Stiinta & Tehnologie

#renault #criza #concedieri #piata #auto

Criza la Renault

Grup
ul Renault va creste preturile de vanzare, ingheata recrutarile in Europa si ia in calcul amanarea unor proiecte considerate ca nefiind prioritare, din cauza conditiilor grele de piata, a anuntat, joi, constructorul auto francez. "Din momentul lansarii Contractului Renault 2009, degradarea mediului macro-economic depaseste cele mai pesimiste ipoteze ale planului", se arata intr-un comunicat al Renault.

Potrivit Renault, cresterea pretului petrolului incetineste cresterea pietei auto, modifica mix-ul de vanzari si mareste costurile de transport. Pe de alta parte au crescut preturile materiilor prime, iar ratele de schimb au avut evolutii defavorabile.

De asemenea, criza financiara creste costul de finantare al companiilor, la care se adauga reculul principalelor piete auto din Europa, arata Renault.

Masurile luate de companie pentru a ramane profitabila si pentru a-si indeplini obiectivele pentru 2008 includ o crestere a preturilor de vanzare, pentru a contracara majorarea costurilor materiilor prime, precum si o relaxare a Planului Produs prin simplificarea, inghetarea sau amanarea unor proiecte considerate ca nefiind prioritare.

Renault ingheata recrutarile de personal in Europa

In studiu mai sunt si alte actiuni, cum ar fi o reducere cu 10% a costurilor de structura, in special printr-un plan de plecari voluntare in principal in Europa, reorganizarea uzinelor de productie, in vederea unei adaptari la evolutia pietelor, in special trecerea la lucrul intr-un singur schimb la uzina de la Sandouville, ca urmare a scaderii vanzarilor de berline din segmentul M2 (care include autovehicule destinate transportului de pasageri - n.r.) in Europa.

Grupul precizeaza ca, daca situatia va continua sa se inrautateasca, ar putea fi posibile si alte ajustari , in special in ceea ce priveste gama intai si nivelul de productie la uzina de la Flins.

In plus, ponderea cheltuielilor de cercetare si dezvoltare si a investitiilor in cadrul cifrei de afaceri va fi redusa la nivelul de 10% pana cel mai tarziu in 2010, fata de 11,4% in 2007.

Renault precizeaza ca, in Europa, ofensiva produsa va continua in semestrul al doilea din acest an cu modelul Laguna Coupé si cu inceputul reinnoirii familiei Mégane. In afara Europei, cresterea vanzarilor va fi semnificativa si va fi alimentata de toate marcile grupului.

Pe ansamblu sunt intrunite conditiile pentru ca Renault sa isi poata continua cresterea, care ar trebui sa depaseasca 5% pe intregul an, exceptand cazul unei deteriorari si mai accentuate a situatiei pe pietele europene, se arata in comunicatul Renault.

Rezultatele obtinute in primul semestru din 2008 mentin in continuare Renault pe traiectoria necesara atingerii unei marje operationale de 4,5% pe ansamblul anului, insa orice deteriorare suplimentara a mediului economic ar face ca acest jalon sa fie mai dificil de atins, explica Renault.

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro
  •   2008-07-25
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Vehiculele electrice vor reduce poluarea cu peste 20%

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului