfaturi pentru a depasi plafonarea la job

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului