Stiinta & Tehnologie

Cronica unui salon fara surprize

Mii
de jurnalisti din intreaga lume au dat navala, la propriu, in zilele dedicate presei, pentru a vedea noutatile anuntate de cei mai mari producatori auto. Desi aproape ca nu a existat nicio surpriza, majoritatea lansarilor sau conceptelor prezentate fiind deja cunoscute publicului inca din timpul verii, interesul a fost destul de mare, avand in vedere ca erau asteptate modele care vor schimba fata automobilului pentru urmatorii ani . Din pacate, placerea descoperirii de noi modele la un salon auto de anvergura celui de la Paris, renumit pentru noutatile pe care le aduce o data la doi ani, a fost stricata anul acesta de mai toti producatorii, acestia facand publice cu saptamani bune inainte imagini si detalii ale modelelor ce urmau sa fie prezentate. Fie ca a fost vorba despre productia de serie, fie despre concepte, prea putine au mai avut secrete pentru ziaristii sositi la Paris, noile strategii de marketing urmarind sa creasca treptat interesul asupra produselor prezentate si, mai ales, sa evite pe cat posibil articolele in care masinile sunt descrise la gramada, asa cum se intampla la fiecare salon. Cu toate acestea, noile modele scoase pe piata cu acest prilej, alaturi de conceptele ce traseaza liniile urmate de fiecare uzina, sunt consistente in cazul celor mai multi producatori, fiind evidenta o evolutie constanta a designului automobilului catre forme dinamice, spectaculoase chiar, capabile sa reziste ani buni in atentia publicului. La fel de serioasa este si grija acordata motoarelor economice, iar combustibilii alternativi iau amploare in portofoliul companiilor auto. Opel Antara si Chevrolet WTTC Ultra General Motors, cel mai mare producator mondial si singurul care nu are numele inscriptionat pe masinile sale, a deschis si in acest an salonul, avand o singura noutate absoluta: Opel Antara. Proaspatul SUV, menit sa inlocuiasca Frontera , iesit din productie de doi ani, este construit pe o platforma comuna cu celalalt SUV al GM, Chevrolet Captiva, si face parte din clasa SUV-urilor compacte. Tot o premiera este si faptul ca un model Opel va fi construit in Coreea, motivul fiind, evident, o reducere a costurilor de fabricatie. Spre deosebire de Captiva, Antara va avea materiale mai bune, un design mai elevat si, bineinteles, va fi mai scump. In plus, nu va fi disponibil in echipare de 7 locuri, asa cum se intampla in cazul modelului Chevrolet. Vor fi disponibile trei motoare - 2.4 de 140 CP si 3.2 V6 de 224 CP, pe benzina, si 2.0, 150 CP, diesel. Marca Chevrolet, varianta coreeana dedicata Europei, a avut o singura premiera la nivelul productiei de serie, Epic, o limuzina din clasa medie, fiind insotita si de conceptul WTTC Ultra, un studiu „ready-to-drive“ spectaculos. Marca de lux a gigantului GM, Cadillac, a adus la Paris o premiera europeana, SUV-ul SRX, un concurent serios pentru brandurile premium de pe continent. Ford Mondeo Wagon concept Asteptarile pentru noul Mondeo sunt justificate, mai ales din momentul aparitiei lui Iosis, conceptul care anunta viitorul model de serie. La Paris insa, Ford a dezvelit o caroserie wagon botezata „New Mondeo“, cu eticheta de avanpremiera. Masina este derivata din fostul concept Iosis, are suficiente elemente preluate de la acesta, dar a surprins absenta unei berline care sa inlocuiasca actuala generatie. Locul de star a fost luat anul acesta de o alta declinare a lui Iosis, care a primit si particula X in denumire, alaturi de caracteristici de crossover, anuntand, probabil, o preocupare a companiei in aceasta directie. In rest, Ford a oferit, ca premiere numai pentru piata franceza, deja lansatele Galaxy sau Focus coupé cabrio. Concernul a acordat o mai mare atentie celorlalte branduri europene detinute, printre acestea evidentiindu-se Volvo C30, o compacta premium ce doreste sa concureze Audi A3 sau BMW serie 1. Renault Koleos si Twingo Unul dintre cei mai mari producatori europeni si lider pe piata de import romaneasca, Renault s-a bucurat de prezenta presedintelui Carlos Ghosn la conferinta de presa, acesta atragand o adevarata mare de jurnalisti, dornici sa afle detalii legate mai degraba de businessul Renault (vezi posibila alianta cu GM), insa amanuntele s-au lasat in zadar asteptate. Singurul presedinte a doua companii auto a prezentat, in schimb, doua noutati absolute ale rombului francez, doua concepte gata sa-si schimbe statutul cat de curand in masini de serie . Este vorba despre Twingo, o masina din clasa citycar , cu un design adorabil si perfect pentru a concura tripleta Aygo/107/ C1. Celalalt concept este Koleos, primul SUV veritabil al Renault, o incercare temerara a firmei franceze de a patrunde cu ajutorul fratilor din alianta, Nissan, pe o piata din ce in ce mai agitata. Un al treilea concept prezent la Paris, de data aceasta un show-car, dezvaluit deja in vara acestui an de Renault, a fost Nepta, un veritabil cabrio SF care confirma apetitul francezilor pentru masini cu un design futurist. Colegii din alianta, Nissan, au lansat noul SUV compact/ crossover Qashqai, un vehicul de nisa care completeaza gama atat de bogata in SUV-uri. Cititi continuarea in Saptamana Financiara
  •   2006-10-04
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Sfaturi financiare pentru toti membrii familiei, de la mic la mare

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare