Stiinta & Tehnologie

Cultura moto vinde modest

Lips
a unei culturi in ceea ce priveste motocicletele face ca piata romaneasca sa consemneze volume de vinzari modeste, desi acest segment se bucura de cresteri semnificative. In primele sase luni ale acestui an, in Romania au fost comercializate 931 de vehicule motorizate pe doua roti, ceea ce se traduce printr-o crestere de 32,2 puncte procentuale raportat la intervalul similar din 2005. Potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA), dintre acestea, 520 au fost motociclete , iar restul de 411 au fost scutere si moped-uri. Vinzarile au inceput sa creasca pe acest segment anul trecut, dupa citiva ani de stagnare. In 2005, 1.324 de unitati au fost vindute pe piata moto romaneasca, cu 31,5% peste nivelul din 2004. Comparativ cu 2003, in 2004 cresterea a fost de 1,3%. In primul semestru al anului 2006 s-au vindut 136.268 de autovehicule noi in Romania, in timp ce numarul motocicletelor, motoretelor si scuterelor vindute a fost de 150 de ori mai mic. Cauzele volumelor mici Taxele vamale mari si puterea scazuta de cumparare tin piata moto din Romania la un nivel inferior tarilor vecine, au declarat reprezentantii celor mai importanti jucatori. „Piata moto romaneasca este subdezvoltata, mai ales daca o comparam, de exemplu, cu Ungaria, unde anul trecut s-au vindut aproape 12.000 de motociclete si scutere, in timp ce la noi s-au vindut putin peste 1.300“, a spus Mircea Eremia, Brand Manager Honda la grupul Autoitalia , citat de NewsIn. Eremia a adaugat ca in Romania nu exista o cultura moto ca in tarile occidentale , unde motocicletele sint foarte populare si pot fi intilnite la tot pasul. „La noi nu exista o cultura moto, ci se cumpara extremele: fie cele cu cilindree foarte mare, fie cele cu motoare foarte mici. Problema e ca nu exista o categorie de mijloc, care sa dea volum“, a spus Bogdan Dumitriu, directorul de vinzari al Motordynamics, importatorul marcii Yamaha. „Daca ne gindim ca cele mai multe motociclete sint aduse din Japonia cu taxe vamale de 30%, e lesne de inteles ca si aici avem un obstacol“, a adaugat Dumitriu. Statisticile APIA arata ca cele mai cautate vehicule pe doua roti au fost cele cu motoare sub 50 de centimetri cubi si cele cu mai mult de 500 de centimetri cubi, ambele cu cite 35% din totalul vinzarilor. Motorizarile intermediare au atras sub o treime dintre clienti. Lovitura de second-hand Reprezentantul Honda a spus ca cifrele de vinzari comunicate de importatori sint mici si din cauza celor care-si aduc in tara pe cont propriu vehiculele pe doua roti sau a celor ce aleg sa cumpere un model second-hand. Un alt motiv pentru popularitatea scazuta este puterea de cumparare redusa a romanilor, in conditiile in care pretul mediu de achizitie a unei motociclete este de 6.000 de euro, a sustinut reprezentantul Yamaha. Dumitriu a adaugat ca o alta problema vizeaza societatile de leasing, carora li se pare riscant sa finanteze cumpararea unor astfel de vehicule din cauza potentialului ridicat de producere a unor accidente. Competitia cea mai dura se da in strada In structura pietei moto, impartita in patru segmente, marca Honda are de infruntat competitia cea mai puternica. KTM, Peugeot si Manet detin deja peste jumatate din sectorul in care opereaza. Dintr-un total de 931 de unitati comercializate in prima jumatate din 2006, motocicletele de strada au atras 411 clienti, scuterele - 372, motocicletele off-road - 110, iar moped-urile - 38. Desi marca Honda este liderul segmentului motocicletelor de strada cu 87 de unitati vindute in perioada ianuarie-iunie, cel mai bine vindut model este Aprilia RS, cu 54 de unitati. Honda a intrat intr-o usoara scadere, pe ansamblul primelor sase luni vinzarile scazind cu 2,2%. Cu un avans al vinzarilor de peste 23%, Yamaha ocupa locul secund in topul vinzarilor pe marci, cu 74 de motociclete, fiid urmata la doua unitati distanta de Suzuki. Aprilia si Kawasaki, ocupantele locurilor patru si cinci, au consemnat cresteri uriase de 166%, respectiv 230%. Cursa in doi Intermotorcycle, importatorul motocicletelor Honda din grupul Autoitalia, si-a propus o crestere de 5% a vinzarilor pentru anul acesta, estimind ca va comercializa intre 180 si 200 de unitati. Importatorul are sase showroom-uri, iar pina la sfirsitul anului va inaugura inca doua. Preturile motocicletelor Honda incep de la 4.000 de euro, cu toate taxele incluse. Yamaha, rivalul Honda, are, prin intermediul importatorului Motodynamics, 17 showroom-uri. Tinta de vinzari pentru anul in curs este de 300 de unitati, cu 50% peste cifra de anul trecut. Cel mai ieftin scuter Yamaha costa sub 2.000 de euro, iar preturile motocicletelor incep de la 2.700 de euro, cu TVA. Peugeot domina scuterele Cu 195 de scutere vindute, Peugeot domina autoritar acest segment, controlind mai bine de jumatate din piata. Cel mai bine vindut model este Ludix, cu 67 de unitati. Locul al doilea este ocupat de Aprilia cu 52 de scutere comercializate in prima jumatate a acestui an. Pozitia a treia a fost adjudecata de Yamaha, cu 39 de unitati vindute. In ceea ce priveste motocicletele off-road, cu 58 de unitati vindute, KTM detine 52,7% din acest segment de piata. BMW ocupa pozitia secunda, cu 26 de unitati, urmat de Yamaha, cu 23 de unitati. La vinzarile de moped-uri, Manet a raportat o crestere de 214%, cu 22 de unitati comercializate. Peugeot a vindut zece moped-uri in Romania in primul semestru, iar Paiggio doar patru.
  •   2006-07-27
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului